• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

DSC_1410~3.JPG

Tror inte du hittar galet mycket bättre skick än den du har för 23k, kanske på KS, den har stigit rätt mycket internationellt

Det tar ett tag av sökande innan man förstår hur en bra Santos ska se ut och vad man kan förvänta sig för skick på en Santos, framförallt Carree som ju har skarpare former.
Hittar du ett bra ex för 23-24 så ska man vara snabb att slå till.

När denna såldes förstod jag inte hur bra den egentligen var. Tyckte den var lite dyr och repig...Det var då det! Nu förefaller den vara ett klipp! Hellre ge lite mer för ett skarpt ex.

Hm, lite som väntat då. Aja, jag ska hålla ögonen öppna! Tack för input!

Vilken ref är detta?
Ja, jag är tyvärr dålig på Cartier....men det står "8 81006" vilket jag antar är ref-beteckningen? Det är annars en vanlig "Vermeil" med ett Cal81-verk. Tror den i övrigt är samma spec som Must de-klockorna, enda skillnaden är att denna har endast "Cartier" på tavlan. Jag köpte den som ett renoveringsobjekt, verket gick inte o glaset var spräckt. Men jag gjorde rent, smorde upp o bytte batteri + glas :)

Ja, jag är tyvärr dålig på Cartier....men det står "8 81006" vilket jag antar är ref-beteckningen? Det är annars en vanlig "Vermeil" med ett Cal81-verk. Tror den i övrigt är samma spec som Must de-klockorna, enda skillnaden är att denna har endast "Cartier" på tavlan. Jag köpte den som ett renoveringsobjekt, verket gick inte o glaset var spräckt. Men jag gjorde rent, smorde upp o bytte batteri + glas :)
Tack för svar! Bra jobb på klockan👍

Lite praktiska frågor gällande quartz cartier som jag hoppas någon kan svara på.

1. Hur länge håller batteriet? 5 år?
2. Vid byte av batteri är det endast Cartier som bör göra bytet? Eller brukar ni lämna till klockbutiken på hörnet?
3. Måste klockan fysiskt lämnas på plats i Stockholms cartier butik? Måste ju gå att ordna en upphämtning kan man tycka?

Väldigt tacksam för svar!

Är den 23x27? Tycker den ser ut att sitta perfekt på dig 👍🏻

Lite praktiska frågor gällande quartz cartier som jag hoppas någon kan svara på.

2. Vid byte av batteri är det endast Cartier som bör göra bytet? Eller brukar ni lämna till klockbutiken på hörnet?
3. Måste klockan fysiskt lämnas på plats i Stockholms cartier butik? Måste ju gå att ordna en upphämtning kan man tycka?

Har 3 st Cartier med quartz. För att det är problemfritt ägande, billig "service" och tunna boetter.

1. Tveksamt att det håller i hela 5 år, möjligen på nyare modeller.
2. Måste inte, men jag skulle endast lämna in hos Cartier eller en AD.
3. Vet ej, kontakta dem så går det säkert att ordna något.

Har 3 st Cartier med quartz. För att det är problemfritt ägande, billig "service" och tunna boetter.

1. Tveksamt att det håller i hela 5 år, möjligen på nyare modeller.
2. Måste inte, men jag skulle endast lämna in hos Cartier eller en AD.
3. Vet ej, kontakta dem så går det säkert att ordna något.
Tack! Får kanske bli en tank solo då :), lite sugen på gulguld men verkar inte tillverkas längre. Hittar bara roséguld.

Batteribyte kostar ca 300kr. Visst kan du skicka klockan till dom, eller tänkte du att Cartier skulle skicka ett bud till dig och bekosta det?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp