Ingen aning om referens. Fantastisk klocka <3Haha det var snabbt, riktigt fin, tack!
Vad tycker du om den? Vad är det för ref?
Edit: blev ingen citering
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ingen aning om referens. Fantastisk klocka <3Haha det var snabbt, riktigt fin, tack!
Vad tycker du om den? Vad är det för ref?
Edit: blev ingen citering
Jag har inte hittat det men vill gärna också veta.Äre nån som har koll på serienummer för Cartier? finns det publika listor?
Äre nån som har koll på serienummer för Cartier? finns det publika listor?
Jag har inte hittat det men vill gärna också veta.
Äre nån som har koll på serienummer för Cartier? finns det publika listor?
Trevligt! Men nog förtjänar den godingen en skarpare bild
Hörni, det är extremt fel att denna tråd ligger på sid 5!!! Jag vill att ni postar bilder vareviga dag framöver <3
Känner att jag är mogen för en Cartier nu till våren! Den är fasiken super cool och snygg sneglar även på TT något som jag aldrig gjort tidigare. Är det någon som har erfarenhet av bägge storlekarna? Läste att någon tyckte länken var ihålig på 3x mm. Input mottages gladeligen!
Den högra är först & främst en tidigare referens, som bärs något mindre än nyare 29 mm santosen. I mitt tycke har den även en väldigt kass länk.
Känner att jag är mogen för en Cartier nu till våren! Den är fasiken super cool och snygg sneglar även på TT något som jag aldrig gjort tidigare. Är det någon som har erfarenhet av bägge storlekarna? Läste att någon tyckte länken var ihålig på 3x mm. Input mottages gladeligen!
Stort tack väldigt uppskattat kan säkert googla men frågar likaväl ifrån vilket år skall jag kolla på om jag önskar den nya refen?Den högra är först & främst en tidigare referens, som bärs något mindre än nyare 29 mm santosen. I mitt tycke har den även en väldigt kass länk.
Jag gillar 29 mm varianten, väldigt mycket - framförallt för att det är kvarts, med en mer rimlig prislapp. Sedan klär den storleken just Santos & Cartier, en sweet spot storleksmässigt till just sättet jag skulle vilja bära den.
XL/32 mm är också bra & bärs bra mycket större än sina 32 mm på papper, med ett automatverk, något som blir knepigt om gångreserven lägger av. Därför känns kvarts mer rimligt & smidigt, eftersom att båda kräver är knepiga att ställa.
Försök att prova & gör en bedömning efter det. Mitt råd är i alla fall att hoppa den äldre 29 mm varianten.
Här är en bild med XL & den bärs faktiskt större än 116200.
Edit* - Ihålig länk på XL? Jag upplevde länken som ett kassaskåp.
Allt väl.
Jag säger tvärt mot @christian-h att det är den äldsta 29 mm Santosen som är den bästa. Studera dem noga så ser du tex att den äldre han en länk med helt platta länkbitar medan den nya batteriversionen har en böjd yta. Den äldre ser klart hårdare ut medan den nyare ser lite femininare ut. Upplever inte länken dålig så länge den inte är väldigt sliten. Att ställa tiden är knappas jobbigare än på något annat ur. Har testat 27, 29 och 32 mm och kan säga att 32an är riktigt stor. Vilken du väljer beror ju på vad du är ute efter för ur och vilken klockstorlek du brukar gilla.
Även stålvarianten? Jag kan tänka mig att länken i helguld är bättre än stål.Jag säger tvärt mot @christian-h att det är den äldsta 29 mm Santosen som är den bästa. Studera dem noga så ser du tex att den äldre han en länk med helt platta länkbitar medan den nya batteriversionen har en böjd yta. Den äldre ser klart hårdare ut medan den nyare ser lite femininare ut. Upplever inte länken dålig så länge den inte är väldigt sliten. Att ställa tiden är knappas jobbigare än på något annat ur. Har testat 27, 29 och 32 mm och kan säga att 32an är riktigt stor. Vilken du väljer beror ju på vad du är ute efter för ur och vilken klockstorlek du brukar gilla.
När det kommer till just 29 mm, är de äldre automatiska och den nya kvarts? Är det så du menar? För det finns väl 29 mm som är automatiska? Har också spanat in Cartier Santos och har fan svårt att få någon bättre koll.Den högra är först & främst en tidigare referens, som bärs något mindre än nyare 29 mm santosen. I mitt tycke har den även en väldigt kass länk.
Jag gillar 29 mm varianten, väldigt mycket - framförallt för att det är kvarts, med en mer rimlig prislapp. Sedan klär den storleken just Santos & Cartier, en sweet spot storleksmässigt till just sättet jag skulle vilja bära den.
XL/32 mm är också bra & bärs bra mycket större än sina 32 mm på papper, med ett automatverk, något som blir knepigt om gångreserven lägger av. Därför känns kvarts mer rimligt & smidigt, eftersom att båda kräver är knepiga att ställa.
Försök att prova & gör en bedömning efter det. Mitt råd är i alla fall att hoppa den äldre 29 mm varianten.
Här är en bild med XL & den bärs faktiskt större än 116200.
Edit* - Ihålig länk på XL? Jag upplevde länken som ett kassaskåp.
Allt väl.
Finns både gamla och nya quartz/automatiska i 29mmNär det kommer till just 29 mm, är de äldre automatiska och den nya kvarts? Är det så du menar? För det finns väl 29 mm som är automatiska? Har också spanat in Cartier Santos och har fan svårt att få någon bättre koll.
Något tips för att få bättre koll? 29 mm + automatisk, är intresserad av stål, tt och helguld. Har kollat en del på C24 men känns som att det är svårt att få en överblick och ibland som att det inte finns så mycket att gå på.Finns både gamla och nya quartz/automatiska i 29mm
Tror att automatiska alltid har datumet kl3 och quartz kl6, tar dock inte gift på det.Något tips för att få bättre koll? 29 mm + automatisk, är intresserad av stål, tt och helguld. Har kollat en del på C24 men känns som att det är svårt att få en överblick och ibland som att det inte finns så mycket att gå på.
Stål slits inte lika snabbt, så ja.Även stålvarianten? Jag kan tänka mig att länken i helguld är bättre än stål.
Ålrajt jag får prova helt enkelt eller börja inspektera bilder och sätta mig in i detaljerna. Men det är ju halva festen Den här förälskelsen kom plötsligt ikväll. Hade/har en annan klocka i siktet ville sätta upp mig på en lista förra veckan men blev nekad och besviken. Så det kanske får bli en Cartier istället har redan bestämt mig att gå ner på stan imorgon och se vad jag tycker. Hoppas på det bästa!Jag säger tvärt mot @christian-h att det är den äldsta 29 mm Santosen som är den bästa. Studera dem noga så ser du tex att den äldre han en länk med helt platta länkbitar medan den nya batteriversionen har en böjd yta. Den äldre ser klart hårdare ut medan den nyare ser lite femininare ut. Upplever inte länken dålig så länge den inte är väldigt sliten. Att ställa tiden är knappas jobbigare än på något annat ur. Har testat 27, 29 och 32 mm och kan säga att 32an är riktigt stor. Vilken du väljer beror ju på vad du är ute efter för ur och vilken klockstorlek du brukar gilla.
Ligger en bra i helguld för vettig peng på chrono24, drygt 50'.Något tips för att få bättre koll? 29 mm + automatisk, är intresserad av stål, tt och helguld. Har kollat en del på C24 men känns som att det är svårt att få en överblick och ibland som att det inte finns så mycket att gå på.
Så har jag också förstått det så förhoppningsvis stämmer det. Nej, tänkte mer om det fanns mer info eller läsning om modeller osv, så man får lite bättre koll på vad man ska söka efter. Har som sagt försökt läsa på lite men känns mest som att jag dribblar bort mig själv.Tror att automatiska alltid har datumet kl3 och quartz kl6, tar dock inte gift på det.
Eller menade du rena rekommendationer om objekt?
Denna du tänker på? Annars får du gärna länka. http://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee-18k-gold-herren-armbanduhr---top-zustand--id5346002.htmLigger en bra i helguld för vettig peng på chrono24, drygt 50'.
Har missat den, man tackar! Ska kolla in den.@månljus jag håller på och googlar om läser på KS om varannat hitta precis denna vet inte om du sett den tidigare http://www.fratellowatches.com/santos-de-cartier-star-leaving-stage/
56' var det visst:Denna du tänker på? Annars får du gärna länka. http://www.chrono24.se/cartier/santos-galbee-18k-gold-herren-armbanduhr---top-zustand--id5346002.htm
Trodde dom vanligtvis låg högre i pris men har nog kollat på automatisk. Denna var kvarts. Automatisk helguld ligger väl upp runt 80'?
Har missat den, man tackar! Ska kolla in den.