Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hej! Börjar bli riktigt sugen på en Cartier.. Finns för många fina modeller att välja mellan att man skulle vilja köpa minst 5! någon som har en sjyst wristshots på en tank anglaise?
Riktigt snygg tacky-engelsk-new money-estetik. Me like.Ser ut som Panthere.
På denna bilden alltså. Tracksuit och guldklocka är ändå lite ball.
Cartier Santos i guld?
Svårslagen dubbelLC vs Normale
Tack! Gillar man Cartier Tank och inte har något emot budgetvarianterna så är den nog svåröverträffad!Svårslagen dubbel
Verkligen. Och framför allt bättre att bära dessa två än en analog-digital kombinationTack! Gillar man Cartier Tank och inte har något emot budgetvarianterna så är den nog svåröverträffad!
Ser alltid lite exotiskt ut med "omvänd" tvåton.
Tuff konfiguration! Vitt och gult guld + lite grus på det. Går under klubben hos Monaco Legend Group i april. Katalog nedan.
https://www.monacolegendauctions.com/writable/media/auction/0033-0000/catalogue_0033.pdf
Hade inte gissat att den där var cartiermoddad. Varför man inte körde varannan färg på hela länkarna är tex lite märkligt. Även udda att pynta den så mycket och ha vanliga tavlan, men det har vi ju sett förr. Sönderpolerad är den iaf.
Tuff konfiguration! Vitt och gult guld + lite grus på det. Går under klubben hos Monaco Legend Group i april. Katalog nedan.
https://www.monacolegendauctions.com/writable/media/auction/0033-0000/catalogue_0033.pdf
Cool, men tråkigt att inte guld-länkbitarna är solida (om man nu ska anmärka på ngt). Antar oxå att de "gråa" länkbitarna är stål och inte vitguld?
Så som jag uppfattar det så är det vitguld!Cool, men tråkigt att inte guld-länkbitarna är solida (om man nu ska anmärka på ngt). Antar oxå att de "gråa" länkbitarna är stål och inte vitguld?
kul katalog.
Kul! Har inte testat min Vendôme men tycker TT gör sig på mörkbrunt läder.Jag väntar på en Santos Vendome i tvåton som jag klickade hem. Den kommer på länk och jag skulle gärna vilja köpa ett läderband till den också. Vilken färg på bandet är snyggast till tvåton tycker ni? Dela gärna bild om du har en tvåton på läderband
Fin klocka. Dessa Vendôme är underskattade! Tycker dock att länken är så stor del av helheten, skulle personligen kört denna på länk, och istället valt typ en LC om man önskat en klocka på läder.Jag väntar på en Santos Vendome i tvåton som jag klickade hem. Den kommer på länk och jag skulle gärna vilja köpa ett läderband till den också. Vilken färg på bandet är snyggast till tvåton tycker ni? Dela gärna bild om du har en tvåton på läderband
Kul med en vendome-kompis! Ett platt mellanbrunt/mörkbrunt med vit söm var min spontana tanke. Men det finns inte så mycket bilder med Santos på läder generellt så har mest tittat på datejusts på läder för inspiration.Kul! Har inte testat min Vendôme men tycker TT gör sig på mörkbrunt läder.
Tack! Jo det är sant såklart! Men gillar att byta lite fram och tillbaka mellan länk och läderband. Föredrar egentligen känslan av läder.Fin klocka. Dessa Vendôme är underskattade! Tycker dock att länken är så stor del av helheten, skulle personligen kört denna på länk, och istället valt typ en LC om man önskat en klocka på läder.
Tänk på att den är tunn bara, så tunt band blir nog bäst. Men som Gary säger ovan, länken riktigt fin och typ det som gör klockan. Men kan ju vara skoj att testaKul med en vendome-kompis! Ett platt mellanbrunt/mörkbrunt med vit söm var min spontana tanke. Men det finns inte så mycket bilder med Santos på läder generellt så har mest tittat på datejusts på läder för inspiration.
Tack för tipset! Ska bli riktigt kul att få den!Tänk på att den är tunn bara, så tunt band blir nog bäst. Men som Gary säger ovan, länken riktigt fin och typ det som gör klockan. Men kan ju vara skoj att testa
Därav tuff konfiguration! Men ja, synd på poleringen.Hade inte gissat att den där var cartiermoddad. Varför man inte körde varannan färg på hela länkarna är tex lite märkligt. Även udda att pynta den så mycket och ha vanliga tavlan, men det har vi ju sett förr. Sönderpolerad är den iaf.
Varför är det tufft?Därav tuff konfiguration! Men ja, synd på poleringen.
Oväntat och konstigt, piggar uppVarför är det tufft?