• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Leopolvd

Omega
Är personligen ett stort fan av Cartier och är på jakt efter nästa klocka, hellre unik än värdefull! Vad har ni för tips på modeller?
Har en Cristallor 70-tal idag men söker mer efter en vardagsklocka.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Är personligen ett stort fan av Cartier och är på jakt efter nästa klocka, hellre unik än värdefull! Vad har ni för tips på modeller?
Har en Cristallor 70-tal idag men söker mer efter en vardagsklocka.

En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
6DDF6077-3135-496E-86A3-F96C65BF372A.jpeg
 

evki

Audemars
2-Faktor
Mycket trevliga klockor!
Cartiern i mitten som är rund och har vit urtavla är ju otroligt elegant. Vad är det för modell? :D

Tack. Det är Ronde Louis Cartier. Reséguld och 36mm.
Tank a Guichets är ju sjukt speciell. Men tycker ändå santos carree är tidlös och funkar i alla sammanhang.

Tycker nog samma fast om Tank LC.

Får jag välja två, utan hänsyn taget till värdet, så blir det Santos till vänster och Tank LC till höger.

Håller med! Speciellt med tanke på Santosens 80m av vattenskydd blir det en ganska allsidig kombo.
 

Thunell

Panerai
2-Faktor
En gång i tiden såg min Cartierset ut såhär. Ganska bra mix av olika boetter. Vilken tycker du mest om?
6DDF6077-3135-496E-86A3-F96C65BF372A.jpeg

Kul bild!

Väldigt många fina varianter där jag egentligen borde tycka mest om tank lc. Men det är något speciellt med basqulante i guld och den skarpa Carreen. Landar nog i Carreen till slut. En skarp Carree är så läckert, tycker jag.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor

evki

Audemars
2-Faktor
Vore intressant att höra vilken som är din favorit över dom du har haft, samt din sämsta 😊

Ha-ha, en rolig fråga faktiskt. Tyvärr blir det nästan omöjligt att ha en egen objektiv uppfattning om tank a guichets eftersom den är så fruktansvärt ovanlig, udda, dyr och beundrad av nästan hela Cartierträsket. Men om vi lämnar ut den är Tank LC i platina min favoritcartier: den är enkel, klassisk, mångsidig och i den bästa ädelmetallen. Grejen med platina är att metallen utvecklar en mycket speciell patina som inte liknar någon annan ädelmetall. Om du googlar "platinum patina" hittar du bra förklaringar kring fenomenet. Den Cartier jag saknar mist är nog Calibre. Tyckte den var för stor för vad den var. Calibre Diver däremot var en mycket trevlig pjäs.

_4038324.JPG
_9233485.JPG
 
Senast ändrad:
Topp