Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Måndagen blir lite bättre med denna på armen
Tack, Solo smallSnyggt. Tank Solo L?
Den sitter bättre på dig än på mig (JLC:n med bara för skojs skull)Tack, Solo small
Tror inte du hittar galet mycket bättre skick än den du har för 23k, kanske på KS, den har stigit rätt mycket internationellt
Det tar ett tag av sökande innan man förstår hur en bra Santos ska se ut och vad man kan förvänta sig för skick på en Santos, framförallt Carree som ju har skarpare former.
Hittar du ett bra ex för 23-24 så ska man vara snabb att slå till.
När denna såldes förstod jag inte hur bra den egentligen var. Tyckte den var lite dyr och repig...Det var då det! Nu förefaller den vara ett klipp! Hellre ge lite mer för ett skarpt ex.
Avslutad - Cartier Santos Carrée
Cartier Santos Carrée från sent 70-tal eller tidigt 80-tal. Den första versionen. I tvåton med emaljtavla. Otroligt fint skick. Opolerad? Förmodligen. Repor och slitage finns då den har några år på nacken och är använd. Servad av Cartier 2019, såldes drygt ett år till av garanti. Bilderna är en...klocksnack.se
Tycker den ser ut att sitta bra. Reverson ser klumpig ut i jämförelseDen sitter bättre på dig än på mig (JLC:n med bara för skojs skull)
Härlig kombo. Finns Normale'n kvar i din ägo?Två ganska trevliga boetter.
![]()
Härlig kombo. Finns Normale'n kvar i din ägo?
Mvh
Snyggt! Såg nu! Hojta till om du en vacker dag är sugen på att sälja (igen)Ja, köpte tillbaka den. Dagfärsk bild om du tittar på kalendern![]()
Normale eller Louis om du måste välja?Två ganska trevliga boetter.
![]()
Normale eller Louis om du måste välja?
Tror detta är 27mm Panthere eller har jag fel? 12500kr... https://www.chrono24.se/cartier/car...602--id18467254.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Vilken ref är detta?Tar striden med en kvarts-tank![]()
![]()
Ja, jag är tyvärr dålig på Cartier....men det står "8 81006" vilket jag antar är ref-beteckningen? Det är annars en vanlig "Vermeil" med ett Cal81-verk. Tror den i övrigt är samma spec som Must de-klockorna, enda skillnaden är att denna har endast "Cartier" på tavlan. Jag köpte den som ett renoveringsobjekt, verket gick inte o glaset var spräckt. Men jag gjorde rent, smorde upp o bytte batteri + glasVilken ref är detta?
Tack för svar! Bra jobb på klockanJa, jag är tyvärr dålig på Cartier....men det står "8 81006" vilket jag antar är ref-beteckningen? Det är annars en vanlig "Vermeil" med ett Cal81-verk. Tror den i övrigt är samma spec som Must de-klockorna, enda skillnaden är att denna har endast "Cartier" på tavlan. Jag köpte den som ett renoveringsobjekt, verket gick inte o glaset var spräckt. Men jag gjorde rent, smorde upp o bytte batteri + glas![]()
Är den 23x27? Tycker den ser ut att sitta perfekt på digJa, jag är tyvärr dålig på Cartier....men det står "8 81006" vilket jag antar är ref-beteckningen? Det är annars en vanlig "Vermeil" med ett Cal81-verk. Tror den i övrigt är samma spec som Must de-klockorna, enda skillnaden är att denna har endast "Cartier" på tavlan. Jag köpte den som ett renoveringsobjekt, verket gick inte o glaset var spräckt. Men jag gjorde rent, smorde upp o bytte batteri + glas![]()
Intressant, aldrig provat en Normale men på bild gillar jag LC mer.I samma material - Normale.
Har 3 st Cartier med quartz. För att det är problemfritt ägande, billig "service" och tunna boetter.Lite praktiska frågor gällande quartz cartier som jag hoppas någon kan svara på.
1. Hur länge håller batteriet? 5 år?
2. Vid byte av batteri är det endast Cartier som bör göra bytet? Eller brukar ni lämna till klockbutiken på hörnet?
3. Måste klockan fysiskt lämnas på plats i Stockholms cartier butik? Måste ju gå att ordna en upphämtning kan man tycka?
Väldigt tacksam för svar!
Intressant, aldrig provat en Normale men på bild gillar jag LC mer.
Var originalet verkligen så tuff som din är? Har du någon bra bild?Att den är den som är Tank” gör en hel del för mig, historien började med den alltså. LCn är kanske snyggare och mer balanserad men den tuffa boetten på Normale måste upplevas i verkligheten.
Tack! Får kanske bli en tank solo dåHar 3 st Cartier med quartz. För att det är problemfritt ägande, billig "service" och tunna boetter.
1. Tveksamt att det håller i hela 5 år, möjligen på nyare modeller.
2. Måste inte, men jag skulle endast lämna in hos Cartier eller en AD.
3. Vet ej, kontakta dem så går det säkert att ordna något.
Var har du letat? Står listad både på Nymans och Cartiers hemsida iaf.Tack! Får kanske bli en tank solo då, lite sugen på gulguld men verkar inte tillverkas längre. Hittar bara roséguld.
Batteribyte kostar ca 300kr. Visst kan du skicka klockan till dom, eller tänkte du att Cartier skulle skicka ett bud till dig och bekosta det?Lite praktiska frågor gällande quartz cartier som jag hoppas någon kan svara på.
1. Hur länge håller batteriet? 5 år?
2. Vid byte av batteri är det endast Cartier som bör göra bytet? Eller brukar ni lämna till klockbutiken på hörnet?
3. Måste klockan fysiskt lämnas på plats i Stockholms cartier butik? Måste ju gå att ordna en upphämtning kan man tycka?
Väldigt tacksam för svar!