• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Basculanten fick komma ur lådan idag

82E6DDD7-8D90-4FFB-A6CB-8CD26E4B03AB.jpeg

Vad kan ett gummiband till calibre divern tänkas kosta? Någon som har koll? Var köper man bäst? Nymans/Cartierbutiken? Någon som har erfarenhet av distanshandel med någon av ovan? Tacksam för svar

Är inte helt hundra på om det är ett ETA men antar nästan
Är på jakt efter en 29mm Santos i stål och såg den här nyligen komma upp på Chrono24, men är det bara mina ögon eller har tavlan hamnat snett? Konstigt då de påstår service i 2021. I värsta fall hur dyrt hade det varit att rätta till, i övrigt är det ett av de finare exemplaren jag lyckats hitta för priset. Tacksam för hjälp!

Om jag var du hade jag nog väntat med att köpa. Tycker glasringen ser ut att ha fått smaka en del slipning. ( en ny kan man klippa för 3.5k hos cartier).

Håller med om att tavlan ser ut att sitta snett. Osäker på vad det kostar att fixa. Kan vara så att du måste byta hela tavlan om den e trasig och då lär du landa på iaf 30k skylle jag gissa.

Jag fick själv leta i över 1 år innan jag hittade en Carreé värd att köpa, men den som väntar på ngt gott! :)

Jag skulle inte rekommendera det men jag har ofta min på när jag duschar och det har hänt att den har fått åka med på nån kort simtur.

Carree har 3 alt. 8 arm vattentäthet. Det står i manualen om du har en.
Intressant information. Har tyvärr varken en Carrée eller en manual till en sån, men kan ju vara intressant att veta inför eventuella köp. Finns det nåt sätt att bestämma detta utifrån tex baklock eller produktionsår?

IMG_20210605_202434.jpg

Tänkte ge länken ett bad i ultraljudstvätten. Men hur får jag av den? Utgick från att det bara var att trycka in en pinne i "lugghålen" men det hände inte mycket. Försökt söka men hittar ingen beskrivning. Någon som kan vara behjälplig?
Presspassning. Så kör en tandborste, varmt vatten och lite handtvål istället.

Tillbaka
Topp