Vilket härligt samlartarget! Kul!Då har man 3 av 5 färger.
Bockat av Lapis Blue, Coral Red och Onyx Black.
Jakten fortsätter. Ivory och Tortoise Brown kvar.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilket härligt samlartarget! Kul!Då har man 3 av 5 färger.
Bockat av Lapis Blue, Coral Red och Onyx Black.
Jakten fortsätter. Ivory och Tortoise Brown kvar.
![]()
jaVilket härligt samlartarget! Kul!
Fint skick dessutom, ser fram emot fler bilder!jadet är lite annorlunda. Tror inte jag sett någon som har alla 5.bruna är svår att få tag i. men den är också minst attraktiv i mina ögon...jag har glad om jag får ihop 4 av 5 i alla fall. Då känner jag mig nöjd
![]()
Aldrig sett den där fonten på tavlan. Visarna är fel. kronan ser felplacerad. Det enda som ser någonlunda äkta ut här är spännet. Skicka länk till annonsen?Vilken modell är detta?
![]()
Jag lovar att när du får in den fjärde så är det inget snack längre utan den femte färgen ska in oavsett...jadet är lite annorlunda. Tror inte jag sett någon som har alla 5.bruna är svår att få tag i. men den är också minst attraktiv i mina ögon...jag har glad om jag får ihop 4 av 5 i alla fall. Då känner jag mig nöjd
![]()
Mmm, då har de två senaste säkert sålts för 100' på chrono24 då. Var lite skeptisk till det faktiskt. Mao ligger den enda som inte är helt förstörd inte så fel på 150'... Rimlig utveckling.Denna gick precis för 15,000chf (ink. avgifter) dvs ca 140' på auktion i Schweiz..
![]()
Vad är det för storlek på den? 27mm ex krona?Denna gick precis för 15,000chf (ink. avgifter) dvs ca 140' på auktion i Schweiz..
![]()
Haha. Jo. Innerst inne vet jag också att det är så. Jag försöker bara lura mig själv och min plånbok att jag inte behöver alla 5Jag lovar att när du får in den fjärde så är det inget snack längre utan den femte färgen ska in oavsett...![]()
Måste vara fake, på samma sida ligger Tortue utropade för 15$...Aldrig sett den där fonten på tavlan. Visarna är fel. kronan ser felplacerad. Det enda som ser någonlunda äkta ut här är spännet. Skicka länk till annonsen?
Samligssida för auktionshus bara. Tror Cartiern är ok, men vet inte vilken butik som sålde dessa Bueche Girod. Jag har dock noll koll men hade inte räknat ut dem helt. Fanns en till på samma auktion och här är en till:Måste vara fake, på samma sida ligger Tortue utropade för 15$...
![]()
Cartier Bucherer Girod 18k Gold Manual Wind Watch - Apr 09, 2021 | Atop Auctions, LLC in NJ
Cartier Bucherer Girod manual wind classic watch in 18k gold, with Cartier burgundy red alligator band (in excellent ... on Apr 09, 2021www.liveauctioneers.com
Då förstår jag. Man blir ju skeptisk när det är så pass låga priser även om allmänkunskapen om Cartier är lägre än ex Rolex hos gemene handlare/auktionshus.Samligssida för auktionshus bara. Tror Cartiern är ok, men vet inte vilken butik som sålde dessa Bueche Girod. Jag har dock noll koll men hade inte räknat ut dem helt. Fanns en till på samma auktion och här är en till:
Christies ska auktionera en Tank a Guichet i rosé! Riktigt kul att se vad den går för. Det handlar alltså om en a Guichet som är limiterad till 100 stycken och har en större boett än den i platina som ni har säkert sett mig posta. Om man ska vara riktigt petigt ska man inte glömma är detta är en a Guichet ref. 2817 från CPCP (2006) medan min är en "150th Anniversary edition" (1997) som inte hörde till CPCP. Boetten är 28x40mm och är vattenskyddad till 3atm (min är 26x37mm)
![]()
![]()
Känns som att jag förlorade en för 30 alldeles nyss....Mmm, då har de två senaste säkert sålts för 100' på chrono24 då. Var lite skeptisk till det faktiskt. Mao ligger den enda som inte är helt förstörd inte så fel på 150'... Rimlig utveckling.
Cool! Skulle passa bra in i din samling![]()
Jag känner inte igen bandhornens profil i underkant när man ser boetten från sidan. Om det sedan beror på att klockan är fel eller det finns fler varianter än jag kände till vet jag inte.Rätt skeptisk till denna Louis. Vad är er bedömning? Sönderpolerad? Ser inte baklocket ut som de guldpläterade eller är jag nojig nu? Har mörkt att de flesta är screw-back från 1970 framåt. Loggan på tavlan ser också lite "off" ut eller? Tack.![]()
![]()
Håller med att den som kommer upp för auktion inte är så bra för att vara en jump hour. Och den ovan är ju jobbig att dra upp, men man kanske skulle kunna leva med det...Nä, större boett och mindre eftertraktat metall... En a Guichet från 1996 däremot vore inte dumt att ha. Limiterad till tre ex i varje metall (pt, gult och rose guld) samt en mindre boett på 24x36mm.
![]()
Rätt skeptisk till denna Louis. Vad är er bedömning? Sönderpolerad? Ser inte baklocket ut som de guldpläterade eller är jag nojig nu? Har mörkt att de flesta är screw-back från 1970 framåt. Loggan på tavlan ser också lite "off" ut eller? Tack.![]()
![]()
Sovsäck lolLite roligt kit och en mysig sovsäck till klockan
![]()
![]()
Sovsäck lol
Håller med att den som kommer upp för auktion inte är så bra för att vara en jump hour. Och den ovan är ju jobbig att dra upp, men man kanske skulle kunna leva med det...
Jag väljer nog att släppa denna. Det är risky med dessa 70-talare. Säger inte bu eller bä på denna men kommer nog gå på senare varianterna av LC som har skruvade baklock. Där kan man ändå se om skurvarna är av bra kvalité.Jag känner inte igen bandhornens profil i underkant när man ser boetten från sidan. Om det sedan beror på att klockan är fel eller det finns fler varianter än jag kände till vet jag inte.
Hur var det nu, första siffrorna (78086) är modellen och serienumret börjar mao på 15 här? Se om du hittar fler i närheten och jämför.
Fan det är ju min!!Santos 2319![]()
Den verkar dock inte ligga i närheten serienummermässigt? Skruvat boettlock? Menar du senare batteridrivna med skruvar på baksidan? Hur skulle de skilja sig mot de med skruvar på sidan?Jag väljer nog att släppa denna. Det är risky med dessa 70-talare. Säger inte bu eller bä på denna men kommer nog gå på senare varianterna av LC som har skruvade baklock. Där kan man ändå se om skurvarna är av bra kvalité.
Hittade denna gamla auktionen som referens på bilderna jag skickade innan. PÅ denna länken har klockan "hallmarks" som "18k swiss" och stämpeln på sidan. Har sett detta på flera av samma tidsperiod men de syns inte alls på klockan jag skickade innan.
Second Time Around Vintage Watch: 1970's Men's Vintage CARTIER Tank 18K Yellow Gold
Second Time Around Watch Company specializes in the purchase, sale and repair/service of vintage watches and antique watches plus the repair/service of modern watches.www.secondtimearoundwatchco.com
![]()
![]()