• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Anglersson

Breitling
2-Faktor
Tanken fick följa med till kontoret idag.

IMG_6304.jpeg
Snyggt! Är det en large? :cool:
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Någon som har en bild på en tank solo large? Testade en XL som kändes stor på min 19,5cm handled. Tyvärr hade de inte någon large inne.
IMG_9946.png
XL är definitivt för stor. Large borde inte vara något problem. Bär must i Large på 16,5 cm. Finns säkert någon mer liknande omkrets som kan posta en bild på en Solo Large.
 

mato00

Cartier
2-Faktor
Snygg!
Hur upplever du att passformen på länken är? Jag har precis köpt en Santos medium och är i ärlighetens namn lite besviken på att quick release-ändlänkarna sitter lite löst mot klockan och glappar en del när man ruckar på dem, är det samma på din?
Jag älskar Santos. Saknat den varje dag sedans jag sålde den men nu äntligen tillbaka. Systemet med att kunna byta band på detta lätta sätt är magiskt.

Men det negativa är just länken, finns ju inga halvlänkar eller snabbfix så är helt med dig. Den kan sitta helt annorlunda morgon mot kväll beroende på hur varmt det är.
 

antonw86

Breitling
Jag älskar Santos. Saknat den varje dag sedans jag sålde den men nu äntligen tillbaka. Systemet med att kunna byta band på detta lätta sätt är magiskt.

Men det negativa är just länken, finns ju inga halvlänkar eller snabbfix så är helt med dig. Den kan sitta helt annorlunda morgon mot kväll beroende på hur varmt det är.
Håller med om att det är en mkt smidig lösning och klockan är ju i sig fantastisk! Det jag reagerat på är samma sak som denna person upplevt, att det är ganska mycket spel mellan änslänkarna och caset?

 

mato00

Cartier
2-Faktor
Håller med om att det är en mkt smidig lösning och klockan är ju i sig fantastisk! Det jag reagerat på är samma sak som denna person upplevt, att det är ganska mycket spel mellan änslänkarna och caset?


Jag upplever nog inte heller att det glappar där utan snarare att jag har svårt att få en perfekt fit mot handleden kontinuerligt under dagen vilket jag alltid får på Rolex tex.
 
Topp