• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Förstår, och håller med, Det är inte för hårt då. Fattar att man inte vill stötta en sån butik då. Nyköp har fungerat väldigt bra iaf och varit en trevlig upplevelse för mig!
Som jag skrivit tidigare i tråden köpte jag två Cartier hos NK (jättebra köpupplevelse) som jag lämnade in för gravering till Cartier-butiken.

Båda klockorna fick fel gravyr och baklocken blev därav förstörda. Butiken erbjöd då (i januari) att beställa nya baklock med samma serienummer som de ursprungliga.

2 månad senare fick jag information om att klockorna kunde hämtas ut. Baklocken som graverats hade dock fått nya serienummer. Butiken erbjöd sig då, återigen, att beställa baklock med samma serienummer som de ursprungliga.

Nu har det gått 2 månader sedan de för andra gången utlovade att beställa baklock med matchande serienummer som cert och någon beställning är ännu inte gjord.

Den enda information jag fått är att butiken ännu inte kan lämna någon information eftersom de väntar på att få svar ifall de kan erbjuda den lösning som de själva föreslagit vid två tillfällen tidigare.

I mitt fall är det fråga om två Cartier must i stål. Kan inte låta bli att undra ifall jag hade fått samma service om det varit fråga om två Crash i platinum.

Utifrån min erfarenhet tycker jag inte det känns orimligt att benämna hanteringen som amatörmässig. Det känns i vart fall inte särskilt proffsigt att erbjuda en lösning som de själva inte vet ifall de kan leverera och sedan bara strutsa. Särskilt inte vid beaktande av att man satt fel gravyr på klockorna.

Senast ändrad:
Cartiern får följa med ut i regnet idag!

IMG_6331.jpeg

Är jag helt ute och cyklar, men Listade inte kvarts tanken på ca 18-20k för ungefär 5 år sen? Fick en smärre chock när jag såg att dom tar 40k för en idag 😂 Vad har hänt!

Hej,
Håller på att buda på denna klocka som jag tänkte köpa till frugan.

Har ni input på denna annons.. skick osv som jag kanske missar?
För mitt öga ser den ut att vara i ett fint skick, länken ser även den ut att vara i bra skick.

klockan lär väl landa på 40-50.000kr inkl. provisionen på 20%…

Hej,
Håller på att buda på denna klocka som jag tänkte köpa till frugan.

Har ni input på denna annons.. skick osv som jag kanske missar?
För mitt öga ser den ut att vara i ett fint skick, länken ser även den ut att vara i bra skick.

klockan lär väl landa på 40-50.000kr inkl. provisionen på 20%…

Är ju rostig men går nog att få bort. Men tror du kan hitta i samma skick för mindre än 40-50k

Såg denna som går under klubban imorgon. Men jag misstänker att det är fel beskrivning. Visst är det ett Quartz-verk i denna och inte ett automat?
Referensnumret på baksidan är 1567 vilket tyder på quartzverk. Dessutom 24 mm och inte 25 mm. Och varför sitter baklocket fel med 90 grader?
Det ”roliga” där är väl att boettlocket är välvt?

Måste vara smuts, aldrig sett en modern klocka rosta på synlig yta som denna.
Min första tanke också med tanke på att klockan ser väldigt bra ut i övrigt.

Har dock svårt att bedöma skick på boett och länk när det kommer till cartier, du brukar ha stenkoll på detta @Aurum förutom en ev. service så ser den väl ut att vara i ett fint skick?

Min första tanke också med tanke på att klockan ser väldigt bra ut i övrigt.

Har dock svårt att bedöma skick på boett och länk när det kommer till cartier, du brukar ha stenkoll på detta @Aurum förutom en ev. service så ser den väl ut att vara i ett fint skick?
Tyckte den såg fin ut. Lär bli nära nyskick med polering. Dyra beg men dyyra nya. Fanns väl en jumbo ute på någon auktion med? Iofs lite stor på en smal handled kanske.

Tillbaka
Topp