• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Spammar lite utan anledning.

_2232344.JPG

För tillfället så är jag lite besviken på Cartiers butik i Stockholm. 20 december lämnade jag in min Santos för att förlänga länken. Sedan dess har jag varit i kontakt med dem vid tre olika tillfällen och frågat om den är klar för avhämtning. Idag 23 februari så är den fortfarande inte klar. Och så kan det förstås bli om de har mycket att göra. Men bristen på information från Cartier är det som gör mig mest besviken. Svarar inte på mail, ringer inte åter även om de säger att de ska göra det. Tråkigt, har alltid fått bra service där tidigare. Jag vill ha min Santos! saknar den :(
Tråkigt att höra. Känns inte som om den behöver vara där medan man väntar på en länkbit. Sen att de inte kan uppdatera om försening i leveransen, vilket är min gissning att det rör sig om, är bara dåligt.

/B

För tillfället så är jag lite besviken på Cartiers butik i Stockholm. 20 december lämnade jag in min Santos för att förlänga länken. Sedan dess har jag varit i kontakt med dem vid tre olika tillfällen och frågat om den är klar för avhämtning. Idag 23 februari så är den fortfarande inte klar. Och så kan det förstås bli om de har mycket att göra. Men bristen på information från Cartier är det som gör mig mest besviken. Svarar inte på mail, ringer inte åter även om de säger att de ska göra det. Tråkigt, har alltid fått bra service där tidigare. Jag vill ha min Santos! saknar den :(
Vilken santos har du?

Jag blev visad en bandkonfigurator på Cartiers hemsida när jag provade på Tanken senast. Jag kan dock inte hitta den själv. Vi talade om beställa band direkt från Cartier, så gick säljaren in på Cartiers hemsida på iPaden och visade olika band. Någon som vet var länken kan finnas gömd? :)

Jag blev visad en bandkonfigurator på Cartiers hemsida när jag provade på Tanken senast. Jag kan dock inte hitta den själv. Vi talade om beställa band direkt från Cartier, så gick säljaren in på Cartiers hemsida på iPaden och visade olika band. Någon som vet var länken kan finnas gömd? :)
Kan det vara att den bara är tillgänglig om man är inloggad som säljare eller nåt?

Är supernöjd med min Tank Must Solarbeat Large! Tyvärr är bandet så kort att jag får ha det på sista hålet, trots att den marknadsförs som en herrklocka och jag har normala handleder (i det övre spannet). Cartier i Stockholm där jag köpte klockan var mycket hjälpsamma och ska se om de kan fixa ett längre band åt mig. Utan extra kostnad utgår jag ifrån. Ska oavsett köpa något annat band, har ni tips på band som inte är bespoke och kostar 3-4 tusen?

image.jpg

Är supernöjd med min Tank Must Solarbeat Large! Tyvärr är bandet så kort att jag får ha det på sista hålet, trots att den marknadsförs som en herrklocka och jag har normala handleder (i det övre spannet). Cartier i Stockholm där jag köpte klockan var mycket hjälpsamma och ska se om de kan fixa ett längre band åt mig. Utan extra kostnad utgår jag ifrån. Ska oavsett köpa något annat band, har ni tips på band som inte är bespoke och kostar 3-4 tusen?

image.jpg

Molequin känns som något av en forumfavorit. Vi har flera band från dem i hushållet och är nöjda med samtliga.

Här är en SolarBeat på "Smooth Bourbon":

IMG_7592_jpg.JPG

Utöver det har @TheSpeedyShutter tidigare i tråden delat jättefina bilder på band från Delugs:

Delugs-band #2: Cognac Shell Cordovan Slim

DSC04382 (2).jpg

DSC04404 (1).jpg

image.jpg
Ingen större förlust med det bandet. Det är vanligt c-spänne på dessa? Då borde något ostoppat Rios också kunna fungera, tex cordovan.

Ingen större förlust med det bandet. Det är vanligt c-spänne på dessa? Då borde något ostoppat Rios också kunna fungera, tex cordovan.
Tack för tips! Tyvärr verkar Rios oftast vara 114/82 mm vilket är samma som det jag har nu, så måste hitta något märke som gör längre snoddar. Molequin har 115/75 mm vilket inte heller hjälper mig… Fan har jag supertjocka handleder eller?

Har för mitt liv försökt att hitta vilka OEM straps som finns till Santos-Dumont med quick switch på Cartier’s site. Hittar te x Santos men inte S-D. Någon som har ngt bra trick?

Tillbaka
Topp