Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I artikeln stod det ju att man inte kunde klaga på passformen på den äldre modellen men att den nya satt ännu bättre.
Fin som snus men sitter den verkligen bra på med den rektangulära triangel utformningen av baksidan!? Stod nämligen något om detta i artikeln jag länka till. Vad säger panelen ?
Okej jag hajar ser bara lite små lustigt ut på bild. Men väldigt trevligt med TT på denna modell får jag säga. Blir en fin subtil harmoniI artikeln stod det ju att man inte kunde klaga på passformen på den äldre modellen men att den nya satt ännu bättre.
Tänker själv aldrig på att den har en "hump" när den sitter på handleden.
Även jag tycker den gamle sitter bra. Den nya 32an har en alldeles för hög boettsida, mister den elegsns den äldre har med en smäcker silhuett (den har ett litet damETA-verk). Det Fratello skriver om länken är lite skevt, den gamla är riktigt smart då anläggningsytan är liten så luften kan gå rakt igenom. Behagligt helt enkelt. TT är riktigt snyggt på modellen och funderar lite på att köpa en sådan med.Okej jag hajar ser bara lite små lustigt ut på bild. Men väldigt trevligt med TT på denna modell får jag säga. Blir en fin subtil harmoni
(om man kan säga så) mellan guldet och stålet något jag sällan uppskattar på andra TT klockor för att kontrasten blir förstor.
Har för mig att @Aurum har sagt att det ska vara rätt billigt att skicka direkt till Cartier i Schweiz? Kortar länken länken gör du enkelt själv på några minuter. Om verken är bra?Hur är det med service och service av de automatiska verken på en klassisk 29mm Cartier Santos. Finns det auktoriserad service i ex. GBG, eller hur ska man tänka? Är verken av bra kvalitet? Har de automatiska och kvarts verken ungefär samma typ av servicebehov, eller finns det för- och nackdelar att ta i beaktning? Om man vill korta länken är det lätt fixat eller?
Stämmer att jag servat min nere hos Cartier. Klart billigare än svensk ad. Halva priset jämfört med @ROB-1832 och @Nymans Ur 1851 när jag jämförde senast. Cartier har en lite kul prislista där boettmaterial och länk avgör servicepriset. Annars bör en vettig urmakare kunna serva eta-verket.Hur är det med service och service av de automatiska verken på en klassisk 29mm Cartier Santos. Finns det auktoriserad service i ex. GBG, eller hur ska man tänka? Är verken av bra kvalitet? Har de automatiska och kvarts verken ungefär samma typ av servicebehov, eller finns det för- och nackdelar att ta i beaktning? Om man vill korta länken är det lätt fixat eller?
Såg fin ut, verkar dock behöva ett riktigt ultraljudsbad den där länken.Längtar så sjukt mycket tills jag ska hämta den här Godingen på Kaplans nästa vecka!
Man kan kontakta Cartier direkt genom hemsidan ja, de bokar upphämtning.Tack! Rätt skönt att det är ett eta-verk på ett sätt eftersom det underlättar underhåll av verket. Hur skickade du den till Cartier, kunde du ta kontakt med dem direkt för detta?
Ja det stämmer, den ska rengöras grundligtSåg fin ut, verkar dock behöva ett riktigt ultraljudsbad den där länken.
Kul grattis! quartz va?Längtar så sjukt mycket tills jag ska hämta den här Godingen på Kaplans nästa vecka!
Ja precis, blir min första CartierKul grattis! quartz va?
Tråkigt, hoppas ni finner varandra igen. Ett bra mycket mer medvetet och intressantare val än 116234 imho.Den här lilla jäkeln har tyvärr hamnat i skymundan sen jag införskaffade mig min 116234. Den får följa med till Thailand nu i veckan och finner vi inte varandra igen så blir det köp & Sälj
Det är en djungel och inte helt enkelt men mått och stämpel har du koll på. Jag rekommenderar boken om Tank. Förvisso en sjuhundring på bokus men den är lärorik och vacker.Hur töntigt är det att köpa en must de Cartier Tank i guldpläterat silver med kvartsverk jämfört med en sån som Jackie O och gänget gick runt med? Är en must de Cartier "knappt en Tank" i den jämförelsen eller vad säger experterna? Hur känner man bäst igen en riktig 18k Cartier "all time classic" Tank "för män"? Jag gissar att måttet helst ska va 23x30mm och en 18k stämpel på baksidan? Vad mer bör man ha koll på?
Testade denna på NK för någon vecka sedan, vilken j-v klocka grym men till det priset finns det annat som håller värde bättre men gillade den skarpt.
Min fru och jag gnabbas om vem av oss som mest är värd denna. Calibre Diver i rose gold. 20' € inkl rabatt från AD vid Medelhavet
Testade denna på NK för någon vecka sedan, vilken j-v klocka grym men till det priset finns det annat som håller värde bättre men gillade den skarpt.
Coolt band! Berätta gärna om det!
Ser ut att vara rocka.Coolt band! Berätta gärna om det!
Det är rocka som jag beställde från @Anders W . Måtten mellan bandhornern är ju lite speciella typ 20,6 eller nåt så vanligt 20mm glappar. Han sydde upp 2st åt mejCoolt band! Berätta gärna om det!