Supersnygg på!!Band får hon på födelsedagen![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Supersnygg på!!Band får hon på födelsedagen![]()
Tycker large. Den ser ut att ha bra marginal både ovan/under boetten och då brukar den sitta bra imo. Small är verkligen mindre-small, inte som Solons small. Har du möjlighet är det bäst att besöka butik och testa båda två. För mig blev uppfattningen snabbt att Small blir mer feminin.Vänder mig till denna eminenta tråd för ett sista råd, nu lite bakgrund;
Jag har beslutat mig för att införskaffa mig en av de nya Cartier Tank "Mustarna". Syftet är dels att ha ett klockrent val för de mer dressade tillfällena men även att få ytterligare en klocka som kompletterar min vintage Datejust gällande "mångsidighet" till vardags. Jag står verkligen i valet och kvalet mellan Small alt Large. För er som har Cartier i likande storlekar, vad är er känsla kring vilken modell jag bör satsa på? Skickar med en bild för referens (dock helt fel outfit) med en Seiko Tank som på handleden (handleden mäter c:a 16cm). Seiko Tanken på bilden är i princip likvärdig storleksmässigt med en Large Cartier Tank Must. Jag lutar åt att införskaffa en Small då detta dels känns mer dressat samt att en mindre klocka sticker ut mer jämfört med min flitigt använda vintage Datejust.
Tack för er feedback!
![]()
Har 15,4cm och en large. Som nämnts tidigare i tråden blir small för litet. Kör på large.Vänder mig till denna eminenta tråd för ett sista råd, nu lite bakgrund;
Jag har beslutat mig för att införskaffa mig en av de nya Cartier Tank "Mustarna". Syftet är dels att ha ett klockrent val för de mer dressade tillfällena men även att få ytterligare en klocka som kompletterar min vintage Datejust gällande "mångsidighet" till vardags. Jag står verkligen i valet och kvalet mellan Small alt Large. För er som har Cartier i likande storlekar, vad är er känsla kring vilken modell jag bör satsa på? Skickar med en bild för referens (dock helt fel outfit) med en Seiko Tank som på handleden (handleden mäter c:a 16cm). Seiko Tanken på bilden är i princip likvärdig storleksmässigt med en Large Cartier Tank Must. Jag lutar åt att införskaffa en Small då detta dels känns mer dressat samt att en mindre klocka sticker ut mer jämfört med min flitigt använda vintage Datejust.
Tack för er feedback!
![]()
Large är för stor och small lite liten. Rekommenderar att kolla på en äldre modellVänder mig till denna eminenta tråd för ett sista råd, nu lite bakgrund;
Tack för er feedback!
![]()
Den tidigare Tanken mäter lite mindre.Large är för stor och small lite liten. Rekommenderar att kolla på en äldre modell
Marknadspriser oktober 2021
![]()
![]()
Kommer vi se den nya musten med svart tavla också?
![]()
Som jag förstår det kommer det släppas 50 stycken, och endast i Cartiers nya butik i Geneve som invigs snart (?). Nästa år kommer man dock släppa den svarta även till andra butiker.Sjukt snygg! Köper direkt.
Som jag förstår det kommer det släppas 50 stycken, och endast i Cartiers nya butik i Geneve som invigs snart (?). Nästa år kommer man dock släppa den svarta även till andra butiker.
ta informationen med en nypa salt då jag bara förstod vissa ord i den arabiska texten…
Jag läste på watchuseek att fler fått liknande info.Jo jag såg det. Fick information från AD igår att den blåa, gröna, röda är begränsad upplaga, stämmer det verkligen? Hittar ingenstans att de är det.
Stod så i den engelska översättningen. Kan hoppas att så blir fallet.Som jag förstår det kommer det släppas 50 stycken, och endast i Cartiers nya butik i Geneve som invigs snart (?). Nästa år kommer man dock släppa den svarta även till andra butiker.
ta informationen med en nypa salt då jag bara förstod vissa ord i den arabiska texten…
Skulle också tro att den Vendome du har är herrvarianten. Man kan ju säga vad man vill om tvåton, men ska man ha tvåton är Cartier med sina skruvdekorerade länkar ett av de absolut bästa valen. Tror faktisk det är Carren jag håller högst. Helguld är något speciellt men brukar påstå att tvåton är lite bättre egentligen.Gruppbild! Passar på innan Vendôme åker till uris för service.
Har nu två 80-tals Cartier i två stilar. Gissar att Vendôme var tänkt för herr men jag gillar ju lite sportigare ur. Märker att tvåton är riktigt najs till många outfits.
![]()
![]()
![]()
Guldskruvarna i stållänken ärSkulle också tro att den Vendome du har är herrvarianten. Man kan ju säga vad man vill om tvåton, men ska man ha tvåton är Cartier med sina skruvdekorerade länkar ett av de absolut bästa valen. Tror faktisk det är Carren jag håller högst. Helguld är något speciellt men brukar påstå att tvåton är lite bättre egentligen.
Angående borstning av glasringen vet jag inte vem som har lapping machine, Cartier är ju tyvärr ökända för att vara usla på polering.
Small. Small är dock missvisande då small betyder Tank.Vänder mig till denna eminenta tråd för ett sista råd, nu lite bakgrund;
Tack för er feedback!
![]()
Vänder mig till denna eminenta tråd för ett sista råd, nu lite bakgrund;
Tack för er feedback!
![]()
Älskar Panthere. Synd att herrvarianten har datum...Gruppbild! Passar på innan Vendôme åker till uris för service.
Har nu två 80-tals Cartier i två stilar. Gissar att Vendôme var tänkt för herr men jag gillar ju lite sportigare ur. Märker att tvåton är riktigt najs till många outfits.
![]()
![]()
![]()
Livet är hårt. Bjuder på en till bild som tröstÄlskar Panthere. Synd att herrvarianten har datum...
Snyggt, grattis! Vilken ny blev det?Presenterar mitt nyförvärv i tråden. En ny Must också beställd. Oerhört trevligt med Cartier.
Large. Provat alla tre storlekarna. XL-tavlan var väldigt fin, förutom datumet då. Men för stor för mig med 17,5-18cm handled. Small också trevlig men marginellt för liten. Blev mittemellan.Snyggt, grattis! Vilken ny blev det?
Men fanns inte Large på lager? Eller blev det solar?Large. Provat alla tre storlekarna. XL-tavlan var väldigt fin, förutom datumet då. Men för stor för mig med 17,5-18cm handled. Small också trevlig men marginellt för liten. Blev mittemellan.
Fanns på lager när jag var förbi Cartier och provade men bestämde mig några veckor senare och då köpte jag på nätet. Nej, går kanske motströms men föredrog den vanliga framför Solarbeat. Bra innovation dock.Men fanns inte Large på lager? Eller blev det solar?