• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Då har man 3 av 5 färger.
Bockat av Lapis Blue, Coral Red och Onyx Black.
Jakten fortsätter. Ivory och Tortoise Brown kvar.
BCC08E12-DA89-4F3F-99AC-C42665FE8AC8.jpeg
Vilket härligt samlartarget! Kul!

Aldrig sett den där fonten på tavlan. Visarna är fel. kronan ser felplacerad. Det enda som ser någonlunda äkta ut här är spännet. Skicka länk till annonsen?
Måste vara fake, på samma sida ligger Tortue utropade för 15$...

Måste vara fake, på samma sida ligger Tortue utropade för 15$...

Samligssida för auktionshus bara. Tror Cartiern är ok, men vet inte vilken butik som sålde dessa Bueche Girod. Jag har dock noll koll men hade inte räknat ut dem helt. Fanns en till på samma auktion och här är en till:

Samligssida för auktionshus bara. Tror Cartiern är ok, men vet inte vilken butik som sålde dessa Bueche Girod. Jag har dock noll koll men hade inte räknat ut dem helt. Fanns en till på samma auktion och här är en till:

Då förstår jag. Man blir ju skeptisk när det är så pass låga priser även om allmänkunskapen om Cartier är lägre än ex Rolex hos gemene handlare/auktionshus.

Christies ska auktionera en Tank a Guichet i rosé! Riktigt kul att se vad den går för. Det handlar alltså om en a Guichet som är limiterad till 100 stycken och har en större boett än den i platina som ni har säkert sett mig posta. Om man ska vara riktigt petigt ska man inte glömma är detta är en a Guichet ref. 2817 från CPCP (2006) medan min är en "150th Anniversary edition" (1997) som inte hörde till CPCP. Boetten är 28x40mm och är vattenskyddad till 3atm (min är 26x37mm)

18903270-ndwd9i8m78dtrdn8s89jf4hg-Zoom.jpg
18903270-p1usyvrx4zhjsb24jumd0bfc-Zoom.jpg

Senast ändrad:
Christies ska auktionera en Tank a Guichet i rosé! Riktigt kul att se vad den går för. Det handlar alltså om en a Guichet som är limiterad till 100 stycken och har en större boett än den i platina som ni har säkert sett mig posta. Om man ska vara riktigt petigt ska man inte glömma är detta är en a Guichet ref. 2817 från CPCP (2006) medan min är en "150th Anniversary edition" (1997) som inte hörde till CPCP. Boetten är 28x40mm och är vattenskyddad till 3atm (min är 26x37mm)

18903270-ndwd9i8m78dtrdn8s89jf4hg-Zoom.jpg
18903270-p1usyvrx4zhjsb24jumd0bfc-Zoom.jpg

Cool! Skulle passa bra in i din samling 😉

Mmm, då har de två senaste säkert sålts för 100' på chrono24 då. Var lite skeptisk till det faktiskt. Mao ligger den enda som inte är helt förstörd inte så fel på 150'... Rimlig utveckling.
Känns som att jag förlorade en för 30 alldeles nyss....

Men då är den dyrare än caree på länk?

Rätt skeptisk till denna Louis. Vad är er bedömning? Sönderpolerad? Ser inte baklocket ut som de guldpläterade eller är jag nojig nu? Har mörkt att de flesta är screw-back från 1970 framåt. Loggan på tavlan ser också lite "off" ut eller? Tack.
3.jpg
5.jpg

Bilagor

• 4.jpg
    4.jpg
    259.6 KB · Visningar: 17
  • 2.jpg
    2.jpg
    358.5 KB · Visningar: 15
Senast ändrad:
Rätt skeptisk till denna Louis. Vad är er bedömning? Sönderpolerad? Ser inte baklocket ut som de guldpläterade eller är jag nojig nu? Har mörkt att de flesta är screw-back från 1970 framåt. Loggan på tavlan ser också lite "off" ut eller? Tack.
3.jpg
5.jpg
Jag känner inte igen bandhornens profil i underkant när man ser boetten från sidan. Om det sedan beror på att klockan är fel eller det finns fler varianter än jag kände till vet jag inte.

Hur var det nu, första siffrorna (78086) är modellen och serienumret börjar mao på 15 här? Se om du hittar fler i närheten och jämför.

Nä, större boett och mindre eftertraktat metall... En a Guichet från 1996 däremot vore inte dumt att ha. Limiterad till tre ex i varje metall (pt, gult och rose guld) samt en mindre boett på 24x36mm.

aGuichets.jpg
Håller med att den som kommer upp för auktion inte är så bra för att vara en jump hour. Och den ovan är ju jobbig att dra upp, men man kanske skulle kunna leva med det...

3.jpg
5.jpg

Jag ser 78086 på backlocket så det verkar vara en vanlig tjock tank från 70-talet med fel krona och ganska svårpolerad boett.

Håller med att den som kommer upp för auktion inte är så bra för att vara en jump hour. Och den ovan är ju jobbig att dra upp, men man kanske skulle kunna leva med det...

Skulle nog kunnat leva med den kronan jag med - att klockan är mindre gör mycket för hur vintage den upplevs. Men man får väl sluta drömma - 9 stycken i världen och den i platina såldes för 270k redan 2017

Jag känner inte igen bandhornens profil i underkant när man ser boetten från sidan. Om det sedan beror på att klockan är fel eller det finns fler varianter än jag kände till vet jag inte.

Hur var det nu, första siffrorna (78086) är modellen och serienumret börjar mao på 15 här? Se om du hittar fler i närheten och jämför.
Jag väljer nog att släppa denna. Det är risky med dessa 70-talare. Säger inte bu eller bä på denna men kommer nog gå på senare varianterna av LC som har skruvade baklock. Där kan man ändå se om skurvarna är av bra kvalité.

Hittade denna gamla auktionen som referens på bilderna jag skickade innan. PÅ denna länken har klockan "hallmarks" som "18k swiss" och stämpeln på sidan. Har sett detta på flera av samma tidsperiod men de syns inte alls på klockan jag skickade innan.
kxMnZ9yz6KZgcY3fLngfELSA786LKYhM3jJSLBg3kgQHBjx6fj.jpg
J9ZDdrbfHV7YKztXeA5FZWMV2yzxSgD7UZMFdQcqj6wzwQZJJL.jpg

Jag väljer nog att släppa denna. Det är risky med dessa 70-talare. Säger inte bu eller bä på denna men kommer nog gå på senare varianterna av LC som har skruvade baklock. Där kan man ändå se om skurvarna är av bra kvalité.

Hittade denna gamla auktionen som referens på bilderna jag skickade innan. PÅ denna länken har klockan "hallmarks" som "18k swiss" och stämpeln på sidan. Har sett detta på flera av samma tidsperiod men de syns inte alls på klockan jag skickade innan.
kxMnZ9yz6KZgcY3fLngfELSA786LKYhM3jJSLBg3kgQHBjx6fj.jpg
J9ZDdrbfHV7YKztXeA5FZWMV2yzxSgD7UZMFdQcqj6wzwQZJJL.jpg
Den verkar dock inte ligga i närheten serienummermässigt? Skruvat boettlock? Menar du senare batteridrivna med skruvar på baksidan? Hur skulle de skilja sig mot de med skruvar på sidan?

Tillbaka
Topp