• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Viklås 16mm i bra skick. Kan man få ned priset någon tusing eller två så är det ett helt ok köp IMO. https://www.chrono24.se/cartier/til...old--id18793192.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
Eller så köper man en klocka och får ett på köpet! Man kan intala sig själv det iaf.

Eller så köper man en klocka och får ett på köpet! Man kan intala sig själv det iaf.

Är det 16mm eller 14mm på denna? Oavsett så känns det sjukt prisvärt jämfört med typ allt annat Cartier i dagsläget.

Viklås 16mm i bra skick. Kan man få ned priset någon tusing eller två så är det ett helt ok köp IMO. https://www.chrono24.se/cartier/til...old--id18793192.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK

Jag är ju sugen på ett viklås till min Tank LC, tänkte egentligen sikta in mig på ett av den nyare varianten som kan ta fler band men min har ju ändå 17.5mm mellan bandhornen vilket oftast ändå kräver MTM, så kanske att ett äldre ändå blir ok? Eller finns det något mer att tänka på när det gäller de olika varianterna?

Jag är ju sugen på ett viklås till min Tank LC, tänkte egentligen sikta in mig på ett av den nyare varianten som kan ta fler band men min har ju ändå 17.5mm mellan bandhornen vilket oftast ändå kräver MTM, så kanske att ett äldre ändå blir ok? Eller finns det något mer att tänka på när det gäller de olika varianterna?
Vet faktiskt inte hur många versioner det finns. Har från 50 och 70-80-talet och de är mycket lika. Det på Pashan är modernt så det gillar jag egentligen inte för det bygger klart mer på höjden. Men det kanske finns ett mellanting?

Nu kanske det bara är jag som är kass på att leta, men har fått känslan av att den äldre varianten som jag köpt är väldigt mycket enklare att finna än den nyare. Har kollat på minst 10st olika viklås på C24 den senaste tiden, alla har varit den äldre versionen. Inte sett ett enda ex av den nyare.

Ja men vi kör en dagens klocka då

162E714D-A0D6-42B6-AB39-567918425C7D.jpeg
Krispigt!!

En vintage Vendome eller Ceinture är ju trevligt. Är verkligen cougar så rolig? är inte en panthere trevligare då?
Cougar är ju en rund Panthere, men visst är den senare lite roligare. Vill man ha ett runt ur så tycker inte jag det är ett dåligt val. En vän har den stora Panthere på skinnband, skön vintagekänsla i den boetten även om bandet är lite smalt.

Vad beträffar ”icke hypade modeller” generellt och Panthere specifikt så tycker jag 29mm på länk är mest intressant. Tycker dock att det inte direkt skiljer så många tusenlappar jämfört med Carree som då IMO är häftigare.

Anser att det Cartier har som styrka är just fyrkantigt. Tank Chinoise är ganska charmig, påminner lite om Normale faktiskt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp