• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Ingen som vill sälja en eller fler länkbitar? Betalar bra! Jävligt sugen på att bära denna men sitter för tajt.

26327DCA-EC26-4BA8-85A4-DD6544E31D9D.jpeg
Kanske kan detta passa?

Sedärja, det låter ju väldigt bra! Du har själv erfarenhet från säljaren alltså?
Trist, fick svar från butiken:
"I exceeded for this year the VAT limit in your country and I have to wait next year to sell brand new watches again.
In contrary case I should open a company in your country."
Men men, det finns säkert fler goda säljare på Chrono24, ska kolla vidare där. Tack för tips!
Naturligtvis finns den ännu billigare, från en, av erfarenhet, trygg säljare. Se länk: https://www.chrono24.se/cartier/bal...el-bracelet-silver-dial-33mm-m--id4640333.htm

Men då stämmer det alltså inte att man inte skulle få ett ostämplat certifikat på uret.se?
Det beror på klocka och märke. Vissa klockor som säljs på uret.se kommer utan cert, vissa kommer med ostämplade cert, och vissa kommer med stämplade cert.

Eftersom inte uret.se är auktoriserad handlare, kan det vara så att certet är stämplat av en annan butik som är auktoriserad. Som sagt, det beror helt och hållet på.

Det finns fördelar och nackdelar med uret.se helt klart. Förvänta dig inte att bli rekommenderad av en handlare att handla på gråmarknaden som någon skrev här. Att uttala sig som de gjort mot dig däremot, kan man väl såklart säga en del om :)

Såldes en riktig pärla idag i sthlm. En liten Cintree i väldigt fint skick:

2500831403.jpg

Jag skulle vilja se den på handleden! Men den var riktigt fin så vem än som köpt den gjorde en bra affär.

Finns det någon vänlig själ som velat slänga ett öga på denna? Ingen tokig polering eller så? Har egentligen varit inställd på en 2405 men lyckas alltid missa dom på köp & sälj. Har förstått att 2386 ska ha ungefär samma mått som äldre herrmodeller hos Cartier. Har 16,5 handleder så borde väl inte se dumt ut rent storleksmässigt. Eller?

Tack!

Finns det någon vänlig själ som velat slänga ett öga på denna? Ingen tokig polering eller så? Har egentligen varit inställd på en 2405 men lyckas alltid missa dom på köp & sälj. Har förstått att 2386 ska ha ungefär samma mått som äldre herrmodeller hos Cartier. Har 16,5 handleder så borde väl inte se dumt ut rent storleksmässigt. Eller?

Tack!

Tänk på att tavlan är väldigt liten på denna modell jämfört med en Tank. Tror den upplevs för liten.

Tusen tack! Sparar ner den. Jag står faktiskt och väger mellan just de båda. Precis som flera andra före mig letar jag bröllopsklocka. Får fortsätta att följa köp & sälj helt enkelt.

Om någon har en 2405 att sälja tar jag gärna ett PM! :)
Solo/ Tank Louis är egentligen en rätt mycket lugnare och mer lyckad design som fungerar bättre till det mesta. Basculanten är ju mer en exotiskt plojgrej. Solon är nog ett lämpligare förstaval för de flesta, vilket på samma vis gör den lite tråkigare.

Solo/ Tank Louis är egentligen en rätt mycket lugnare och mer lyckad design som fungerar bättre till det mesta. Basculanten är ju mer en exotiskt plojgrej. Solon är nog ett lämpligare förstaval för de flesta, vilket på samma vis gör den lite tråkigare.
Louis vore ju det ultimata men plånboken säger nej. Tyvärr gillar jag nog plojgrejen. Det och att den är enkel att gravera vilket jag tänkt. Går ju iofs att göra på solon också men blir lite mer plottrigt. Annars är den ett bra alternativ.

Du har ingen erfarenhet av 2386? Blir tavlan lite väl liten som Criss Cross var inne på?

Louis vore ju det ultimata men plånboken säger nej. Tyvärr gillar jag nog plojgrejen. Det och att den är enkel att gravera vilket jag tänkt. Går ju iofs att göra på solon också men blir lite mer plottrigt. Annars är den ett bra alternativ.

Du har ingen erfarenhet av 2386? Blir tavlan lite väl liten som Criss Cross var inne på?
Inget tyvärr där inte, uppskattar man designen så är det en lite intressantare klocka även om den inte är lika perfekt enligt mig. Bara erfarenhet av den stora manuella och den är lite stor. På bilden ovan tycker jag att Solon bär större än Basculanten.

Hej,

Som ny här hoppas jag ni kan hjälpa i mitt klockköp :)

Jag ska köpa en Cartier Santos Galbee, men behöver hjälp med att förstå storlekarna, Jag önskar en 29mm, men ibland står det 29x29 och ibland 29x41,

Vilka storlekar finns denna modell i ?

Tack på förhand,

Mvh,

Tillbaka
Topp