• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Apropå en av varje, det här gick ju inte heller vägen:

1646217402083.png

Vilken fantastisk deal! Tag tre, betala för… Fyra?

Det är ju bara trams att en klocka under produktion som inte är en begränsad upplaga skall kosta mer än list. Folk drog väl parallellen till Rolex OP och försökte. Kan för all del bli jättedyra ändå, men det är löjligt i det stora hela.

Det var ju tal om att det inte var bestämt om de skulle fortsätta tillverkas. Den blå känns ganska gångbar. Skulle kunna tänka mig en sån om jag inte redan hade en annan blå klocka på blått armband.

Testade tanken häromdagen. Den kändes tyvärr för liten för mig. Parat med quartz så blev det inte ett köp.
Testade americaine däremot och den va riktigt ball!

Nu vill jag ha en blå Must. Med matt grå ödla eller något roligt material. Tunt och fint.

Vad får man ge för en, WSTA0055 typ list?
Ligger en för 27500 här, som legat ett tag.

Gris och guldtank funkar så bra ihop! Nu är den så gott som såld så det räknas nog inte som marknadsföring av egen annons.

915BD5A7-8392-48BB-BBA4-828F3F992A61.jpeg
Håller med, nämnde det i någon annan tråd och fick lite mothugg då det inte var tillräckligt fint. Var ju så här finur och Cartier ofta såg ut förr. Din jump hour är nog grym på gris.

Går det att pruta på Cartier klockor, eller är Cartier / Nymans stenhårda? 🥲
Någon annan kanske har lyckats bättre än mig men det är min erfarenhet.
Hos Cartier har jag förstått att det är helkört. Nymans har som policy att inte ge rabatt på nya eller modeller med väntlista. Sedan kan man väl diskutera hur det efterföljs. Däremot på Nymans har jag fått rabatt på (OEM) band etc. i direkt anslutning till klockköpet.

@Criss Cross Originallänken är inte bra på ståltank nej. Däremot skulle en rislänk eller meshvariant kunna sitta fint. Tänk guldtanken.
Hade precis en sån tanke. Däremot får jag det inte att lira när man ser bilder på helstålsutförandet med mesh (jmf med guld). Några lånade bilder från nätet, vad säger ni? Hade ju varit en kul allround sommarlänk som komplement till läder.

76C1DCE2-1D55-466F-B765-FDC864ABD70A.jpeg
55EE1381-B20A-45B0-A1A0-033EF0CF5CB8.jpeg

Tillbaka
Topp