Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med, jag kollade på den vanliga också men denna kändes lite roligareVerkligen fin! Gör sig väldigt bra i TT!![]()
Finns 29mm med datum i botten och nedre högra hörnetJag har blivit intresserad av en Santos Galbée (1564) men har en fråga kring datumplaceringen. Jag trodde att placeringen baserades på storleken men ser nu en 29x41 med datum 4:30. Finns det olika varianter av just datumplaceringen eller är det en felbeskrivning av storleken?
Vilken är det? Vet det finns mekanisk dam med vad är det för 29a?Finns 29mm med datum i botten och nedre högra hörnet
”Testa”Haha, har hunnit kika lite på den. Men dessvärre tror jag att small kommer fungera bättre. Tänkte försöka smita förbi AD i helgen och testa lite
DJ referensen du gav var det åt 36 eller 42mm hållet du tänkte?
1566 har i botten. Blev osäker på om jag blandat ihop datum i nedre högra hörnet var en damvariant, men har för mig att jag har sett det. Ska leta lite.Vilken är det? Vet det finns mekanisk dam med vad är det för 29a?
Uppdaterade Santos Medium är verkligen en fullträff från Cartier, blir väldigt sugen själv på en stål. Den polerade ringen överst sägs ju vara en riktig ”scratch” magnet, hur upplever du det av dagligt användande?Santos Medium. WSSA0029
![]()
JA det är en scratch magnet (eftersom den är helt polerad är det oundvikligt), men jag har hittills bara fått ytliga hairlines på den. Vatten är vått, inget att göra ngt åtUppdaterade Santos Medium är verkligen en fullträff från Cartier, blir väldigt sugen själv på en stål. Den polerade ringen överst sägs ju vara en riktig ”scratch” magnet, hur upplever du det av dagligt användande?
Uppdaterade Santos Medium är verkligen en fullträff från Cartier, blir väldigt sugen själv på en stål. Den polerade ringen överst sägs ju vara en riktig ”scratch” magnet, hur upplever du det av dagligt användande?
JA det är en scratch magnet (eftersom den är helt polerad är det oundvikligt), men jag har hittills bara fått ytliga hairlines på den. Vatten är vått, inget att göra ngt åt![]()
Ja, men det är väl alla Santos?Uppdaterade Santos Medium är verkligen en fullträff från Cartier, blir väldigt sugen själv på en stål. Den polerade ringen överst sägs ju vara en riktig ”scratch” magnet, hur upplever du det av dagligt användande?
En sann fullträff. Fick hem klockan idag så har tyvärr ingen erfarenhet än av den polerade ringens känslighet. Ser dock att du redan fått flera svar på den fråganUppdaterade Santos Medium är verkligen en fullträff från Cartier, blir väldigt sugen själv på en stål. Den polerade ringen överst sägs ju vara en riktig ”scratch” magnet, hur upplever du det av dagligt användande?
JA det är en scratch magnet (eftersom den är helt polerad är det oundvikligt), men jag har hittills bara fått ytliga hairlines på den. Vatten är vått, inget att göra ngt åt![]()
Men man måste oxå verkligen få det i rätt ljus och vinkel för att se hairlinesen. Nedan två bilder är samma Santos (ca 8mån gammal med daglig användning) på ena syns hairlines rätt tydligt och på andra bilden inte alls (trots att båda bilder är skapligt i fokus).
![]()
![]()
Tror inte det är ngn "normal" människa som skulle se hairlinesen.
Ja, men det är väl alla Santos?
Oundvikligt, jag har säkert ett par om jag kollar noga.
Men en använd klocka är trevligt![]()
Helt klart, det är nog i princip bara vi klocknördar som reflekterar över sådant. Vill man ha helt repfritt är det keramisk bezel som gäller, men då blir det inte i närheten så elegant som polerat på Santos.En sann fullträff. Fick hem klockan idag så har tyvärr ingen erfarenhet än av den polerade ringens känslighet. Ser dock att du redan fått flera svar på den frågan
Det är nog bara så det är, polerat får ytliga repor av blotta blickar
Sant! Den är grym. Får se vilken variant det blir för min del när det är dags!Håller med, jag kollade på den vanliga också men denna kändes lite roligare![]()
Hahaha! Vi får se måste nog ”kill OCD:a” lite mer först. Men inte helt omöjligt att det kanske kan bli en unboxing under vårens gång.”Testa”
Jag räknar med en unboxing från dig i helgen![]()
Vilken är det? Vet det finns mekanisk dam med vad är det för 29a?
Det var denna annons jag gick på, men visst är det en mindre modell? Jag blev lite ställd när jag såg beskrivningen. Finns olika varianter i 29x41 så är det bra att känna till.1566 har i botten. Blev osäker på om jag blandat ihop datum i nedre högra hörnet var en damvariant, men har för mig att jag har sett det. Ska leta lite.
Det där är en Galbee XL ref. 2823Det var denna annons jag gick på, men visst är det en mindre modell? Jag blev lite ställd när jag såg beskrivningen. Finns olika varianter i 29x41 så är det bra att känna till.
Cartier Santos 1564 | Chrono24
Köp Cartier 1564 tryggt och till bästa pris på Chrono24 – den globala marknadsplatsen för lyxklockor.chrono24.app
Ser fram emot det! Du har mitt stödHahaha! Vi får se måste nog ”kill OCD:a” lite mer först. Men inte helt omöjligt att det kanske kan bli en unboxing under vårens gång.![]()
Haha det där en Galbee xl som är helt fel prissatt. Köp!!!Det var denna annons jag gick på, men visst är det en mindre modell? Jag blev lite ställd när jag såg beskrivningen. Finns olika varianter i 29x41 så är det bra att känna till.
Santos dumont är Cartier bästa klocka. Kanske bästa alla kategorier? Jag är dock jäv.Har länge funderat på en Cartier Santos och det var intresset för den som fick mig att kika närmare på Cartier. På senaste tiden har jag snubblat på lite olika artiklar och Youtube videos av Cartier Santos Dumont.
Utöver utseende och att den kommer på läderband, är det någon här i tråden som har erfarenhet av den och kan ge någon kommentar om hur den bärs jämförs med Cartier Santos etc.?
Tack på förhand!![]()
www.instagram.com
Håller inte med, även om jag tycker det samma om man ser på specifikationerna.Santos dumont är Cartier bästa klocka. Kanske bästa alla kategorier? Jag är dock jäv.
![]()
@born.way.too.late on Instagram: "New strap for the darker days. #cartiersantosdumont #santosdumont #vintagecartier #cartier #makecartiergreatagain"
64 likes, 3 comments - born.way.too.late on September 23, 2020: "New strap for the darker days. #cartiersantosdumont #santosdumont #vintagecartier #cartier #makecartiergreatagain".www.instagram.com
Jäv eller inteSantos dumont är Cartier bästa klocka. Kanske bästa alla kategorier? Jag är dock jäv.
![]()
@born.way.too.late on Instagram: "New strap for the darker days. #cartiersantosdumont #santosdumont #vintagecartier #cartier #makecartiergreatagain"
64 likes, 3 comments - born.way.too.late on September 23, 2020: "New strap for the darker days. #cartiersantosdumont #santosdumont #vintagecartier #cartier #makecartiergreatagain".www.instagram.com
Vad är det du upplever inte matchar mellan produkten och på pappret?Håller inte med, även om jag tycker det samma om man ser på specifikationerna.
Förstår vad du menar. Kan vara en smakfråga men hade kunnat vara snyggt utan också. Tror att innanför hade det nog blivit plottrigt.fått för mig att minutmarkeringarna utanför timmarkeringarna ger obalans på tavlan..
Riktigt sköna bilder. Någon aning på årsmodellen av bild nr 4? Nyfiken pga index 4 som för ovanlighetens skull är korrekt skrivet med ”IV” istället för ”IIII”.Aningens off-topic men det är ju fredagkväll och cocktail-time.Upptäckte idag att en av mina absoluta favoritbilar från guldåldern av lyxpråmar, Lincoln Continental, körde med Cartier klockor. Varför är jag inte förvånad? Skål
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis!
Inte helt säker men 1977-1979 Mark V verkar ha den varianten iaf.Riktigt sköna bilder. Någon aning på årsmodellen av bild nr 4? Nyfiken pga index 4 som för ovanlighetens skull är korrekt skrivet med ”IV” istället för ”IIII”.
Kul, dela gärna dina tankar om den när du känt på den ett tag.