• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Äntligen kan man joina tråden på riktigt, lyckades hitta en fullsetare? Från 2005, 29 mm.
Sitter otroligt härligt på handleden!
0CF7D40F-0AEF-4F82-96A9-EBA624795C27.jpeg
3FD32C13-71EE-4F9B-86FE-9B6D661561EA.jpeg
902CB662-EE41-4C83-8B0B-D5A8651579E5.jpeg

Stort grattis :)

Ah har läst, tittat och drömt i denna tråden flera gånger om! Har bumbelibumpat min köp annons i förhoppning att det ska finnas någon liten tank som förtjänar mer handledstid och kärlek...men hittills inget napp. Tills vidare får ni gärna fortsätta posta bilder på era fina klockor!

Och om någon är sugen på något nytt, bara hojta! (lite skamset att posta såhär men nöden har ingen lag..)
https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-solo-stål-23x30-mm.80933/

Ah har läst, tittat och drömt i denna tråden flera gånger om! Har bumbelibumpat min köp annons i förhoppning att det ska finnas någon liten tank som förtjänar mer handledstid och kärlek...men hittills inget napp. Tills vidare får ni gärna fortsätta posta bilder på era fina klockor!

Och om någon är sugen på något nytt, bara hojta! (lite skamset att posta såhär men nöden har ingen lag..)
https://klocksnack.se/threads/cartier-tank-solo-stål-23x30-mm.80933/
Sett denna? "Damur" i klassiska herrstorleken. Det var min också, enligt Kaplans.
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3306/vara/1399951

Är inte det där en vanlig tank solo? Dvs inte särskilt damig
Jag menar ju det, men står damur i beskrivningen. Det stod damur i Kaplans beskrivning av min Tank ovan också, trots 23x31 mm klassisk herrstorlek på Tanken.
Det kan ju dock bidra till att dom inte sticker iväg i pris. Jag fick min till lägsta möjliga bud.

Jag menar ju det, men står damur i beskrivningen. Det stod damur i Kaplans beskrivning av min Tank ovan också, trots 23x31 mm klassisk herrstorlek på Tanken.
Det kan ju dock bidra till att dom inte sticker iväg i pris. Jag fick min till lägsta möjliga bud.
Tror att man skriver så för att skydda sig lite grann från att "herrar" ska köpa ett klassiskt herrur, komma på att det är lite mer feminint än vad man vågar och då hoppa av köpet.
Men som du säger - det håller nog nere priset på en rimligare nivå för alla oss andra!

Någon som har den ref som säljs nu på 27,4 x 34,8 mm? Den är vad jag förstår snäppet större än den gamla, men inte så stor som XL som jag tycker är hemsk :)

Dem där är så galet bra, funderar på om man ska jaga rätt på en trots mina grova handleder.

Grattis!
Tror det omöjligt kan bli fel! Prisbilden i Sverige är ju dessutom väldigt fördelaktig... För att säga det minsta!
Det finns ju en modell större också, som också är riktigt bra utan att förlora det klassiska och återhållsamma :)

Tillbaka
Topp