• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Tycker inte priset känns så lågt, lite oälskad storlek och tjock. Ser ut att vara i gott skick så verkar vara ett vettigt köp annars. Tro min gamla batteridrivna låg ute för 27' här och var lite trögsåld.

Tack :) blir att mail och kolla men är fortfarande lite ambivalent om jag ska köra på wg eller gg... men tack för din expertis :)

Btw @Aurum så står det att det är en dam klocka, har du någon koll på varför det är så?

IMG_6133.JPG
Hur har vi det med tillgången på Basculantes på KS? Är @MKRGG fortfarande ensam? Jag börjar få svårt att hålla emot nu...

Skönt att ha möjligheterna att välja! Själv har jag använt min gamla omega Geneve från 63 som jag inte tycker är en optimal klocka till smoking men bättre än Sea-dweller ;)
Utan sekundvisare tycker jag är en trevlig faktor för ett riktigt finur. Även bra på kvartsur som min gamla Americaine så man slapp se sekundticken.

Utan sekundvisare tycker jag är en trevlig faktor för ett riktigt finur. Även bra på kvartsur som min gamla Americaine så man slapp se sekundticken.

Americanen tycker jag är en av dem snyggaste dressuren son finns. Kan hålla med dig om att sekundviselös är ett trevlig inslag på en "finklocka".

Aldrig förstått grejen men den är tillverkad i frankrike som mina guldur på band är.
Nu är det kanske jag som inte förstår, men har den safir på baksidan? Såvitt jag förstår är det bara så på Collection Privee. Inte något jag skulle vilja ha på någon av mina andra klockor, men så har de inte heller ett dekorerat F Piquet-verk inuti... :) Med eller utan, en fantastisk klocka som står högst på min lista just nu!

Nu är det kanske jag som inte förstår, men har den safir på baksidan? Såvitt jag förstår är det bara så på Collection Privee. Inte något jag skulle vilja ha på någon av mina andra klockor, men så har de inte heller ett dekorerat F Piquet-verk inuti... :) Med eller utan, en fantastisk klocka som står högst på min lista just nu!
Är den tidiga 90-talsmodellen som är smalare än den modernare varianten och har nedåtböjda bandhorn. Inget safir på baksidan och tillverkad i frankrike. Vet inte när de startade Collection Privee men denna och min Santos Dumont har samma egenskaper annars. Finare mekaniska verk i ädelmetallsboetter och tillverkade i frankrike.

Är den tidiga 90-talsmodellen som är smalare än den modernare varianten och har nedåtböjda bandhorn. Inget safir på baksidan och tillverkad i frankrike. Vet inte när de startade Collection Privee men denna och min Santos Dumont har samma egenskaper annars. Finare mekaniska verk i ädelmetallsboetter och tillverkade i frankrike.
Ok! Ett fantastiskt foto, men det såg inte jag på bilderna. Jag har ju (nästan?) uteslutande stött på guld-Basculante från det här årtusendet, ett par olika limiterade serier.

Du råkar inte ha någon bra källa på just Basculante genom tiderna? Tror jag läst det mesta på internetet, men får ingen överblick.

Ok! Ett fantastiskt foto, men det såg inte jag på bilderna. Jag har ju (nästan?) uteslutande stött på guld-Basculante från det här årtusendet, ett par olika limiterade serier.

Du råkar inte ha någon bra källa på just Basculante genom tiderna? Tror jag läst det mesta på internetet, men får ingen överblick.
Nej, har dålig koll. Det intressantaste jag lärt mig är att det är Reversons skapare, Specialites Horlogeres, även gjorde Basculanten. Det är den jag vill ha. Exemplaret ovan lurade jag på min lillebror.

Tillbaka
Topp