Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Asså det råder väl nån form av Cartier-hysteri rent allmänt på marknaden? Ett gäng på Met-galan i natt… dvs handlade testar väl var gränserna går bara?Någon som vet varför dessa stuckit iväg i pris? Förstår att det är en limiterad utgåva, men 80–100k känns väldigt dyrt.
Löjligt. Tyckte den var kul för 35-ish. För ockerpriset ovan för du långt mycket roligare saker. Men, idiotens mamma är alltid gravid.Någon som vet varför dessa stuckit iväg i pris? Förstår att det är en limiterad utgåva, men 80–100k känns väldigt dyrt.
Jag tycker nästan att Cartier-hypen börjar likna panerai-hypen på 00-talet. Hoppas att priserna kommer ner lite när nåt annat blir populärtLöjligt. Tyckte den var kul för 35-ish. För ockerpriset ovan för du långt mycket roligare saker. Men, idiotens mamma är alltid gravid.
Unisex. Lite större än den klassiska herrklockan (Tank).Tjena!
Har en fråga gällande Cartier Tank Solo 3168 räknas detta som en "dam klocka", står lite olika på internätet?
Mått: 24.5 x 31 mm
Hur de benämns spelar ju ingen större roll. Originalet är 23 mm för herr så skulle helt klart klassa den som ett herrur. Eller om vi vänder på det, inget damur.Tjena!
Har en fråga gällande Cartier Tank Solo 3168 räknas detta som en "dam klocka", står lite olika på internätet?
Mått: 24.5 x 31 mm
Hur de benämns spelar ju ingen större roll. Originalet är 23 mm för herr så skulle helt klart klassa den som ett herrur. Eller om vi vänder på det, inget damur.
Går inte att svara på. Två odödliga klassiker på var sin sida spektrumet.Gissar att det borde finnas viss bias här så var kan vara bättre än att ställer frågan här, är jag dum eller smart att sälja en Speedmaster 145.022 till förmån för en Tank Louis?
Sant, jäkla dilemma! Nackdelen med Speedmastern är att jag sällan bär den då den är lite för stor (klena handleder) samtidigt har jag haft den i över 15 år och därmed stort sentimentalt värde och är ju som sagt en klassiker…Går inte att svara på. Två odödliga klassiker på var sin sida spektrumet.
Kör bådaGissar att det borde finnas viss bias här så var kan vara bättre än att ställer frågan här, är jag dum eller smart att sälja en Speedmaster 145.022 till förmån för en Tank Louis?
Inte vintage men en trevlig dubbel åtminstone. Bägge har sin plats och inte någon direkt konkurrens pjäserna sinsemellan i mitt tycke. Oavsett val kan du inte göra ett fel val, alltid skönt!Gissar att det borde finnas viss bias här så var kan vara bättre än att ställer frågan här, är jag dum eller smart att sälja en Speedmaster 145.022 till förmån för en Tank Louis?
Hade jag gärna gjort tyvärr tillåter inte ekonomin det. Men kanske får hålla mig från aktivitet till dess den gör det…Kör båda
Riktigt grym!!Inte vintage men en trevlig dubbel åtminstone. Bägge har sin plats och inte någon direkt konkurrens pjäserna sinsemellan i mitt tycke. Oavsett val kan du inte göra ett fel val, alltid skönt!
En klocka som inte används är ju trist. Sälj den på forumet så kan du kanske få chansen att köpa tillbaka om du skulle ångra dig längre fram.Hade jag gärna gjort tyvärr tillåter inte ekonomin det. Men kanske får hålla mig från aktivitet till dess den gör det…
En god tanke helt klart. Funderar också på om man kanske skulle ta ett "mindre" steg och börja med en Vermeil istället och vänta med drömmen om en Tank Louis..En klocka som inte används är ju trist. Sälj den på forumet så kan du kanske få chansen att köpa tillbaka om du skulle ångra dig längre fram.
Hade hellre kört på stål eller Solon med stålbaksida. Alternativt något liknande från annan tillverkare. Tycker inte de guldbelagda är prisvärda. Denna finns tex:En god tanke helt klart. Funderar också på om man kanske skulle ta ett "mindre" steg och börja med en Vermeil istället och vänta med drömmen om en Tank Louis..
Hade hellre kört på stål eller Solon med stålbaksida. Alternativt något liknande från annan tillverkare. Tycker inte de guldbelagda är prisvärda. Denna finns tex:
Visa auktionsvara :: Pantbanken Sverige
www.pantbanken.se