watchen
Silver
Stämmer, en ny länkbit skulle beställas.Förlänga länken genom att beställa ny(a) länkbit(ar) hoppas jag? Annars är det riktigt illa![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stämmer, en ny länkbit skulle beställas.Förlänga länken genom att beställa ny(a) länkbit(ar) hoppas jag? Annars är det riktigt illa![]()
Tråkigt att höra. Känns inte som om den behöver vara där medan man väntar på en länkbit. Sen att de inte kan uppdatera om försening i leveransen, vilket är min gissning att det rör sig om, är bara dåligt.För tillfället så är jag lite besviken på Cartiers butik i Stockholm. 20 december lämnade jag in min Santos för att förlänga länken. Sedan dess har jag varit i kontakt med dem vid tre olika tillfällen och frågat om den är klar för avhämtning. Idag 23 februari så är den fortfarande inte klar. Och så kan det förstås bli om de har mycket att göra. Men bristen på information från Cartier är det som gör mig mest besviken. Svarar inte på mail, ringer inte åter även om de säger att de ska göra det. Tråkigt, har alltid fått bra service där tidigare. Jag vill ha min Santos! saknar den![]()
Följer i ditt spår. I flera betydelser.Spammar lite utan anledning.
![]()
Vilken santos har du?För tillfället så är jag lite besviken på Cartiers butik i Stockholm. 20 december lämnade jag in min Santos för att förlänga länken. Sedan dess har jag varit i kontakt med dem vid tre olika tillfällen och frågat om den är klar för avhämtning. Idag 23 februari så är den fortfarande inte klar. Och så kan det förstås bli om de har mycket att göra. Men bristen på information från Cartier är det som gör mig mest besviken. Svarar inte på mail, ringer inte åter även om de säger att de ska göra det. Tråkigt, har alltid fått bra service där tidigare. Jag vill ha min Santos! saknar den![]()
Följer i ditt spår. I flera betydelser.
![]()
/B
Tack, om det skulle vara en Cintree/Americaine på den tomma platsen skulle jag vara nöjd. För tillfället.Hehe. Bra samling.![]()
Kan det vara att den bara är tillgänglig om man är inloggad som säljare eller nåt?Jag blev visad en bandkonfigurator på Cartiers hemsida när jag provade på Tanken senast. Jag kan dock inte hitta den själv. Vi talade om beställa band direkt från Cartier, så gick säljaren in på Cartiers hemsida på iPaden och visade olika band. Någon som vet var länken kan finnas gömd?![]()
Jag blev visad en bandkonfigurator på Cartiers hemsida när jag provade på Tanken senast. Jag kan dock inte hitta den själv. Vi talade om beställa band direkt från Cartier, så gick säljaren in på Cartiers hemsida på iPaden och visade olika band. Någon som vet var länken kan finnas gömd?![]()
Galbee ref 2319Vilken santos har du?
Ok, hade det varit nya refen så har jag länkar som du hade kunnat tagit tills du fått hem beställningen. Vet att sånt är störigt att vänta på.Galbee ref 2319
Tusen tack!Customise your watch
www.cartier.com.au
Gör en köpesannons.Tusen tack!
Ps. Söker fortfarande efter en Tank Must Large (helst på länk), ifall någon tröttnat på sin senaste tiden.![]()
Är supernöjd med min Tank Must Solarbeat Large! Tyvärr är bandet så kort att jag får ha det på sista hålet, trots att den marknadsförs som en herrklocka och jag har normala handleder (i det övre spannet). Cartier i Stockholm där jag köpte klockan var mycket hjälpsamma och ska se om de kan fixa ett längre band åt mig. Utan extra kostnad utgår jag ifrån. Ska oavsett köpa något annat band, har ni tips på band som inte är bespoke och kostar 3-4 tusen?
![]()
Delugs-band #2: Cognac Shell Cordovan Slim
![]()
![]()
Tack!Molequin känns som något av en forumfavorit. Vi har flera band från dem i hushållet och är nöjda med samtliga.
![]()
Molequin - Leather Watch Straps
Leather watch straps for both vintage and modern watches.www.molequin.com
Här är en SolarBeat på "Smooth Bourbon":
![]()
Utöver det har @TheSpeedyShutter tidigare i tråden delat jättefina bilder på band från Delugs:
Ingen större förlust med det bandet. Det är vanligt c-spänne på dessa? Då borde något ostoppat Rios också kunna fungera, tex cordovan.Är supernöjd med min Tank Must Solarbeat Large! Tyvärr är bandet så kort att jag får ha det på sista hålet, trots att den marknadsförs som en herrklocka och jag har normala handleder (i det övre spannet). Cartier i Stockholm där jag köpte klockan var mycket hjälpsamma och ska se om de kan fixa ett längre band åt mig. Utan extra kostnad utgår jag ifrån. Ska oavsett köpa något annat band, har ni tips på band som inte är bespoke och kostar 3-4 tusen?
![]()
Tack för tips! Tyvärr verkar Rios oftast vara 114/82 mm vilket är samma som det jag har nu, så måste hitta något märke som gör längre snoddar. Molequin har 115/75 mm vilket inte heller hjälper mig… Fan har jag supertjocka handleder eller?Ingen större förlust med det bandet. Det är vanligt c-spänne på dessa? Då borde något ostoppat Rios också kunna fungera, tex cordovan.
Tack, men det är väl 19 mm på Solarbeat Large? Annars är nog eBay ett bra alternativ faktiskt.@koze
![]()
Shell Cordovan Uhrenarmband 18, 20 Seattle schwarz braun Made in Germany / 65 | eBay
Hochwertiges Uhrenarmband. das Beste vom Pferd. Echtes Cordovan Leder. Schließe Edelstahl oder vergoldet. Cordovan Leder. Passend für Nomos Uhren. Länge der Teile. Anstoßbreite am Gehäuse 18mm, 20mm.www.ebay.com
Det har du säkert rätt i, jag är relativt dålig på nyproducerade Cartier. MTO från Camille Fournet har väldigt bra kvalitet. Rekommenderas verkligen!Tack, men det är väl 19 mm på Solarbeat Large? Annars är nog eBay ett bra alternativ faktiskt.
Already done!Gör en köpesannons.
Håller inte med. Däremot otroligt dålig bild!Fulaste #modecrashen än?
![]()
En blank mode-degradee tavla på en Cartier, verkligen nyskapande. Kul med lysmassa däremot.Håller inte med. Däremot otroligt dålig bild!