Som jag skrivit tidigare i tråden köpte jag två Cartier hos NK (jättebra köpupplevelse) som jag lämnade in för gravering till Cartier-butiken.Förstår, och håller med, Det är inte för hårt då. Fattar att man inte vill stötta en sån butik då. Nyköp har fungerat väldigt bra iaf och varit en trevlig upplevelse för mig!
Båda klockorna fick fel gravyr och baklocken blev därav förstörda. Butiken erbjöd då (i januari) att beställa nya baklock med samma serienummer som de ursprungliga.
2 månad senare fick jag information om att klockorna kunde hämtas ut. Baklocken som graverats hade dock fått nya serienummer. Butiken erbjöd sig då, återigen, att beställa baklock med samma serienummer som de ursprungliga.
Nu har det gått 2 månader sedan de för andra gången utlovade att beställa baklock med matchande serienummer som cert och någon beställning är ännu inte gjord.
Den enda information jag fått är att butiken ännu inte kan lämna någon information eftersom de väntar på att få svar ifall de kan erbjuda den lösning som de själva föreslagit vid två tillfällen tidigare.
I mitt fall är det fråga om två Cartier must i stål. Kan inte låta bli att undra ifall jag hade fått samma service om det varit fråga om två Crash i platinum.
Utifrån min erfarenhet tycker jag inte det känns orimligt att benämna hanteringen som amatörmässig. Det känns i vart fall inte särskilt proffsigt att erbjuda en lösning som de själva inte vet ifall de kan leverera och sedan bara strutsa. Särskilt inte vid beaktande av att man satt fel gravyr på klockorna.
Senast ändrad: