kevinklocksnack
Basic
För någon insatt: har denna blivit polerad eller ej? Samt vad är det för ’glipa’ till vänster mellan länken och claspen? (Sista bilden)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För någon insatt: har denna blivit polerad eller ej? Samt vad är det för ’glipa’ till vänster mellan länken och claspen? (Sista bilden)
Gillar verkligen den där! Riktigt tung,Bandet är badbart efter oljemättnad.
Är frun den stolta ägaren av den eleganta?
Nej, min dotter skall få den i konfirmationsgåvaÄr frun den stolta ägaren av den eleganta?
Stort tack!Ja, denna har polerats. Dessutom är skruvskallen i glasringen skadade. Låset verkar vara från en Carree.
Vad gör du när du oljemättar? Dränker i olja, ligga en dag repetera 10ggr?Bandet är badbart efter oljemättnad.
I detta fall, mest rapsolja. Typ 10 stycken strykningar. Lägger bara på med finger/duk. Inte haft något som härsknat än men man kan ju köra på säkrare kort med lädervårdnad.Vad gör du när du oljemättar? Dränker i olja, ligga en dag repetera 10ggr?
lägger du på 10 direkt efter varandra?I detta fall, mest rapsolja. Typ 10 stycken strykningar. Lägger bara på med finger/duk. Inte haft något som härsknat än men man kan ju köra på säkrare kort med lädervårdnad.
Spelar ingen större roll. Är totalmängden som spelar roll.lägger du på 10 direkt efter varandra?
Vad säger din polare?Hitta denna hos en polare, känns inte högkvalitet, men dålig koll på märket och speciellt under quartz perioden. Skit eller ok skit?
Ärvt, flera 100 klockor, typ allt skräp förutom 20-talet fickur. Är ju själv inne på att det är skräp, men som sakt osäker, vem fejkar en så ful klocka?Vad säger din polare?
Skräp.Ärvt, flera 100 klockor, typ allt skräp förutom 20-talet fickur. Är ju själv inne på att det är skräp, men som sakt osäker, vem fejkar en så ful klocka?
Även om det är fel tråd så ser du ut att ha nåt riktigt spännande på armenSenaste Cartierköpet
Spanar efter liknande till sambon. Vad har vi för ref på den där gynnaren?
Det är W25064Z5Spanar efter liknande till sambon. Vad har vi för ref på den där gynnaren?
Tack! Du hittar den i DJ-trådenÄven om det är fel tråd så ser du ut att ha nåt riktigt spännande på armen
Skoj. Det brukar inte hänga någon roadster i tråden vad jag vet. Påminner lite om en tortue.Jaha.. nu blev det en klocka till i samlingen.
Först hade jag tänkt mig en till Rolex, men sen blev jag intresserad av en Santos Dumont. Men det slutade med nått helt oväntat. Nått som jag aldrig trodde att jag skulle köpa. Det blev en Roadster!
Ovanliga och lite skönt sportgubbiga, närmar mig 40 med stormsteg så den bör passa mig perfekt
Nu ska jag bara vänta in leveransen ifrån Italien, önskar jag hade den här och nu..
Får bjuda på en lånad bild så länge.
Beklagar din fars bortgång. Klockan är i stål med gulddetaljer. Det är lite charmigt att många santos har brukats nästan som beaters i vardagen. Jag vet inte hur det ser ut med urmakare på västkusten. Om den behöver en komplett service, inklusive polering, så skulle jag höra med Cartier i Stockholm.
Min Santos från vad jag tror 70-talet vilken jag ärvt från min far. Automatisk, guld/stål. Min mor säger att den är i guld/vitguld men det vete f-n, kanske någon mer bevandrad i Cartier vet mer om modellen.
Välanvänd, i behov av en polering, service samt ny safir som lossnat från kronan (tar gärna emot tips på bra urmakare, de i Halmstad är helt kass).
En trevlig dressklocka och börjar väl närma sig vintagestämpel. Hade använt oftare om den varit vattentät då jag tycker den sitter fint på handleden trots sin ringa storlek.