• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor

Stämmer det att guldbezelen är relativt intakt men att klockan är fulpolerad typ överallt?
Nu finns det folk här i tråden som mycket är bättre än mig på denna modell, men högt pris för ett inte allt för bra exemplar anser jag.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

AndersB72

Omega
Tack för svar! Bra jobb på klockan👍
Tack!
Är den 23x27? Tycker den ser ut att sitta perfekt på dig 👍🏻
Tror tom det är 23x29 drygt. Tack för att du bekräftar vad jag själv känner, det var inte helt lätt att gå från en Autavia till denna, men nu är jag helt bekväm med denna storlek, trivs riktigt bra :)
Tanken när jag köpte tanken...(ho ho) var att "prova på", så jag chansade lite på detta objekt som ett litet insteg i Cartier-världen o nu har jag fastnat....
 
Detta är väl ändå inte en Louis?

19543AC7-3376-4BC0-BB60-51E23C64ECCF.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Utseendet för mina tankar till den Cartier som postats på föregående sida, dvs, enligt den personen, i princip en ’Must de’ men utan texten på urtavlan och ’Cartier’ med en snirklig skrivstil.
Förmodligen min okunskap som talar.
Ok, tavlan är ju ommålad iaf. Inte klickat upp annonsen men boetten ser vettig ut på den bilden iaf.
 

evki

Audemars
2-Faktor
Ja även om den inte fungerar så känns det billig!
Ganska fräscht band, extra band, cert, box. Inte så farligt nött legering. Ganska trevlig tavla.

Hade gärna bjudit lite till för armbandens skull.

Jag har aldrig haft ett guldbelagt ur men är inte det bara oxidering som går att rensa bort? I så fall kan boetten vara helt orörd.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Sjukt nöjd med klockan, har inga som helst problemen med storleken vilket jag egentligen inte var orolig för, denna är ju lite större än vanliga LC ska tilläggas
B365747A-1045-44B4-8D8C-BACFBC09223C.jpeg
Trevligt! Ser ut att sitta fint, blir de sedan större börjar man röra sig för långt ifrån det jag gillar och så som man designade dem för 100 år sedan. Så mycket tjockare har vi inte blivit på 100 år.

Har skrivit det förr, men kan upprepa mig. Jag köpte min första LC 23 mm för jag ville ha viklåset, dömde ut modellen som för liten. Sedan gick det som det gick...
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Vi har pratat Pasha, och känner inte jag är färdig med den ändå. Har inget annat så sportigt guld. Är dock som sagt inte så övertygad.

Keramiken hör inte hemma här, men Chanel J12.
Det är ju en ganska udda sak. Jag tycker den är maskulin och rå samtidigt som den är feminin. Blir lite konstigt.

Och med nuvarande blåa band tycker jag det mer feminina framhävs, medans det mer maskulina framhävs med det band jag tänkte köpa. Tror den kommer bli mkt ballare.
Cartier-Pasha-historical-watch.jpg

(Du har ju hjälpt mig leta band så naturligtvis ingen nyhet för dig men mer som ett inlägg om vad jag tycker om klockan och dess lite tudelade intryck)
 
Topp