Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja jag trodde också det men verkar användas flitigt! Men 38 generellt mer poppis än 35?1989 lär referera till året, referenserna hittar du här:
PASHA 38 | vintagecartierwatch
checkitout65.wixsite.com
Det skulle jag tro, 35an lite knubbig men främst gillar jag inte den tavlan lika mycket som den klassiska på 38an.Ja jag trodde också det men verkar användas flitigt! Men 38 generellt mer poppis än 35?
Den längst till vänster hade varit fin på den gröna.Snygga straps till Cartier tank must grön?Jag har googlat en del men inte hittat så mycket.
![]()
Snygga straps till Cartier tank must grön?Jag har googlat en del men inte hittat så mycket.
![]()
Tänkte precis det samma! Vill man köra ton-i-ton så kan ett grönt saffiano vara läckert också.Den längst till vänster hade varit fin på den gröna.
Ingen modern-karl-ängslighet på han till vänster, med rosa kavaj och mini-Cartier på handleden! Älskar't!Är det varsin Panthere på herrarna? Salt.![]()
Håller med. Min 29mm santos börjar nästan kännas vulgär.Ingen modern-karl-ängslighet på han till vänster, med rosa kavaj och mini-Cartier på handleden! Älskar't!
Skulle behöva sån där CSI-kamera där man kan zooma in sjukt mkt.Är det varsin Panthere på herrarna? Salt.![]()
Skulle behöva sån där CSI-kamera där man kan zooma in sjukt mkt.
Snyggt och grattis!Min bättre hälft kom hem med en sådan där soldriven Tank på äppelskrutt. Utan övertalning blev det storleken som passar utmärkt även på mig
![]()
Tack och jag ska nog bläddra igenom ”Santos” sökningen igen.
Fint av dig att dubbelkolla. Har inte gått vidare så bara att köra.@das_heuer kollar du seriöst på den som länkades? Är lite småsugen men vill inte hoppa i mellan om du är sugen på att plocka den. Om den är kvar dvs...
Det var ett fint ex. Men håller helt med om känslan av blocket, tyvärr.denna är ju också trevlig som @evki länkade till på blocket, men vettifan hur säkert det är att handla den här typen av produkter på blocket..
Det var ett fint ex. Men håller helt med om känslan av blocket, tyvärr.
När du skriver sådär vill jag minnas att jag fick exakt samma respons när en snubbe förra sommaren sålde en Rolex OP för 5-10k under marknadspris. Som sagt, blocket…Jag pratade lite med killen och han svarade på alla mina frågor, men när jag frågade varför han inte sålde den här på KS fast han varit medlem sen 2014 blev det radioskugga
Kikade på mina gamla meddelanden i Blocket appen och fick samma svar från en ”Peter” 2020. Behöver inte vara samma person såklart men just när KS nämndes blev det radiotystnad…Jag pratade lite med killen och han svarade på alla mina frågor, men när jag frågade varför han inte sålde den här på KS fast han varit medlem sen 2014 blev det radioskugga
Kikade på mina gamla meddelanden i Blocket appen och fick samma svar från en ”Peter” 2020. Behöver inte vara samma person såklart men just när KS nämndes blev det radiotystnad…
Man får påminna sig om att ”ser det ut som anka, låter som en anka, så är det nog…”.hehe, blir så när det kommer "jobbiga" frågor antar jag![]()
Och jag upprepar migsjalv igen..Man får påminna sig om att ”ser det ut som anka, låter som en anka, så är det nog…”.![]()
Ja, 38mm. Primärt för att tavlorna på 35 inte är så roliga.Är den 38mm modellen "1989" ?
Ser att flera skrivit att 38mm är att föredra över 35mm, är det endast pga design?
1989 lär referera till året, referenserna hittar du här:
PASHA 38 | vintagecartierwatch
checkitout65.wixsite.com
Den där ska ha köpts på KS av nuvarande säljare. Våren 2020 eller vad det nu står i annonsen. Jag lyckades faktiskt leta fram just den annonsen här på KS så det verkar iaf stämma. Alla skruvpositioner var identiska.denna är ju också trevlig som @evki länkade till på blocket, men vettifan hur säkert det är att handla den här typen av produkter på blocket..
Snyggt sökt!Den där ska ha köpts på KS av nuvarande säljare. Våren 2020 eller vad det nu står i annonsen. Jag lyckades faktiskt leta fram just den annonsen här på KS så det verkar iaf stämma. Alla skruvpositioner var identiska.
Ska försöka hitta den igen.
Edit:
Här är den: https://klocksnack.se/threads/cartier-santos-carrée.132398/
@ajvar Minns du om köparen var en Alex från Skåne?
Va där tjockleken på 38? Har sett lite olika specifikationerJa, 38mm. Primärt för att tavlorna på 35 inte är så roliga.
Som vanligt är allt inte självklart med Cartier. Får det inte det att stämma mot codex, men inte hunnit titta närmare på det.
![]()
/B
Ja, men ändå mycket bra skick!Snyggt sökt!
För att fortsätta min Carree utbildning; visst ser det ut som boetten har polerats ngn gång? Tycker att de blanka ytorna/kanterna inte ser 100% skarpa ut (i annonsen på KS alltså).
Fin research! Då blir man ju än mer nyfiken på varför säljaren slutar svara när KS nämndes.Den där ska ha köpts på KS av nuvarande säljare. Våren 2020 eller vad det nu står i annonsen. Jag lyckades faktiskt leta fram just den annonsen här på KS så det verkar iaf stämma. Alla skruvpositioner var identiska.
Edit:
Det var detDen där ska ha köpts på KS av nuvarande säljare. Våren 2020 eller vad det nu står i annonsen. Jag lyckades faktiskt leta fram just den annonsen här på KS så det verkar iaf stämma. Alla skruvpositioner var identiska.
Edit:
En gissning ar att du nu vet vad han betalade for klockan,och darmed kan anses som en "trakig" kopare som kan anvanda detta som prutargument.Fin research! Då blir man ju än mer nyfiken på varför säljaren slutar svara när KS nämndes.