Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker mycket om denVad tycker du om Pashan hittills?
Google is your friendHur brukar det se ut med prishöjningar hos Cartier? Har det skett någon på sistone?
Tack!Google is your friend
Har även för mig att Daily Watch, OT the podcast mfl diskuterat att det kommer en, om det var innan höjningen 2021 kommer jag inte ihåg (?). En av anledningarna till att jag köpte min Tank och Santos-Dumont så tätt inpå varandra är att jag inte ser att priserna varken retail eller pre-owned kommer att hålla i sig.
Om det är Tanken du vill ha och kan lägga retail ( om du inte kan få rabatt) så skulle jag göra det.![]()
När jag köpte min Tank så fick jag svaret att man inte ger rabatt på nya modeller däremot så kom det lite goodwill med det nya armbandet. Iom att Santos-Dumont har ett par år på nacken så kanske det går att få ngt bra prisförslag (om de inte har kö på den).Tack!Tänkte dock mer på framtida prishöjningar. Har blivit lite skadad av Rolex, så känns sådär att köpa en Tank som förlorar typ 1/3 av värdet…
Var på NK och kollade lite igår. Var dock för feg för att fråga om en rabatt rakt ut. Snackade om att köpa den på länk och sen lägga till ett band, i tron om att de kanske skulle säga att man få ett band på köpet, eller liknande. Skulle få ett kostnadsförslag under veckan, så no dice… Kankse Nymans fungerar bättre då?
Hade säljaren historik? Känns som ett onödigt lågt pris.Var det någon här som hann knipa Tanken på blocket? Var en Tank Must large från dec 2021, full set, som såldes för 19.5k, jag var sugen men hann inte slå till. Bra pris.
Grattis isf![]()
Kan man se det på blocket? Har ingen större koll... har för mig att det stod typ "Olivia, på blocket sedan 2016" typ.Hade säljaren historik? Känns som ett onödigt lågt pris.
Aha. Läste slarvigt och fick för mig att det var Tradera.Kan man se det på blocket? Har ingen större koll... har för mig att det stod typ "Olivia, på blocket sedan 2016" typ.
Flera bra bilder på allt, t.om Cartierpåsen och den vita påsen man får Cartierpåsen i, medföljde. Enligt beskrivningen var klockan knappt använd. Kändes som en riktig annons av någon med dålig koll på värdet.
Hade jag inte tvekat så länge hade den varit min.
När jag köpte min Tank så fick jag svaret att man inte ger rabatt på nya modeller däremot så kom det lite goodwill med det nya armbandet. Iom att Santos-Dumont har ett par år på nacken så kanske det går att få ngt bra prisförslag (om de inte har kö på den).
Edit: Nu ska ju värderingen på C24 tas med en näve salt. Men som det ser ut just nu så ligger den +7%. Dvs efter olika påslag för C24 avgifter så ligger den på +/-0. Men över tid kan det ju växla. Men om du inte vill förlora vårde på den och fundersr på att flippa skulle jag köpa en pre-owned.
Nu är jag inget orakel men om marknaden inte översvämmar med Quartz Tank så är det en klassiker så den kommer säker hålla sig OK. Det kommer säkert en dipp men som kanske letar sig tillbaks upp över en längre period (tänk 10år+). Med detta menar jag att i gott skick som bäst status quo.Nu verkar det som att den billigaste Tank Musten (i originalutförande) på Chrono24 är prissatt till drygt 26k i nyskick. På KS finns det inte så många gamla annonser, men såg en gammal annons på cirka 26k där uret knappt var använt. Så du tror att ett quartz-ur från Cartier ändå kan hålla sitt pris relativt väl efter några år? Har noll koll på Cartier, därav frågan.
Ni som har en Tank, hur känner ni kring tåligheten? Självklart är det ingen beatermodell, men håller den sig väl om den skulle användas dagligen?
Nu använder jag aldrig mina klockor när det ska grävas, eller liknande. Så då bör den säkert klara sig ok antar jag.Nu är jag inget orakel men om marknaden inte översvämmar med Quartz Tank så är det en klassiker så den kommer säker hålla sig OK. Det kommer säkert en dipp men som kanske letar sig tillbaks upp över en längre period (tänk 10år+). Med detta menar jag att i gott skick som bäst status quo.
Gällande tåligheten så är den rätt tveksam. Har min hemma och på jobbet etc. Ska det grävas i potatislandet eller likande blir det en sportstål på.
Min syn på Tanken är att användningsområdet är begränsat men den har sin plats i lådan. Kul med en ikonisk modell till formellare tillfällen eller hemma till jeans och t-shirt.
Jag kör OWGM med min Tank och det har inte varit några problem hittills. Brukar ta av den när jag duschar, diskar och tränar, annars sitter den på hela min vakna tidNu verkar det som att den billigaste Tank Musten (i originalutförande) på Chrono24 är prissatt till drygt 26k i nyskick. På KS finns det inte så många gamla annonser, men såg en gammal annons på cirka 26k där uret knappt var använt. Så du tror att ett quartz-ur från Cartier ändå kan hålla sitt pris relativt väl efter några år? Har noll koll på Cartier, därav frågan.
Ni som har en Tank, hur känner ni kring tåligheten? Självklart är det ingen beatermodell, men håller den sig väl om den skulle användas dagligen?
Näe det är ett rätt standard-ETA verkOm jag skulle behöva serva en santos 2961 är det svårt att hitta delar till den om det skulle behövas? Och hur mkt skulle en service gå på ungefär? Tacksam om ngn vet o hjälper mig![]()
5180kr betalade jag hos Cartier för komplett service utan polering.Om jag skulle behöva serva en santos 2961 är det svårt att hitta delar till den om det skulle behövas? Och hur mkt skulle en service gå på ungefär? Tacksam om ngn vet o hjälper mig![]()
Riktigt fin!Det lär bli en ok tisdag!
![]()
Lite färg och någon limiterad variant som bara Jay-Z får köpaVad tror ni väntas från Cartier under Watches & Wonder i slutet av månaden?![]()
Strax efter en miljon extremt exklusiva rolex som var omöjliga att få tag på![]()
Intressant att se lite siffror från 2021. Cartier numero 2.
Haha ja inte i närheten av dem men större än Omega är ändå intressantStrax efter en miljon extremt exklusiva rolex som var omöjliga att få tag på
950 000 Datejust.Strax efter en miljon extremt exklusiva rolex som var omöjliga att få tag på
Personligen hade jag skippat originallänken o isf kört läder + något typ mesh.Väldigt nära att slå på en Tank Must nu. Frågan som finns i huvudet just nu är ifall jag ska köra på länk eller band. Kör jag på länk tänker jag köpa till ett band på direkten. Vill mest ha länken ”ifall att”, tänk om jag ångrar mig om ett tag. Sen är frågan om jag ens kommer bära länken.
Ska man vara ”safe” och köra på länk?
En av få klockor som jag inte skulle välja länk, förrutom när jag köpte en åt min sambo, hon ville ha den.Väldigt nära att slå på en Tank Must nu. Frågan som finns i huvudet just nu är ifall jag ska köra på länk eller band. Kör jag på länk tänker jag köpa till ett band på direkten. Vill mest ha länken ”ifall att”, tänk om jag ångrar mig om ett tag. Sen är frågan om jag ens kommer bära länken.
Ska man vara ”safe” och köra på länk?