Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tank Louis 18k i klassisk storlek på läder alternativt Santos Carree om du föredrar länk.Är personligen ett stort fan av Cartier och är på jakt efter nästa klocka, hellre unik än värdefull! Vad har ni för tips på modeller?
Har en Cristallor 70-tal idag men söker mer efter en vardagsklocka.
Låter sjukt trevligt! Har du någon bild/ref?alternativt
Äger tyvärr ingen Carree ännu, men bara att kolla här i tråden, finns många bilder!Låter sjukt trevligt! Har du någon bild/ref?
Sök brett och fokusera om du hittar något du gillar. Annars är nog tipsen ovan de bästa om man ska gå den vanliga vägen till Cartiernirvana.Låter sjukt trevligt! Har du någon bild/ref?
Håller med om storleken och tjockleken, de är lite småtjocka generellt känns det somTjock och rätt stor. Kanske lite elitistiskt men hade jagat den manuella CPCP-varianten då den lär vara sjukt mycket trevligare. Bör inte ha negativ värdeutveckling framöver heller.
Är personligen ett stort fan av Cartier och är på jakt efter nästa klocka, hellre unik än värdefull! Vad har ni för tips på modeller?
Har en Cristallor 70-tal idag men söker mer efter en vardagsklocka.
Mycket trevliga klockor!En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Är nåt med den bilden, man vill dit men ändå inte. Otroligt fina alla.En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Tank a Guichets är ju sjukt speciell. Men tycker ändå santos carree är tidlös och funkar i alla sammanhang.En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Får jag välja två, utan hänsyn taget till värdet, så blir det Santos till vänster och Tank LC till höger.En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Mycket trevliga klockor!
Cartiern i mitten som är rund och har vit urtavla är ju otroligt elegant. Vad är det för modell?
Tank a Guichets är ju sjukt speciell. Men tycker ändå santos carree är tidlös och funkar i alla sammanhang.
Får jag välja två, utan hänsyn taget till värdet, så blir det Santos till vänster och Tank LC till höger.
En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Carree och Santos DumontEn gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Tank a Guichets är min favorit, kanske alla kategorier! Tyvärr finns få substitut. Någon som har nån idé?En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Någon annan jump hour tank? Beroende på vad det är som lockar med den.Tank a Guichets är min favorit, kanske alla kategorier! Tyvärr finns få substitut. Någon som har nån idé?
Vad tycker du om Cartier Ronde? Är din 42mm? Hur känns den på handleden?En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
Vad tycker du om Cartier Ronde? Är din 42mm? Hur känns den på handleden?
Tykte den var fin. 36:an hade jag. Satt mycket bra egentligen men jag önskade att den var 34...
Hade det rensat urtavlan från 24h, hade den varit optimal, lite löjligt med det tycker jag.Tykte den var fin. 36:an hade jag. Satt mycket bra egentligen men jag önskade att den var 34...
Vore intressant att höra vilken som är din favorit över dom du har haft, samt din sämsta
Hade det rensat urtavlan från 24h, hade den varit optimal, lite löjligt med det tycker jag.
Ok då är det mer förlåtande.Urtavlan efterliknar Cartierfickur från 1900-1920 som hade dubbel timvisning på urtavlan.
LC.En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?