• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Håller nog med där! Jag kör allt på läder, önskar jag kunde rocka länk men blir lite mycket för min del 🫡
Men länken är magisk på Santos. Apropå länk… imorgon väntas leverans av denna. Det har varit en lång jakt och längtan efter en 2961.
IMG_4046.jpeg

Provade lite klockor i Cartier-butiken i Stockholm i helgen och de sa att Cartier inte kommer göra Santos medium i svart urtavla. De sa också att Cartier plockat bort de flesta Pasha-modeller från hemsidan och ska kanske göra någon förändring med det sortimentet. Hade verkligen velat ha en svart Santos i medium..

Jag är för usel på att bedöma skick på klockor. Ser ju märkena på boetten och missfärgningen på tavlan. men vad tycker ni om skicket på denna i övrigt?

Jag är för usel på att bedöma skick på klockor. Ser ju märkena på boetten och missfärgningen på tavlan. men vad tycker ni om skicket på denna i övrigt?

Svårt att bedöma en klocka som är polerad från fabrik, men den ser lite konstig ut.
IMG_1319.png

Vad är skillnaden på Gen1 och Gen2 av 2960? Är det armbandet som hänvisades till tidigare med skruvarna? Eller något mer?
Ja det är flera skillnader på länken som nämnts ovan (finns även en gen3 med hidden clasp). Jag tror skillnaderna i övrigt är väldigt små, till exempel nyansen på den vita urtavlan och någon marginell skillnad på fonten. Om någon har bättre koll får ni gärna hojta.

Ja det är flera skillnader på länken som nämnts ovan (finns även en gen3 med hidden clasp). Jag tror skillnaderna i övrigt är väldigt små, till exempel nyansen på den vita urtavlan och någon marginell skillnad på fonten. Om någon har bättre koll får ni gärna hojta.
Det finns ju olika material på tavlan också har jag för mig. Vissa är porslinstavla(?). Men vet inte om det skiljer mellan generationerna, eller även skiljer inom samma generation...

Tillbaka
Topp