Ibland eller ofta ger mikrologgan på index en hint. Mikrologga på X = mindre tank, small och på VII = större tank, large (men även XL modeller har på VII).Tack! Var ganska säker på det själv också men alltid bra att få en second opinion.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ibland eller ofta ger mikrologgan på index en hint. Mikrologga på X = mindre tank, small och på VII = större tank, large (men även XL modeller har på VII).Tack! Var ganska säker på det själv också men alltid bra att få en second opinion.
I det storleksspannet jag kikar verkar loggan alltid vara på X.Ibland eller ofta ger mikrologgan på index en hint. Mikrologga på X = mindre tank, small och på VII = större tank, large (men även XL modeller har på VII).
Då kan du tänka att de i regel är små boetter, modell small eller mindre.I det storleksspannet jag kikar verkar loggan alltid vara på X.
Ser rätt reko ut om klockan är från 1990. Urverket är dåifrån iallafall.Är det här urverket helt reko?
Sitter i en LC
![]()
Tack för detta. Anade oråd när jag läste ’Made in Japan’Ser rätt reko ut om klockan är från 1990. Urverket är dåifrån iallafall.
bidfun-db Archive: Watch Movements: Cartier 90
www.ranfft.de
Tack för detta. Anade ord när jag läste ’Made in Japan’
Tack!Det står på batteriet... Verket är schweiziskt.
Är det där en "midsize"?Hade siktat in mig på en 1720 istället, ws från Wheddas 16.5 handleder.
![]()
![]()
Är samma exemplar tom, en bra storlek för oss som inte har speciellt tjocka handleder iaf. Funkar nog för de flesta. Bandet är dock rätt smalt om man har svårt för sådant. 1720 heter den nog.Är det där en "midsize"?
Den du hade @Aurum är snäppet större va?
Precis, förmodar denna är bekant? Billigast på Chrono24 iaf.Är det vanligt Dumont med F. Piguet verket ni pratar om som gått för över 100 och 150 på en auktion?
Har jag för en gångs skull gjort en bra affär? :0
![]()
![]()
Där ser man. Trodde du hade den som är typ 45mm lång, eller är 1720 det?Är samma exemplar tom, en bra storlek för oss som inte har speciellt tjocka handleder iaf. Funkar nog för de flesta. Bandet är dock rätt smalt om man har svårt för sådant. 1720 heter den nog.
Den är väl ca 42 mm lång, kommer inte ihåg exakt. Steget större som är något att ha är ju manuella cpcpDär ser man. Trodde du hade den som är typ 45mm lång, eller är 1720 det?
Va fan. Låter ju helt galet. Gav 36-37 har jag för mig och tyckte det var i saftigare laget då. Min har ju dock Paris tavla och det trodde jag var populärare för jag brukar få pm på instagram om folk som vill köpa fast dom har en dumont redan. Dom vill hellre ha Paris tavlan.Precis, förmodar denna är bekant? Billigast på Chrono24 iaf.
Cartier Santos Dumont 96054 | Chrono24
Köp Cartier 96054 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Tror den är lite hetare ja, men vet inte vilken man betalar mest för. Betalade själv 17' för min. Din är riktigt fin.Va fan. Låter ju helt galet. Gav 36-37 har jag för mig och tyckte det var i saftigare laget då. Min har ju dock Paris tavla och det trodde jag var populärare för jag brukar få pm på instagram om folk som vill köpa fast dom har en dumont redan. Dom vill hellre ha Paris tavlan.
Det är bra prisTror den är lite hetare ja, men vet inte vilken man betalar mest för. Betalade själv 17' för min. Din är riktigt fin.
Cartier Santos Dumont 1575 | Chrono24
Köp Cartier 1575 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.www.chrono24.se
Det är bra pris
Vet inte om det ens går att ha kvar den nu om folk betalar så mycket. Det är ju en cartier hype just nu känns det som.
Var ju tydligen världens tunnaste armbandsur när den lanserades. Ovanligt med ultratunna ur som inte är så uppklädda och ist är lite stöddiga. Dock inte värt över 100' för mig, förmodligen inte ens 50'.Hör vad du säger.
Fast finns det en bättre Cartier? Eller ens nåt i samma kategori som slår den på fingrarna? Biased så klart men ärligt lite tvek...
Var ju tydligen världens tunnaste armbandsur när den lanserades. Ovanligt med ultratunna ur som inte är så uppklädda och ist är lite stöddiga. Dock inte värt över 100' för mig, förmodligen inte ens 50'.
Förstår hur du tänker och jag håller nog med. För mig är det något speciellt med Dumonten. Mycket var det första med den (sägs det). Första armbanduret för män, hur man fäste bandet som satte standarden och alla tillverkare gör likadant än idag, låset och viklåsen på banden etc.Hör vad du säger.
Fast finns det en bättre Cartier? Eller ens nåt i samma kategori som slår den på fingrarna? Biased så klart men ärligt lite tvek...
Fast dessa delar hade utvecklats rätt bra på kvinnliga handleder under de 100 år fram tlll Santosen introducerades. Första manliga klockan? Förmodligen. Mer innovation än så? Knappast.Förstår hur du tänker och jag håller nog med. För mig är det något speciellt med Dumonten. Mycket var det första med den (sägs det). Första armbanduret för män, hur man fäste bandet som satte standarden och alla tillverkare gör likadant än idag, låset och viklåsen på banden etc.
Nu blev det nog lite knasigt, 100 år innan ursantosen?Fast dessa delar hade utvecklats rätt bra på kvinnliga handleder under de 100 år fram tlll Santosen introducerades. Första manliga klockan? Förmodligen. Mer innovation än så? Knappast.
Jag ska inte svära att det är sant. Du får gärna visa mig en äldre klocka med bandhorn, bandstift och viklås som inte bara har dit svetsade "bandhorn"Fast dessa delar hade utvecklats rätt bra på kvinnliga handleder under de 100 år fram tlll Santosen introducerades. Första manliga klockan? Förmodligen. Mer innovation än så? Knappast.
Det står i alla fall så här:Det kanske är en gammal reklam dom visar? Kan dock inte minnas att jag sett grön förut.
Värst vad alla gör bort sig då...Det står i alla fall så här:
Cartier Tank Must Collection
De färgglada Must från 80-talet gör comeback...
Bilden verkar dock borttagen från kontot nu. Gjorde de bort sig lite där mån tro?
Det kanske är en gammal reklam dom visar? Kan dock inte minnas att jag sett grön förut.
Samma size som Solo dvs?Jag hade skrivit att dessa skulle lanseras. 27x35mm
Samma size som Solo dvs?