• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Sitter här och gör småändringar på tänkt konfiguration rörande kommande bespokeband. Tänkte köra en ofodrad (flat). Tycker att de band jag har från Delugs/Molequin känns mycket bättre samt mer passande till Tanken, jämfört med det fodrade OEM-bandet. Vad tycker ni dock om tjocklek? Tänker antingen 2mm eller 2,5mm? :)

Kan rekommendera MTM också, finns flera duktiga medlemmar som man kan beställa ifrån. Get på min nedan från Fredrikswe. Edit: råkade citera fel inlägg @Deskdiversthlm
DSC_0730.JPG
Också väldigt nöjd med @Fredrik (Swe)

Har också letat men inte hittat till Tank Must. Kanske är läge att ringa och fråga Cartierbutiken i Sthlm om de kan ordna fram något.
När jag var inne så det enda de erbjöd var bespoke straps. Däremot köpte jag mitt bruna via Nymans (de har ett mindre sortiment som de som AD kan beställa via hemsidan). Beroende på vad du har för omkrets på handleden kan det vara bra att speca om du vill ha långt eller kort. Det långa är rätt långt och jag bad om extra hål till mitt (vilket inte var ngt problem).
Bespoke straps börjar på över 3000 medan de ready to order via Nymans hamnade på 1700 (innan rabatt).

Återkom gärna med hur du upplevde onlineköpet, kan vara intressant att se om du fick samma (positiva) upplevelse som mig. 🙂

När jag var inne så det enda de erbjöd var bespoke straps. Däremot köpte jag mitt bruna via Nymans (de har ett mindre sortiment som de som AD kan beställa via hemsidan). Beroende på vad du har för omkrets på handleden kan det vara bra att speca om du vill ha långt eller kort. Det långa är rätt långt och jag bad om extra hål till mitt (vilket inte var ngt problem).
Bespoke straps börjar på över 3000 medan de ready to order via Nymans hamnade på 1700 (innan rabatt).

Återkom gärna med hur du upplevde onlineköpet, kan vara intressant att se om du fick samma (positiva) upplevelse som mig. 🙂

Tack! Ska testa Nymans helt enkelt!

Riktigt fint!
@pnt kika in denna guide från vår egen speedyshutter här på KS på delugs.

Riktigt fint!
@pnt kika in denna guide från vår egen speedyshutter här på KS på delugs.
Tack! Just detta va ett Swiss ammo strap, tror det är rätt sällsynt på en Cartier men vi Paneraitråden älskar dessa då de blir snyggare med åldern. Kan varmt rekommendera alla att beställa ett. :)

Ingen som har en bild på en ny Tank Must Large på en 20cm handled?

Jag har precis mätt och jag har exakt 20cm, och är så jäkla sugen på att beställa en. Hinner inte ta mig till NK/Smålandsgatan denna vecka så kan inte testa irl...

Vill heller inte ha en XL då det blir en helt annan klocka.

Mitt första besök i Cartier-tråden, trevligt!
En fråga: Jag fyller 30 senare i år och tänkte då unna mig själv en födelsedagsklocka jag har för avsikt att aldrig sälja och som jag kommer bära väldigt ofta. Börjar mer och mer luta mot en Cartier. Budget på 20-30k. Vad hade ni kikat på? Modell? År? Något man borde tänka på när det gäller köp av Cartier generellt?

Edit: Behöver inte vara ny.
Edit 2: På länk!

Senast ändrad:
En fråga: Jag fyller 30 senare i år och tänkte då unna mig själv en födelsedagsklocka jag har för avsikt att aldrig sälja och som jag kommer bära väldigt ofta. Börjar mer och mer luta mot en Cartier. Budget på 20-30k. Vad hade ni kikat på? Modell? År? Något man borde tänka på när det gäller köp av Cartier generellt?
Bra val! Ska det vara en ny klocka, så Tank Must (enda som grejar din budget). Funkar begagnat/vintage, så kanske en Santos Carée från 80-talet? Eller kanske leta rätt på en årsklocka?

Skulle absolut säga någon typ av Tank. Finns ett par olika alternativ för din budget att köpa nya. SolarBeat är lite coolt enligt mig.
Hänvisar dig nästan till Cartiers sida så får du kika vilken som faller dig i smaken.

Bra val! Ska det vara en ny klocka, så Tank Must (enda som grejar din budget). Funkar begagnat/vintage, så kanske en Santos Carée från 80-talet? Eller kanske leta rätt på en årsklocka?
Ursäkta, missade den detaljen - behöver inte vara ny. Ja jag har kollat på Carrée och Galbee, har dock lite svårt att göra valet mellan dem... Dvs vilka preferenser man bör ha för att välja den ena eller den andra :D

Skulle absolut säga någon typ av Tank. Finns ett par olika alternativ för din budget att köpa nya. SolarBeat är lite coolt enligt mig.
Hänvisar dig nästan till Cartiers sida så får du kika vilken som faller dig i smaken.
Haha, visste inte att man kunde köpa en ny Cartier för under 30, har enbart kollat begagnat. Ett krav är att den ska vara på länk men 32k för en ny Tank på länk känns ju absolut som man kan sträcka sig till!

Edit: Behöver inte vara ny.
Edit 2: På länk!
Instämmer med tidigare, kör på läder eller så kan du göra som @Herr Potatis som köpte både på länk och läder. Men generellt sett så har inte länken fått så bra omdömme.
Om du köper ny så kör på en Must, det är helt klart en klassiker och en riktig keeper. På länk hamnar den strax över 30k.

Någon här som har/har haft en Must på länk och vill dela med sig av sina erfarenheter? :)

Som @Deskdiversthlm nämnde här ovan - jag har en Tank Must Large på länk. :) Jag funderade själv lite om det vore värt att spara in några tusenlappar och skippa länken, då planen vara att primärt bära den på läder. Ångrar inte en sekund att jag köpte länken. Länken är kanske inget att jämföra med något mer påkostat som en Oyster-/Jubileelänk, men det är otroligt kul att ha möjlighet att variera lite. Tror att den kommer komma till mer användning under sommaren, då det kan bli lite varmt med läder. :) Kan även nämna att det finns viss möjlighet att få rabatt på ett läderband vid köp av klockan, om man frågar lite snällt. Sen är inte OEM-bandet heller mycket att hänga i granen.

IMG_4728.jpg

Som @Deskdiversthlm nämnde här ovan - jag har en Tank Must Large på länk. :) Jag funderade själv lite om det vore värt att spara in några tusenlappar och skippa länken, då planen vara att primärt bära den på läder. Ångrar inte en sekund att jag köpte länken. Länken är kanske inget att jämföra med något mer påkostat som en Oyster-/Jubileelänk, men det är otroligt kul att ha möjlighet att variera lite. Tror att den kommer komma till mer användning under sommaren, då det kan bli lite varmt med läder. :) Kan även nämna att det finns viss möjlighet att få rabatt på ett läderband vid köp av klockan, om man frågar lite snällt. Sen är inte OEM-bandet heller mycket att hänga i granen.

IMG_4728.jpg
Ser riktigt bra ut det där 👍
Ska bli intressant att prova en på länk.
Vilket handledsmått har du som referens ?

Bra 5sekunders jämförelse mellan SD och Tank

Tillbaka
Topp