joelschuber
Basic
Det är såpass för en Cartier, tack för svar!Markandspriset är mellan 130och 190 tusen kr.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är såpass för en Cartier, tack för svar!Markandspriset är mellan 130och 190 tusen kr.
Det är såpass för en Cartier, tack för svar!
Ne, aldrig sett innan heller, otroligt fin. Nästa klocka till samlingen är nämligen en Cartier, dock inte i den prisklassen hehe...Man kan lugnt säga att det är ingen vanlig Cartier.
Oj, är det bara 15mm band på nya Dumont?Tack! Känns väldigt kul med denna! Jag köpte den på Cartiers egna butik faktiskt, men de hade heller inte så mycket band hemma tyvärr. Kikade vidare på Nymans, Krons och NK men just 15 mm verkar det vara ont om. Ebay ska jag kika på!
Oj, är det bara 15mm band på nya Dumont?
Det är en Carree.Trodde jag hade benat ut det här - Carree är den första, lite mer fyrkantiga santosen medan Galbee är den lite mer rundade som kom efter. Ligger en Santos ute på Kaplans nu som beskrivs som Galbee men borde väl vara Carree? Har Kaplans fel eller är det jag som fått det om bakfoten?
Inget roligt ex direkt men mer för att jag ska försöka lära mig...
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3802/vara/1686842
Tror själv att den kan vara bättre än vad bilderna ger sken av.Trodde jag hade benat ut det här - Carree är den första, lite mer fyrkantiga santosen medan Galbee är den lite mer rundade som kom efter. Ligger en Santos ute på Kaplans nu som beskrivs som Galbee men borde väl vara Carree? Har Kaplans fel eller är det jag som fått det om bakfoten?
Inget roligt ex direkt men mer för att jag ska försöka lära mig...
https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3802/vara/1686842
Möjligt att länken består av två olika varianter dock; ena sidans bitar är numrerade med slits medan andra är onumrerade utan slitsTror själv att den kan vara bättre än vad bilderna ger sken av.
Den var fin, men dessa är ju vanliga. Is i magen bara.Ah vet inte... Grämer mig att jag tog sovmorgon i helgen och inte hann slå till på den @zippan hade ute. Den var ju riktigt fin.
Rätt ovanliga i det skicket ändå. Men med tålamod och ett gott öga för plana ytor så!Den var fin, men dessa är ju vanliga. Is i magen bara.
Hade du haft en köpes ute så hade du fått första tjing. Många fick, ingen köpte. Så annons lades ut.Ah vet inte... Grämer mig att jag tog sovmorgon i helgen och inte hann slå till på den @zippan hade ute. Den var ju riktigt fin.
Lesson learnedHade du haft en köpes ute så hade du fått första tjing. Många fick, ingen köpte. Så annons lades ut.
Den var fin, men dessa är ju vanliga. Is i magen bara.
En fröjd att se när en tillverkare har koll på finishen! Fint fångat!Liten bildkavalkad på nyförvärvet. Varit nyfiken på modellen länge och när det dök upp en i typ NOS-skick så kunde jag inte låta bli.
Ej hunnit sizea länken ännu dock så kan inte ge längre utläggning om hur den sitter på handleden, dock väldigt tunn och smäcker.
Cartier Santos Vendome, 32mm, quartz.
Vilket jäkla skick!!! Snyggt! Vill ha!Liten bildkavalkad på nyförvärvet. Varit nyfiken på modellen länge och när det dök upp en i typ NOS-skick så kunde jag inte låta bli.
Ej hunnit sizea länken ännu dock så kan inte ge längre utläggning om hur den sitter på handleden, dock väldigt tunn och smäcker.
En fröjd att se när en tillverkare har koll på finishen! Fint fångat!
Finns inte mycket som är härligare än en opolerad Santos alltså..Vilket jäkla skick!!! Snyggt! Vill ha!
Ser ut att passa dig kanonLiten bildkavalkad på nyförvärvet. Varit nyfiken på modellen länge och när det dök upp en i typ NOS-skick så kunde jag inte låta bli.
Oj, är det bara 15mm band på nya Dumont?
Man tröttnar aldrig på den! Jag var OWG med likadan klocka länge.Är i stort sett OWG med denna.
Den plockade jag. Tackar.
Kul, grattis! Jag hade fyllt i siffrorna. Skruvarna till bandinfästningen ser ju också lite misshandlade ut. Din är den äldre referensen, från 1988, jämfört med min. Ska du ha nytt band finns tex från Fluco. Original till de äldre har två ribbor, iaf ibland. Dock tycker jag kanske att de stoppade moderna är just lite för stoppade. Man kan ju alltid specialbeställa från lädergurus annars. Fick du med viklåset?Den plockade jag. Tackar.
Hade du gjort ngt åt bezeln? Fyllt i siffrorna?
Haha borde nog kollat innan. Ingen aning om viklåsKul, grattis! Jag hade fyllt i siffrorna. Skruvarna till bandinfästningen ser ju också lite misshandlade ut. Din är den äldre referensen, från 1988, jämfört med min. Ska du ha nytt band finns tex från Fluco. Original till de äldre har två ribbor, iaf ibland. Dock tycker jag kanske att de stoppade moderna är just lite för stoppade. Man kan ju alltid specialbeställa från lädergurus annars. Fick du med viklåset?
Snyggt. Var sugen men avstod denna gång. Kul att den kom hit i alla fall. Och skönt att vi inte budade mot varandra.Den plockade jag. Tackar.
Hade du gjort ngt åt bezeln? Fyllt i siffrorna?