Klockan gick på 12k. Den här modellen har gått upp rejält i pris. För några år sen kunde man få dessa för under 5k.Snyggt! Alltid gillat "lapis lazuli"-tavlan. Vad fick du ge för den?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klockan gick på 12k. Den här modellen har gått upp rejält i pris. För några år sen kunde man få dessa för under 5k.Snyggt! Alltid gillat "lapis lazuli"-tavlan. Vad fick du ge för den?
Klassiskt vackerEn klassiker
![]()
/B
Vad definierar du som damklocka? Och varför är det en varning?Cartier har fina nätta klockor med stil för män men att gå så långt att män börjar bära Cartier damklockor känns som varning oavsett hur attraktiva de små klockorna är!? Är jag en reaktionär eller?![]()
Beror väl lite på vilken damklocka. En Tank LC i dam på typ 20x28 eller en Santos på 23/24mm bör vara för litet för de flesta män och ser i mina ögon fel ut. En 18k 33mm Cougar på länk är väl däremot inga problem.Cartier har fina nätta klockor med stil för män men att gå så långt att män börjar bära Cartier damklockor känns som varning oavsett hur attraktiva de små klockorna är!? Är jag en reaktionär eller?![]()
Damklocka som åtminstone jag gärna skulle testa.![]()
Helt enig. Men det är samtidigt vad jag skulle gilla med den. Skulle vara kul att testa som sagt.Nja, tycker nog att den är lite för mycket.
Allt är möjligt och tillåtet naturligtvis men min poäng, om jag nu har någon, är att ingen man skulle seröst bära en Rolex Datejust 26 mm men när det gäller Cartier känns gränserna ibland flytande mellan herr och dam klockor i flödet.Helt enig. Men det är samtidigt vad jag skulle gilla med den. Skulle vara kul att testa som sagt.
Stämmer säkerligen. Min uppfattning är att folk i denna tråd gillar vintage Cartier där dess DNA med mindre storlekar antagligen innebär ett kortare steg till att testa dam. Mer avlägset att när man är van vid 6-siffriga sportstål från Rolex, få för sig att rocka 26mm, precis som du säger.Allt är möjligt och tillåtet naturligtvis men min poäng, om jag nu har någon, är att ingen man skulle seröst bära en Rolex Datejust 26 mm men när det gäller Cartier känns gränserna ibland flytande mellan herr och dam klockor i flödet.![]()
Alla Cartier är väl egentligen damklockor?Allt är möjligt och tillåtet naturligtvis men min poäng, om jag nu har någon, är att ingen man skulle seröst bära en Rolex Datejust 26 mm men när det gäller Cartier känns gränserna ibland flytande mellan herr och dam klockor i flödet.![]()
I stål är det en vettig herrklocka.Helt enig. Men det är samtidigt vad jag skulle gilla med den. Skulle vara kul att testa som sagt.
Alla Cartier är väl egentligen damklockor?
Rent krasst så är ju t ex Tank LC 23x30 den klassiska herrstorleken, även om de klassas som small av Cartier idag. Mig veterligen så är det väl bara @kevinklocksnack som har en Cartier av klassisk damstorlek?
Du menade nog att citera @aleksÄr de 29mm i diameter ? Hur känns de jämfört med en typ 34mm rund seamaster ?
Vad spelar det för roll, varför är det så viktigt för dig vad andra bär och tycker om för klockor?Allt är möjligt och tillåtet naturligtvis men min poäng, om jag nu har någon, är att ingen man skulle seröst bära en Rolex Datejust 26 mm men när det gäller Cartier känns gränserna ibland flytande mellan herr och dam klockor i flödet.![]()
Den ser något stor ut i den vinkeln, men det är också i den positionen som handleden är som smalast. Kör på large.Jag gillar mindre klockor men måste ändå säga att Tank Solo Small (24x31?) kändes rätt liten första gången jag såg den i verkligheten, men jag tror nog man skulle vänja sig.
Här testar jag Large (27x35?) och den kändes rätt bra även om en modell nånstans mitt emellan Small och Large säkert hade känts bättre.
Nyfiken på vad folk som haft båda tycker.
![]()
Jag gillar mindre klockor men måste ändå säga att Tank Solo Small (24x31?) kändes rätt liten första gången jag såg den i verkligheten, men jag tror nog man skulle vänja sig.
Här testar jag Large (27x35?) och den kändes rätt bra även om en modell nånstans mitt emellan Small och Large säkert hade känts bättre.
Nyfiken på vad folk som haft båda tycker.
![]()
Jag skulle också vilja ha ett mellanting. Det får du i den nya Must Tanken, eller en LC, men då är det en annan prisklass. Större fyrkantiga klockor ligger liksom ovanpå handleden, framförallt med hårda skinnband. Runda klockor smälter in bättre tycker jag. Klockor på länk brukar också kännas smidigare om de är på gränsen till att vara för stora.
Är väl att man gillar dasslock i typ USADet var ju som upplagt för en Medium mellan Small och Large men de körde på S, L, XL istället.. är det för att den fragila maskuliniteten hos de tänkta köparna kräver att ha minst "Large", även på en tank?![]()
Bingo!Det var ju som upplagt för en Medium mellan Small och Large men de körde på S, L, XL istället.. är det för att den fragila maskuliniteten hos de tänkta köparna kräver att ha minst "Large", även på en tank?![]()
Som tagen ur Scarface!Damklocka som åtminstone jag gärna skulle testa.![]()
Appropå Cartier och damur osv... För ett tag sen visade jag min dåvarande flickvän en Cartier tank som jag suktade efter. Hennes reaktion var "ser ut som en tantklocka". Hon var ej imponerad, haha.
Ja efter det var det ju bara tack och hej, ta ditt pick och pack och ut ur mitt hus!Men det är väl det som är förklaringen till varför hon är din dåvarande flickvän eller hur?