• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har aldrig tidigare köpt på Chrono men detta va ju bra att veta om man gör några fler köp.

Hur pålitlig är återförsäljarna på Chrono numera? Vet att det diskuterats ett par år tillbaka här på KS att det va lite 50/50 om klockan skulle komma fram eller om endast va samma klocka so visats på de tagna fotona i annonsen.
Jag har gjort ett antal affärer via Chrono. Har aldrig varit några problem. Men visst finns det en del skojare också. Man får läsa omdömen och försöka bedöma säljaren. Trusted checkout är ju ett plus såklart

Fredagsfeeling här också. Mitt efterlängtade viklås ska tydligen dyka upp under dagen. Blir intressant...
3BFCC5A1-3AA1-45A7-92DF-58E88FA49552.jpeg

Ser inte "hidden Cartier" i tian rätt märklig ut på denna? Va det en tidsperiod då den satt så här verkligen?
wd.PNG

@christian-h @kevinklocksnack

Är samma modell som jag har.
Gav denna handlare ett erbjudande om 40K förra veckan som avslogs då deras priser var ’fixed’.Varför ha ”föreslå pris” knappen aktiverad då undrar man...

Kanske off topic att börja diskutera prutmån i denna tråd, men min upplevelse är nog ändå att 20 procent generellt brukar vara möjligt. Handlarna lägger ju sig medvetet så löjligt högt så man blir mörkrädd oftast.
Gav enbart en möjlig generell förklaring på varför handlaren avvisat budet trots att han godtog prisförslag.
I enskilda fall kan det sedan variera vad handlare accepterar för prutmån. Min erfarenhet är mest baserade på klockor som varit någorlunda rimligt prissatta från början. Orkar inte riktigt med handlare som begär fantasisummor.

20% får nog räknas som rel stor prutning på c24. Många handlare är nog bara villiga att sänka
Kanske off topic att börja diskutera prutmån i denna tråd, men min upplevelse är nog ändå att 20 procent generellt brukar vara möjligt. Handlarna lägger ju sig medvetet så löjligt högt så man blir mörkrädd oftast.
Ja, särskilt kanske när denna handlare benämnde klockan som 'Cartier Tank 18K'. Min chansning var då att handlaren hade dålig koll på att den de facto var en Normale.
Spelar på det Aurum och Evki sagt tidigare i tråden att den modellen är ganska incognito bland handlare och att många har dålig koll på just den.

Senast ändrad:
Ser inte "hidden Cartier" i tian rätt märklig ut på denna? Va det en tidsperiod då den satt så här verkligen?
wd.PNG
Tycker allt på den klockan känns främmande. KÄnner inte igen den.

Snygg! Vad är det för storlek på den? Lite större än vanliga LC gissar jag? Quartz eller manuell?
Tack! Det stämmer att den är lite större, de beskrivs som 25,5x25,5 (32,5), vilket jag inte förstår, haha😊

Detta är Quartz, referens 2678, jag har knappt hittat någon information kring dem så jag tror inte de gjordes under så lång tid och inte är speciellt vanliga vilket känns kul. Nedan Large LCn som finns på Cartiers hemsida är väldigt liknande, både storleksmässigt, tavlan och datumet, har för mig att det fanns i roseguld relativt nyligen också:

Tillbaka
Topp