• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

-JL-

Rolex
2-Faktor
M65 & 2823

IMG_3848.jpeg
 

Anton

Omega
Tjena!

Har en fråga gällande Cartier Tank Solo 3168 räknas detta som en "dam klocka", står lite olika på internätet?

Mått: 24.5 x 31 mm
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tjena!

Har en fråga gällande Cartier Tank Solo 3168 räknas detta som en "dam klocka", står lite olika på internätet?

Mått: 24.5 x 31 mm
Hur de benämns spelar ju ingen större roll. Originalet är 23 mm för herr så skulle helt klart klassa den som ett herrur. Eller om vi vänder på det, inget damur.
 
Gissar att det borde finnas viss bias här så var kan vara bättre än att ställer frågan här, är jag dum eller smart att sälja en Speedmaster 145.022 till förmån för en Tank Louis?
 

konkret

Cartier
2-Faktor
Gissar att det borde finnas viss bias här så var kan vara bättre än att ställer frågan här, är jag dum eller smart att sälja en Speedmaster 145.022 till förmån för en Tank Louis?
Inte vintage men en trevlig dubbel åtminstone. 😊 Bägge har sin plats och inte någon direkt konkurrens pjäserna sinsemellan i mitt tycke. Oavsett val kan du inte göra ett fel val, alltid skönt!

IMG_9746.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Topp