Harry Palmer
Silver
Ja, fast de jag har kollat på har varit stål på länk vilket är mer traditionell sport. Gillar att de finns i 35 mm.Sportklocka i guld är ju alltid lite underhållande.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, fast de jag har kollat på har varit stål på länk vilket är mer traditionell sport. Gillar att de finns i 35 mm.Sportklocka i guld är ju alltid lite underhållande.
Guld finns ju i 36 också, men blir annat djur på länk. Inteså säker på att jag gillar länk däremot. Den är redan så stöddig. Men som sagt en kul lite annorlunda sportklocka.Ja, fast de jag har kollat på har varit stål på länk vilket är mer traditionell sport. Gillar att de finns i 35 mm.
Ja den känns maffig, det är därför jag tänker att 35 är en vettig storlek som borde funka även på länk. Men jag har aldrig provat modellen på armen så jag har egentligen inget att basera det på.Guld finns ju i 36 också, men blir annat djur på länk. Inteså säker på att jag gillar länk däremot. Den är redan så stöddig. Men som sagt en kul lite annorlunda sportklocka.
Ja, det är ju överkomligt. Betalade typ 27' för min.Ja den känns maffig, det är därför jag tänker att 35 är en vettig storlek som borde funka även på länk. Men jag har aldrig provat modellen på armen så jag har egentligen inget att basera det på.
Såg en stål på länk för 20 och för de pengarna känns det som man vågar chansa och sälja vidare om det inte funkar.
Jag har en 35mm Gmt på länk från 2008, gillar den skarpt! Bra storlek (oväntat tunn) och sådär lagomt kaxig, inte för skrikig men inte heller helt "normal". Kan rekommenderaJa den känns maffig, det är därför jag tänker att 35 är en vettig storlek som borde funka även på länk. Men jag har aldrig provat modellen på armen så jag har egentligen inget att basera det på.
Såg en stål på länk för 20 och för de pengarna känns det som man vågar chansa och sälja vidare om det inte funkar.
Går det under benämningen dykarur ?Denna är väl 38 och tycker den sitter perfekt på mina 17.5or. Är ändå ett dykarur. Den skulle suttit på original gris dock. Hade varit mkt råare.![]()
100m och vridring, så det tycker jag man kan benämna det som. Tror inte Cartier själva gjort det dock.Går det under benämningen dykarur ?
Ok trodde 100m betydde att man kan bada med klockan men inte dyka.100m och vridring, så det tycker jag man kan benämna det som. Tror inte Cartier själva gjort det dock.
Dyka till 100m som alltid med seriösa tillverkare.Ok trodde 100m betydde att man kan bada med klockan men inte dyka.
Samt vårdslös diskning. Inte att förglömmaDyka till 100m som alltid med seriösa tillverkare.
Går det under benämningen dykarur ?
Vet du faktiska priser som försäljningen genomförs på Chrono24 eller går du på listade priser? Det har nämts förr att priserna är mycket höga på C24 och det lär finnas prutmån inbyggd där...Vad är era tankar på prisbild på Tank Normale här jämfört med C24? Där går dem för runt det dubbla jämfört med här på forumet. Säljarna på C24 som grovt missbedömer priset?
Mvh
Jaha okej, gick på listade priserVet du faktiska priser som försäljningen genomförs på Chrono24 eller går du på listade priser? Det har nämts förr att priserna är mycket höga på C24 och det lär finnas prutmån inbyggd där...
Ok. Det dubbla låter ändå häftigt även om man räknar in att det är handlare som ger någon sorts garanti vs privatpersoner och att det finns prutmån.Jaha okej, gick på listade priser
Dubbelkollade nu och dubbla priser var att ta i från mig innan. Men ändå betydligt dyrare än här: dem med ’Paris’-märkt tavla listas för 72-77 000:- (runt 38k här) samt utan Paris för cirka 50 000:- (sålts här för 30k). Nåja, man bör hålla sig till köp härifrån i största utsträckning helt enkelt!Ok. Det dubbla låter ändå häftigt även om man räknar in att det är handlare som ger någon sorts garanti vs privatpersoner och att det finns prutmån.
@evki har bättre koll men kan vara värt att notera att Tank Normale är en väldigt ovanlig klocka. Underlaget är helt enkelt för litet. Litet utbud på chrono24 ger inte heller en bra prisindikation. Sedan försvåras läget av den rätt kraftiga värdeökningen mycket från Cartier har just nu.Dubbelkollade nu och dubbla priser var att ta i från mig innan. Men ändå betydligt dyrare än här: dem med ’Paris’-märkt tavla listas för 72-77 000:- (runt 38k här) samt utan Paris för cirka 50 000:- (sålts här för 30k). Nåja, man bör hålla sig till köp härifrån i största utsträckning helt enkelt!![]()
Dubbelkollade nu och dubbla priser var att ta i från mig innan. Men ändå betydligt dyrare än här: dem med ’Paris’-märkt tavla listas för 72-77 000:- (runt 38k här) samt utan Paris för cirka 50 000:- (sålts här för 30k). Nåja, man bör hålla sig till köp härifrån i största utsträckning helt enkelt!![]()
Min bild är att det alltid funnits handlare på c24 som legat långt över egentliga marknadspriset på Cartier men objekten blir inte sålda. Har bevakat några stycken flera månader för att se om de sänker eller blir sålda men inget händer. Det får man också ta med när man bedömer prisbilden på c24.Dubbelkollade nu och dubbla priser var att ta i från mig innan. Men ändå betydligt dyrare än här: dem med ’Paris’-märkt tavla listas för 72-77 000:- (runt 38k här) samt utan Paris för cirka 50 000:- (sålts här för 30k). Nåja, man bör hålla sig till köp härifrån i största utsträckning helt enkelt!![]()
Hittade hit för första gå gen idag och känner precis samma! Bara klass och stil. Man blir ju sugen självSnyggt! Som sagt, texturen på bandet är guld!
Skönt att komma in här ibland och slippa storleks-hetsen![]()
Innan var det typ 7' när jag kollade på 16 mm viklås. Vet att det äldre jag har är smalare än det som kom på Paris-LC. MIn Paris LC kom med 16 mm. Finns ju även lite olika varianter på viklåsen.Funderar på att komplettera med ett viklås eller ett vanligt spänne i 18k till min Tank, vad är rimligt att betala för 14 eller 16mm?
Ja tittar man på C24 blir man ofta helt uppgiven. Nu har ju ändå kronan stärkts en del mot dollarn.Min bild är att det alltid funnits handlare på c24 som legat långt över egentliga marknadspriset på Cartier men objekten blir inte sålda. Har bevakat några stycken flera månader för att se om de sänker eller blir sålda men inget händer. Det får man också ta med när man bedömer prisbilden på c24.
Lite samma sak på auktioner ute i europa med. Förr kunde man fynda Cartier, snabbt blivit svårare.Ja tittar man på C24 blir man ofta helt uppgiven. Nu har ju ändå kronan stärkts en del mot dollarn.
Håller verkligen med, uppgiven. Får väl bli en ny, finns ju några som är rimligt prissatta, även om det inte alls är lika kul.Ja tittar man på C24 blir man ofta helt uppgiven. Nu har ju ändå kronan stärkts en del mot dollarn.
Alright, ja jag får försöka läsa på lite, har satt några bevakningar på c24 och ebay så får vi se.Innan var det typ 7' när jag kollade på 16 mm viklås. Vet att det äldre jag har är smalare än det som kom på Paris-LC. MIn Paris LC kom med 16 mm. Finns ju även lite olika varianter på viklåsen.
Mycket är ju beroende på vilka band du vill kunna använda. De äldre är gjorda föra att man ska ha två skräddarsydda ändor. Sedan kan man pressa in väldigt tunna band och använda de på nuvarande sätt. Lite knepigt. Har skräddarsytt på min LC.Alright, ja jag får försöka läsa på lite, har satt några bevakningar på c24 och ebay så får vi se.