• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cartiertråden

nöt

Vacheron
2-Faktor
Oj, blev spontanköp i Italiensk pantbank.
6F4F7992-305E-4649-A990-AB5A6F68D8EC.jpeg
Skarp! Kul. Pm om du hittar mig ett spontanköp :)
 

Edvin_00

Omega
Jag skulle köpt en som kan klara av lite mer vatten och som är mer tålig. Fundera dock vad du vill och hur du vill använda dem? Jag kör nu en enklare fotoserie på mitt instaflöde mellan BB58 och Cartier Tank Must. Kolla gärna in på @Deskdiversthlm på instagram.
Vill inte gå för OT, men det är helt klart värt att ha två olika klockor som kan komplettera varandra.
Tanken i slutändan är ju att kunna rotera mellan (minst) två klockor men den andra klockan får nog vänta tills man fått en riktig vuxenlön. Men på dig låter det mer värt att kanske satsa på något mer sportigare först och sedan komplettera med en dressare sen?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte övertygad om den där modellen baserat på bilder. Känns som att proportionerna är fel. Men intresserad av hur den är i verkligheten.

/B
Förstår precis vad du menar, har aldrig känt något speciellt sug efter modellen. Den är dock rätt kul i verkligheten. Tjock och kantig. Ska bli kul att testa nu när jag snubblade över ett toppex till bra pris.
 

Deskdiversthlm

Patek
2-Faktor
Tanken i slutändan är ju att kunna rotera mellan (minst) två klockor men den andra klockan får nog vänta tills man fått en riktig vuxenlön. Men på dig låter det mer värt att kanske satsa på något mer sportigare först och sedan komplettera med en dressare sen?
I mitt fall var det så. Men om du känner att du har den sportigare sidan täckt så kör på Tanken :)
 

Atlantis

Panerai
2-Faktor
Tanken i slutändan är ju att kunna rotera mellan (minst) två klockor men den andra klockan får nog vänta tills man fått en riktig vuxenlön. Men på dig låter det mer värt att kanske satsa på något mer sportigare först och sedan komplettera med en dressare sen?
Äh sportstål tröttnar man på. Kör på Tank och var cool! Den passar till allt. Ju mer det skaver desto mer passar den.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Märkligt, när jag var där inne för en månad sedan och skrev upp mig på en lista kunde man inte lämna handpenning.
Jag fick precis samma info när jag visade intresse (i somras) men kunde inte lägga hp för de hade för lite info om leveranserna. Sen fick jag ett mejl i måndags om att betala handpenning asap om jag ville reservera en av de två som kommer in. Det verkar vara ytterst få som levereras till butikerna i Europa innan årsskiftet. London fick en handfull av S/L och Sverige skulle få två och då har man tydligen ”prioriterat” norra Europa för att vi har kommit längre med hållbarhetstrenderna.

Det finns fortfarande en del frågetecken kring solar märkte jag när jag ställde frågor till personalen. Allt är fortfarande så nytt och mycket av svaren är teoretiska. Jag tror därför inte det är en slump att solar har exakt samma dimensioner som kvarts (ifall man skulle behöva byta ut hela innehållet och tavlan från solar till kvarts, eller vice versa för den delen). Men nu är jag snudd på konspiratorisk… ;)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Tjena!
Jag har en fråga till er som äger en Cartier Tank Louis.
Håller med @Atlantis

En klassisk Tank LC är en svårslagen vardagsklocka, både sett till komfort (använder min Normale med viklås för jämnan i hemmet) och hur enkel den är att dressa både upp och ned. Har du exempelvis ett ljusare slätt naturfärgat kalvläder på klockan så är det ju väldigt informellt (till skillnad mot typ svart krokodil).

Här är min LC till väldigt casual klädsel.
A376A773-DE29-4AFE-BF57-94842D48CD58.jpeg
 

Psykel

Patek
Tjena!
Jag har en fråga till er som äger en Cartier Tank Louis. Estetiskt så är detta en av mina absoluta favoritklockor som jag någon gång i livet har som mål att äga. Just nu sparar jag pengar till en klocka som jag ska köpa till mig själv när jag tar examen från universitetet om ett antal år. Jag är kluven om jag ska köpa en tank då jag inte vet hur ofta jag kommer använda den till vardags då den är lite mer dressig och lutar kanske mer åt att köpa en omega seamaster eller speedmaster eller liknande. Vad är era erfarenheter, kommer den ofta till användning eller blir den ofta liggande till förmån för mer "vardagliga" klockor?
Cartier Tank är en utmärkt vardagsklocka som funkar till bra många fler klädstilar än en blaffig dykare eller kronograf! Det enda den inte passar till är bad, men vem tusan har på sig klockan då?
 

Gäspande_Skorpan

KS Explorers Club
2-Faktor
Någon som får registreringen på Carters hemsida att lira?
Jag har skrivit i allt, bekräftat Mail men ingen data finns på hemsidan. Känns….beige.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Rekar lite 30 års- och examenspresent till mig själv så kilade förbi boutiquen och provade Small respektive Large. Frågan är ju bara….

Hade gärna sett något mellanting då jag tycker Large upplevdes lite ”stor” för vad den är.. & Small saknade också något.. Kluven kluven..

För dom nyfikna är bandbredden 16 resp. 19mm
0D7F5B97-B724-4BAE-A682-ADAEE8FD662D.jpeg
30C29B49-289C-47CD-A152-6F10C8D4995B.jpeg

44FA2C35-C74D-435F-AD0D-CCEB5A0C1914.jpeg
Jag säger Large. Solon tycker jag var bättre i small till mig som har ca 17 cm handled.
 

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Tyckte Must small påminde mycket om frugans Panthere och mycket riktigt har de nästan samma dimensioner på boetten.

Panthere small: 30x22
Tank Must small: 29.5x22
(Tank Solo small: 31x24.4)
 
Topp