• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Snygga straps till Cartier tank must grön?Jag har googlat en del men inte hittat så mycket.

0F749509-B532-41B6-A445-DBBF4495E0FB.png

Jag pratade lite med killen och han svarade på alla mina frågor, men när jag frågade varför han inte sålde den här på KS fast han varit medlem sen 2014 blev det radioskugga
När du skriver sådär vill jag minnas att jag fick exakt samma respons när en snubbe förra sommaren sålde en Rolex OP för 5-10k under marknadspris. Som sagt, blocket…

Jag pratade lite med killen och han svarade på alla mina frågor, men när jag frågade varför han inte sålde den här på KS fast han varit medlem sen 2014 blev det radioskugga
Kikade på mina gamla meddelanden i Blocket appen och fick samma svar från en ”Peter” 2020. Behöver inte vara samma person såklart men just när KS nämndes blev det radiotystnad…

Är den 38mm modellen "1989" ?
Ser att flera skrivit att 38mm är att föredra över 35mm, är det endast pga design?
Ja, 38mm. Primärt för att tavlorna på 35 inte är så roliga.
1989 lär referera till året, referenserna hittar du här:

Som vanligt är allt inte självklart med Cartier. Får det inte det att stämma mot codex, men inte hunnit titta närmare på det.

7370CCC5-0ADF-4B33-9AD0-6FDD8B2B5509.jpeg

/B

denna är ju också trevlig som @evki länkade till på blocket, men vettifan hur säkert det är att handla den här typen av produkter på blocket..

Den där ska ha köpts på KS av nuvarande säljare. Våren 2020 eller vad det nu står i annonsen. Jag lyckades faktiskt leta fram just den annonsen här på KS så det verkar iaf stämma. Alla skruvpositioner var identiska.
Ska försöka hitta den igen.

Edit:
Här är den: https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carrée.132398/

@ajvar Minns du om köparen var en Alex från Skåne?

Den där ska ha köpts på KS av nuvarande säljare. Våren 2020 eller vad det nu står i annonsen. Jag lyckades faktiskt leta fram just den annonsen här på KS så det verkar iaf stämma. Alla skruvpositioner var identiska.

Edit:

Snyggt sökt! :)

För att fortsätta min Carree utbildning; visst ser det ut som boetten har polerats ngn gång? Tycker att de blanka ytorna/kanterna inte ser 100% skarpa ut (i annonsen på KS alltså).

Edit:

Fin research! Då blir man ju än mer nyfiken på varför säljaren slutar svara när KS nämndes.

Edit:

Det var det :)
Minns att affären gick väldigt smidigt till, GG i min bok.

Fin research! Då blir man ju än mer nyfiken på varför säljaren slutar svara när KS nämndes.
En gissning ar att du nu vet vad han betalade for klockan,och darmed kan anses som en "trakig" kopare som kan anvanda detta som prutargument.

Jag forstar personligen inte varfor man som saljare ar radd for att fa hora man forsoker tjana pengar.
Mitt svar ar och har alltid varit "Da skulle du kopt varan nar den kostade X. Det gjorde du inte och nu kostar den Y"

Tillbaka
Topp