Woland
Basic
RÄTTPOST!
![]()
Snyggt!
Det där med svart tavla får jag nog omvärdera.
Faktiskt helt utsökt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
RÄTTPOST!
![]()
Kul att du gillar den! Jag är personligen inte alls förtjust i svarta boetter men den här upplevs inte svartare än tex en Explorer eller DJ med svart tavla. Lacken osv gör den bara mer elegant på något sätt. Testa om du får chansenSnyggt!
Det där med svart tavla får jag nog omvärdera.
Faktiskt helt utsökt.
Nån som hittat någon bra källa för band till Dumont? Delugs är väl go-to men 3k och 8v leveranstid gör att jag gärna kikar någon annanstans först. Är främst ute efter Nubuck eller mocka så OEM är inte ett alternativ..
![]()
Tack! Satt och kollade i cartierlådan och det där var faktiskt det enda jag fastnade för. Förvånande att inte fler köper sånt till sin canliga santos där det är så mycket snack om gummiInte nubuck men på temat annorlunda OEM-straps:
![]()
Eric | Watch Photographer & Content Creator on Instagram: "The most unexpected OEM strap… I’ve been looking for some alternate options for my @cartier Santos Dumont. Many aftermarket straps don’t work well on this watch due to the proprietary steel
794 likes, 66 comments - averagewatches on March 28, 2025: "The most unexpected OEM strap… I’ve been looking for some alternate options for my @cartier Santos Dumont. Many aftermarket straps don’t work well on this watch due to the proprietary steel adaptors and awkward “just under 18mm” lug...www.instagram.com
Är den snedvridna och limiterade gjord för högerarmen?
Ja, läste att det var tanken (oklart vart nu när jag letade).Är den snedvridna och limiterade gjord för högerarmen?
Såg precis på denna videon från Cartier och tänkte posta den lilla Santosen, har helt missat den under dagen. Någon som vet hur stor den är? Utan sekundvisare så jag misstänker att den har ett quartz-verk.
snygg summering! Tycker nya santosen ser väldigt trevlig ut! Vet du hur stor den är?Lite nyheter från Cartier som inte fått så mycket uppmärksamhet.
Nya Santos i Stål i storlek small i stål, tvåton och guld.
Stål kommer kosta cirka €5550 och har referensnummer WSSA0082.
![]()
![]()
![]()
Tank LC Platinum samt Tank LC i gult guld med guld tavla. Platinumvarianten har referensnummer WGTA0303 och kostar cirka €20700.
![]()
![]()
Tre nya varianter av Santos Dumont i XL.
![]()
![]()
![]()
Santos Dumont med svart lack kommer som skelleterad.
![]()
Kommer också en limiterad version av Santos Dumont i storlek Large för den franska marknaden med aventurine-tavla. Pris cirka €22800 och referensnummer WGSA0099.
![]()
Santos dumont kommer skelleterad i gult guld. Och det kommer en skelleterad version av Tank Francaise.
![]()
![]()
Ser riktigt tråkig ut med sunburst.
Trodde inte han Mike-killen gillade Santos? Eller Cartier i stål? Men tongångarna kanske blir annorlunda när märket betalar flyg, hotell osv..Ser riktigt tråkig ut med sunburst.
Ryktades om att Santosen var med kvartsurverk, vet man om det är så?Lite nyheter från Cartier som inte fått så mycket uppmärksamhet.
Nya Santos i Stål i storlek small i stål, tvåton och guld.
Stål kommer kosta cirka €5550 och har referensnummer WSSA0082.
![]()
![]()
![]()
Tank LC Platinum samt Tank LC i gult guld med guld tavla. Platinumvarianten har referensnummer WGTA0303 och kostar cirka €20700.
![]()
![]()
Tre nya varianter av Santos Dumont i XL.
![]()
![]()
![]()
Santos Dumont med svart lack kommer som skelleterad.
![]()
Kommer också en limiterad version av Santos Dumont i storlek Large för den franska marknaden med aventurine-tavla. Pris cirka €22800 och referensnummer WGSA0099.
![]()
Santos dumont kommer skelleterad i gult guld. Och det kommer en skelleterad version av Tank Francaise.
![]()
![]()
nej, de har inte gått ut med exakta mått ännu.snygg summering! Tycker nya santosen ser väldigt trevlig ut! Vet du hur stor den är?
Det verkar stämma.Ryktades om att Santosen var med kvartsurverk, vet man om det är så?
Instämmer helt på den fronten. Tappar ju halva Cartier-känslan.Ser riktigt tråkig ut med sunburst.
Den borde vara för mycket för mig meen
Stilren i ordets rätta bemärkelse! En panter med djurmönster. Synd man är lite för fattig bara.
Stilren i ordets rätta bemärkelse! En panter med djurmönster. Synd man är lite för fattig bara.