Riktigt kul att se en så risig klocka restaureras i alla fall!Lite underhållande video! Om jobbet är bra utfört eller ej låter jag vara osagt dock.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt kul att se en så risig klocka restaureras i alla fall!Lite underhållande video! Om jobbet är bra utfört eller ej låter jag vara osagt dock.
Din gamla var min gamla men denna är en annan !Grattis! Är det min gamla kanske? Köpte du den här på KS?
Ja just det haha! Men jag köpte den av någon annan.Din gamla var min gamla men denna är en annan !
Så var det !Ja just det haha! Men jag köpte den av någon annan.
Proportionerna. De nya är mycket bredare medan de äldre var elegantare och längre bandhornspets till bandhornspets. Sedan är ju Carree klart råare med sin kantiga länk med platta länkbitar.Testade en dumont large på läder och cartier santos medium på stållänk och båda satt riktigt fint, dom måste upplevas IRL.
Vad är den största skillnaden på säg 90-00tals cartier galbee och careee mot den nya cartier santos medium med ref
WSSA0029?
16,5 cm handled ref 2405Hur stora handleder har du? Jag kanske kan använda dina bilder som referens
Lås inte in dig på ref, handlare brukar inte ens kunna se skillnad på carree eller galbee. Sök brett när du letar efter potentiella ex, och lär dig skillnaderna mellan modellerna, ett tips är att läsa igenom denna tråd från början finns mycket bra info.Kallas Ref 2319 för cartier santos carree? Vad är ett rimligt pris för en 2319i stål, utan service historik och fullset. 20k +- beroende på skick?
är det vanligt med nya limiterade Cartier? Spanade in limiterade dumont linjen cartier släppte nu 2020, hur ovanligt är limiterade utgåvor egentligen?
Vad tror du om det affärssamarbete då? Positivt eller negativt för Cartier som klockmärke?Vanligt sedan Cartier blev en del av RLG
Vad tror du om det affärssamarbete då? Positivt eller negativt för Cartier som klockmärke?
Jag har i princip blivit OWG med min LC sedan jag köpte den och den passar superbra med svart ödleband! Men, jag funderar på att komplettera med något annat band också. Kanske riktigt mörkt blått/marinblått med någon form av mönster hade passat?
Ber ödmjukast om lite inspiration med vad ni tror hade funkat bra och var jag kan vända mig för att hitta något passande!
Lägger till en gammal bild på klockan för att världen blir roligare med något att titta på!
Håller med evki om att brunt är en fullträff på gulguld, blått passar Bättre till vitguld.På sistone har grön blivit min favoritfärg för guld. Sedan tycker jag att ljusare brun är alltid en fullträff till gulguld.
köp ett original cartier band, finns i olika längder!Tjejen har köpt sin första klocka, en Must de Cartier Tank med vad jag tror är 18mm mellan lugs. Hon önskar ett nytt band till denna och det visade sig vara svårare än jag trott att hitta i damstorlek (kortare). Om någon här har tips på vad som kan passa så skulle jag vara tacksam! Nedan är klockan på min handled.
Banden är dyrare än hela den klockan...köp ett original cartier band, finns i olika längder!
Stiften ska pressas ur (iaf på min gamla). Satt riktigt hårt om de nästan aldrig lossats. Se till att ha ett bra drivdon (nog fel term)Sitter här och funderar - hur sjutton monterar man av ändlänkarna? Vågar inte trycka alltför hårt genom de borrade bandhornen. Har heller inget verktyg som verkar passa mellan skårorna i länkbitarna?
@Tommy_83, du har ägt båda va?Någon som kan hjälpa mig att hitta en jämförelsebild på de gamla storleken 29x41 vs den nya medium 35x41.9 Gärna en wristshot
Någon som kan hjälpa mig att hitta en jämförelsebild på de gamla storleken 29x41 vs den nya medium 35x41.9 Gärna en wristshot
Personligen gillar jag den gamla mer. Har sålt båda på bilderna och har en gammal igen fast i tvåton. Men den nya har absolut sina höjdpunkter. Länken är helt grym och det är ju skönt med lite bättre WR på 100m. Kul med inhouse verk också.Tack! Vad tyckte du, värt att betala premium för den nya mot den gamla?
80 vs 100 m är inte jättestor skillnad?Personligen gillar jag den gamla mer. Har sålt båda på bilderna och har en gammal igen fast i tvåton. Men den nya har absolut sina höjdpunkter. Länken är helt grym och det är ju skönt med lite bättre WR på 100m. Kul med inhouse verk också.
Men det är ju som med alla klockor. Vintage vinner i känsla för mig.
Oj. Fel av mig. Trodde det var 30m. Tack för info!80 vs 100 m är inte jättestor skillnad?
Nej kör Galbee eller Santos för tusan! Nya har tappat formenTack! Vad tyckte du, värt att betala premium för den nya mot den gamla?