Emm
Basic
Ja det kan jag tänka mig, har för mig att jag sett att det kostar ungefär 5100 sek på Cartier och 6500 på Nymans.Min erfarenhet är att Nymans är klart dyrare på service och sämre på kommunikation än Cartierbutiken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja det kan jag tänka mig, har för mig att jag sett att det kostar ungefär 5100 sek på Cartier och 6500 på Nymans.Min erfarenhet är att Nymans är klart dyrare på service och sämre på kommunikation än Cartierbutiken.
StämmerJa det kan jag tänka mig, har för mig att jag sett att det kostar ungefär 5100 sek på Cartier och 6500 på Nymans.
Var ett tag sen jag lekte med denna
![]()
Tack, det stämmer, ref 2405Riktigt fin. Är det kvartsaren?
Saknar min!Var ett tag sen jag lekte med denna
![]()
Stiligt och elegant!Hej panterkompis![]()
![]()
Är inte helt hundra på om det är ett ETA men antar nästan
Om jag var du hade jag nog väntat med att köpa. Tycker glasringen ser ut att ha fått smaka en del slipning. ( en ny kan man klippa för 3.5k hos cartier).Är på jakt efter en 29mm Santos i stål och såg den här nyligen komma upp på Chrono24, men är det bara mina ögon eller har tavlan hamnat snett? Konstigt då de påstår service i 2021. I värsta fall hur dyrt hade det varit att rätta till, i övrigt är det ett av de finare exemplaren jag lyckats hitta för priset. Tacksam för hjälp!
Köp Cartier Santos på Chrono24
Upptäck Cartier Santos-klockor på fantastiska villkor på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor. Säker köpprocesswww.chrono24.se
Håller med om att tavlan ser ut att sitta snett. Osäker på vad det kostar att fixa. Kan vara så att du måste byta hela tavlan om den e trasig och då lär du landa på iaf 30k skylle jag gissa.
Jag fick själv leta i över 1 år innan jag hittade en Carreé värd att köpa, men den som väntar på ngt gott!![]()
Vad är det för ref på denna?Färdig och äntligen uthämtad efter en månad på service. Perfekt till sommaren
![]()
Vackert krispigt! Känner själv också att jag behöver en vass Carrée nu till sommaren. Svårt att finna dessa riktigt fina exemplar tycker jag.Färdig och äntligen uthämtad efter en månad på service. Perfekt till sommaren
![]()
Vill minnas att det är ref 2960 på denVad är det för ref på denna?
Konstig fråga kanske men kan man bada med dessa?Färdig och äntligen uthämtad efter en månad på service. Perfekt till sommaren
![]()
Tyvärr inte.Konstig fråga kanske men kan man bada med dessa?
Synd, hade varit trevligt annarsTyvärr inte.
Har badat och duschat flertalet gånger med Santos utan konstigheterKonstig fråga kanske men kan man bada med dessa?
Med Carrée?Har badat och duschat flertalet gånger med Santos utan konstigheter
Med Carrée?
Galbée har väl bara "water resistant" på baksidan vilket kanske inte låter så förtroendeingivande. Men Carrée verkar inte ha nån sån text alls?
¯\( ͡° ͜ʖ ͡°)/¯
Intressant information. Har tyvärr varken en Carrée eller en manual till en sån, men kan ju vara intressant att veta inför eventuella köp. Finns det nåt sätt att bestämma detta utifrån tex baklock eller produktionsår?Carree har 3 alt. 8 arm vattentäthet. Det står i manualen om du har en.
Yes, Carree.Med Carrée?
Galbée har väl bara "water resistant" på baksidan vilket kanske inte låter så förtroendeingivande. Men Carrée verkar inte ha nån sån text alls?
¯\( ͡° ͜ʖ ͡°)/¯
Den gick snabbt...Till salu för den som letar LC på länk. Dock ingen aning om pris...![]()
Jo. Är ju så pass sällsynta på länk... Är du på jakt så kanske denna är av intresse? https://www.chrono24.se/cartier/car...et---id19759658.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEKDen gick snabbt...
Presspassning. Så kör en tandborste, varmt vatten och lite handtvål istället.![]()
Tänkte ge länken ett bad i ultraljudstvätten. Men hur får jag av den? Utgick från att det bara var att trycka in en pinne i "lugghålen" men det hände inte mycket. Försökt söka men hittar ingen beskrivning. Någon som kan vara behjälplig?