• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Santos en söndag!
5C985CF3-400D-48B7-A11D-423962A94ADE.jpeg
5C50A89E-9F61-4B0A-AAE2-51D342E693A1.jpeg
 

Dt250

Rolex
Paneristi
är kluven, varför väljer Cartier släppa färgglada urtavlor, de minst attraktiva vintagemodellerna. Visst fattar att de vänder sig till en målgrupp som inte bryr sig om vintage alls. Nja men visst kul att ha en färgklick fast är de inte väldigt trista ?
Fick bekanta mig lite med några av Cartiers nyheter från Watches & Wonders idag, vilket var kul!


Först ut, Tank Must! Diggar den röde mest, tätt följd av den gröne.
Svenskt list kommer ligga runt 30-32' förväntad leverans i mitten av juni enligt boutiquen.
Mäter in på 25.5 x 33.7mm
Kan mycket väl bli mitt första nyköp av en Cartier.

(Wristrolls på dessa här https://www.instagram.com/p/CNsXKV_BUv-/)

IMG_3245.jpg
IMG_3242.jpg
IMG_3255.jpg

IMG_3258.jpg



Sen den interessanta "Solar" Tanken, ligger lite lägre i pris än de färgglada.

IMG_3228.jpg


Cartier Santos-Dumont Extra-Large “No. 19” - limiterad till 500 exemplar. Stål och roseguld. 33.9 xx 46.6mm
Lite stor men rolig tavla (Minus för sunburst dock)

IMG_3262.jpg


Nya 41mm Pasha Chronographen, alldeles för stor.

IMG_3297 2.jpg
 

Bluefade

Omega
Har en Must De tank från 90-talet som börjat sakta efter. Någon i tråden som vet var man kan byta batterier på dessa numera samt vad ett byte ligger på? Är det bara återförsäljarna i Stockholm och Köpenhamn som gäller eller går det att lösa det hos andra urmakare?
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Har en Must De tank från 90-talet som börjat sakta efter. Någon i tråden som vet var man kan byta batterier på dessa numera samt vad ett byte ligger på? Är det bara återförsäljarna i Stockholm och Köpenhamn som gäller eller går det att lösa det hos andra urmakare?
Ja det klarar väl alla som kan kalla sig urmakare. Kostar 350 kr hos RobE i Stockholm.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Jag har nu satt mig in lite hjälpligt i Cartiers släpp från Watches & Wonders. Vorde det inte fantastiskt om även Tank Solo uppgraderades till att få den nya designen, men fortsatt med en relativt låg prislapp, 18k guldboett och bakboett i stål för att få ner priset?

För mig hade det varit perfekt och jag hoppas såklart att Cartier kommer göra något i denna stilen i framtiden. Vårgar någon sia om oddsen för att få se detta?
Nu har dom bytt ut Solon mot Must som ser mer ut som en LC. Då tror och hoppas jag att det som ska skilja dom åt är ädelmetall och urverk (likt datejust och daydate). Blir lite kannibalisering annars.
 

Triumf

Rolex
2-Faktor
Om man vill läsa på om Cartiers helomvändning ang. Tank så får man leta överallt förutom på deras egna hemsida vad jag förstår?
Hur blir det med dammodell? Släpps nån sån? Eller ska det föreställa strl Small?
 

nept

Panerai
Om man vill läsa på om Cartiers helomvändning ang. Tank så får man leta överallt förutom på deras egna hemsida vad jag förstår?
Hur blir det med dammodell? Släpps nån sån? Eller ska det föreställa strl Small?

De har faktiskt lite info på hemsidan, bla en speciell releasesida med en massa bilder och animationer
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Väldigt logiskt det du säger faktiskt. Var väl vintage Cartier som var undervärderade länge. Glad för att man hann med och handla innan det hoppade upp till denna prisnivå.
Men samtidigt är det som du säger, svårt att mäta sig mot Rolex. Kommer dock ihåg att jag tyckte Carree var rätt dyra när jag köpte min första för 10 år sedan. Tror jag betalade 5500 euro.
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Men samtidigt är det som du säger, svårt att mäta sig mot Rolex. Kommer dock ihåg att jag tyckte Carree var rätt dyra när jag köpte min första för 10 år sedan. Tror jag betalade 5500 euro.
Jo. Rolex kommer ju alltid vara Rolex så att säga... Vad kostade en 18038/18238 i likvärdigt skick vid den tidpunkten? Detta hör väl hemma i en helt annan tråd, men jag kan personligen tycka att Midas känns som en jäkligt rolig modell för en ej allt för saftig prislapp idag. Visst har du haft en sådan?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jo. Rolex kommer ju alltid vara Rolex så att säga... Vad kostade en 18038/18238 i likvärdigt skick vid den tidpunkten? Detta hör väl hemma i en helt annan tråd, men jag kan personligen tycka att Midas känns som en jäkligt rolig modell för en ej allt för saftig prislapp idag. Visst har du haft en sådan?
Har inte stenkoll på hur priserna låg då tyvärr. Senast jag kollade chrono24 började DDs på 120'. Hade en Midas, jäkligt kool men var lite mycket pengar för mig då om man ser till hur svåranvänd den är- Även lite för lång länk för mig.
 
Topp