• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Inte kan jag säga nej när man ber så artigt 😜

Kasst ljus nu så fler bilder kommer under veckan. Inser att jag hade fel i att inte köpa en helguldssantos tidigare men är mycket förtjust i just denna isade varianten så avvaktan har varit värt det.
Tavlan verkar vara lackerad och diamanten är inte spetsig utan är avtrubbad lite.

_2241106.JPG
_2241107.JPG
_2241109.JPG
Vad är det för storlek på den? Större än denna på c24?

Har någon polerat bara bezeln på en Cartier Santos Carree isåfall, hur var resultat? Före/efter bild?
Jag tänker det skulle göra endel för helhetsintrycket då jag har fått lite för djupa märken för min smak.

Bilagor

• image.jpg
    image.jpg
    419.4 KB · Visningar: 85
Har någon polerat bara bezeln på en Cartier Santos Carree isåfall, hur var resultat? Före/efter bild?
Jag tänker det skulle göra endel för helhetsintrycket då jag har fått lite för djupa märken för min smak.
Ser knappt några repor men det är tydligen inte så svårt att polera bezeln. Den tror jag går att montera bort i samband med polering. Fint ex tycker jag!

Säkert nästan gratis:
40146A89-F7ED-42BE-83BB-2AF12A182FA3.jpeg

Säkert nästan gratis:
40146A89-F7ED-42BE-83BB-2AF12A182FA3.jpeg

Aldrig sett det här kontot. Tack för tipset. Har du köpt något ifrån honom?

Tråkigt. Finns det instagram-försäljare som har "helt vanliga" Cartiers? t.ex är jag på jagt efter en helt vanlig kvarts Louis till en rimlig peng utan allt annat ståhej. Behöver inte ens vara fullset.
Amsterdam Vintage Watches kan du hålla utkik på. Såldes en Tank Louis (kvarts) där för några dagar sen. De är ju dock handlare så priserna kan vara som dem är

Tråkigt att Cartier stuckit iväg så mycket i stil av Rolex den senaste tiden... Snart lika dyrt att handla andrahand som i butik för vissa modeller.

Stämmer det verkligen?
Titta igenom arkivet hos Bukowskis till exempel. Must Cartier för 5k för 3-2 år sedan. Tank Americaine för 25k. Louis för runt 30k... Idag kan du förvänta betala dubbla om inte trippla de priset. Musts går väl rätt så ofta nu för runt 15k globalt. Har sett min egna Americaine stick från 20k till 50k udner samma tidshorisont.

Titta igenom arkivet hos Bukowskis till exempel. Must Cartier för 5k för 3-2 år sedan. Tank Americaine för 25k. Louis för runt 30k... Idag kan du förvänta betala dubbla om inte trippla de priset. Musts går väl rätt så ofta nu för runt 15k globalt. Har sett min egna Americaine stick från 20k till 50k udner samma tidshorisont.

En ny Tank Louis i helguld kostar väl över 100k så det är en bit kvar till att begagnade klockor matchar de nyas prislapp.

Är det samma modeller?

Tillbaka
Topp