Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tycker den gör sig bättre på band. Det är något konstigt med den.. den är liksom tjock åt alla håll.Ju. Varsågod.
Jag var där i helgen och fick bra hjälp. Köpte en santos 24mm till damen och ville få lite mer info kring den. De öppnade upp den och var väldigt hjälpsamma med årtal, ref-nr osv. Rekommenderas!Skickade faktiskt mail till dem men fick tillbaka att de inte kunde säga något utom att Carree började tillverkas på 70-talet. Kanske beror på vem som svarar.
Tycker den gör sig bättre på band. Det är något konstigt med den.. den är liksom tjock åt alla håll.
Viklåsen är dyra, men vet faktiskt inte hur dyra nya idag. Tror inte det är något man köper nytt pga prislappen. Beg ligger på ca 7'. Varierar vilka ur som har viklåsen i solitt guld, tror tex det är ovanligt till batteridrivna LC.
Det varierar beroende på vilken LC det är... Äldre hade iaf smalare spännen. Modernaste tror jag är 16 mm, dock inte helt säker. Sedan är inte alla 17 mm heller, finns lite udda mått.Tack för infon! Det får helt enkelt bli ett senare projekt att hitta något begagnat. Förresten, är det samma bredd på banden som klassiska Jaeger Reversos? Dvs 17cm och 16cm vid spännet. Då kan man ju fortsätta köra made-to-measure från Camille Fournet.
Har hunnit hämta min nya Cartier men tror inte jag hinner ta några bra bilder idag. Ett par telefonbilder för att inte bygga upp spänning i onödan. Jag tror jag ska döpa denna till ”one-armed bandit”. En stor och ganska så fet klocka med ett modernt urverk designad av dagens mest berömda indies.
Dekoren är tyvärr riktigt tråkig på verken enligt mig, inte den premiumkänslan man borde ha.Snyggt!
Grattis! Det där verket och dess designers går inte av för hackor!
Dekoren är tyvärr riktigt tråkig på verken enligt mig, inte den premiumkänslan man borde ha.
Dekoren är tyvärr riktigt tråkig på verken enligt mig, inte den premiumkänslan man borde ha.
Förstår, tror jag, även om jag inte vet detaljerna om verket. Tycker däremot inte att ytorna är fint formgivna, ser billigt ut.Nu tänker jag framförallt teknik/konstruktions-mässigt.
Du har säkert rätt om finisheringen, jag har aldrig sett en i verkligheten.
Den skulle inte vilja hjälpa till med en likadan request?Jag har en vän som jobbar inom Cartier, nyligen köpte jag en utan box/papper å hen hjälpte mig att få fram lite info från deras databas. Fick fram det mesta som;
Vikt på vitguldet, karat på stenen, exakta nypriset på just detta ex, sedan individuellt nummer.
Dock för att få fram årtal behövde han gå in i en äldre databas, som hen inte hade tillgång då. (Detta var nu i veckan).
Förstår, tror jag, även om jag inte vet detaljerna om verket. Tycker däremot inte att ytorna är fint formgivna, ser billigt ut.
Schysst baddräkt! Själv körde jag på en svart-vit randig i år, utan ben.Säsongen för bad/beater-klockan börjar närma sig sitt slut. Utfört sin uppgift väl, får se hur den kommer användas under den mörkare delen av året.
Riktigt snygg! Tycker också band är snyggare än länk. Är det där ”medium”?Ju. Varsågod.
Nej, jag tycker länken är hemsk menade att det är något kul med klockan. Tjock åt alla håll, kort, bred, hög. Stubbig.Menar du länken? I så fall håller jag med - klockan var skapad för att bäras på länk. Jag tror faktiskt att länken är "integrerad" i vad gäller designen, om du förstår vad jag menar. Här är en superbra bild att illustrera den nya tolkningen av "tank" konceptet som som kom 1996:
Grymma bilder som vanligt och väldigt fin klocka, tror dock den mindre storleken är ännu finare!Efter att ha burit min nya sköldpadda i två dagar är jag förälskad i boettformen och van vid storleken. Egentligen är det inte fråga on själva storleken utan om att det är en stor Cartier i roséguld. Jag har länge velat ha en Tortue Monopoussoir och tänkte på de mindre varianterna som är 31mm breda (denna är 38mm) men denna är ett bra alternativ att mellanlanda i. Som vanligt, är ni välkomna med frågor och åsikter men under tiden här är några bilder på en "wunderschön" dinka:
Riktigt fin måste jag säga!Efter att ha burit min nya sköldpadda i två dagar är jag förälskad i boettformen och van vid storleken. Egentligen är det inte fråga on själva storleken utan om att det är en stor Cartier i roséguld. Jag har länge velat ha en Tortue Monopoussoir och tänkte på de mindre varianterna som är 31mm breda (denna är 38mm) men denna är ett bra alternativ att mellanlanda i. Som vanligt, är ni välkomna med frågor och åsikter men under tiden här är några bilder på en "wunderschön" dinka:
Löv it!!!Efter att ha burit min nya sköldpadda i två dagar är jag förälskad i boettformen och van vid storleken. Egentligen är det inte fråga on själva storleken utan om att det är en stor Cartier i roséguld. Jag har länge velat ha en Tortue Monopoussoir och tänkte på de mindre varianterna som är 31mm breda (denna är 38mm) men denna är ett bra alternativ att mellanlanda i. Som vanligt, är ni välkomna med frågor och åsikter men under tiden här är några bilder på en "wunderschön" dinka:
Fin men klumpig. Den lilla är väl 34 mm?Efter att ha burit min nya sköldpadda i två dagar är jag förälskad i boettformen och van vid storleken. Egentligen är det inte fråga on själva storleken utan om att det är en stor Cartier i roséguld. Jag har länge velat ha en Tortue Monopoussoir och tänkte på de mindre varianterna som är 31mm breda (denna är 38mm) men denna är ett bra alternativ att mellanlanda i. Som vanligt, är ni välkomna med frågor och åsikter men under tiden här är några bilder på en "wunderschön" dinka:
Grymma bilder som vanligt och väldigt fin klocka, tror dock den mindre storleken är ännu finare!
Hur tjock är denna kontra den mindre?
Löv it!!!
Fin men klumpig. Den lilla är väl 34 mm?
Närbilden på tavlan och visarna - wow.Efter att ha burit min nya sköldpadda i två dagar är jag förälskad i boettformen och van vid storleken. Egentligen är det inte fråga on själva storleken utan om att det är en stor Cartier i roséguld. Jag har länge velat ha en Tortue Monopoussoir och tänkte på de mindre varianterna som är 34mm breda (denna är 38mm) men denna är ett bra alternativ att mellanlanda i. Som vanligt, är ni välkomna med frågor och åsikter men under tiden här är några bilder på en "wunderschön" dinka:
Eta?Tortue på Hbg C.
Är det en Tortue? Stött på liknande förr och vad jag förstått har Tortue mer ”kött” på boetten kl 12 och 6Tortue på Hbg C.