Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
KronanVad är skillnaden på WSTA0072 och WSTA0108?
Hittar inget direkt på Google.
Inte så gammal, men håller med om att guld Cartier är i sin egna klass och har en annan charm till sig jämfört med stål varianterna.Har börjat haja grejen med äldre guld Cartier. Förvåndsvärt prisvärda dessutom, jämfört med nya stål Cartier. Jakten på nytt guld fortsätter.
Cartier Tank Francaise ref 1821
![]()
![]()
Brukar inte gilla Française men på läderband blir den nåt helt annat verkligen.Har börjat haja grejen med äldre guld Cartier. Förvåndsvärt prisvärda dessutom, jämfört med nya stål Cartier. Jakten på nytt guld fortsätter.
Cartier Tank Francaise ref 1821
![]()
![]()
Storleken gör mycket av också, fin på @RobinBanksBrukar inte gilla Française men på läderband blir den nåt helt annat verkligen.
Även om det vore kul med guldlänken, så gillar även jag denna mer på läder. Gör sig också bra på en hel del olika läder och färger.Brukar inte gilla Française men på läderband blir den nåt helt annat verkligen.
Stort tack! Uppskattas!Storleken gör mycket av också, fin på @RobinBanks
Bara synd att Cartier valde sunburst, annars hade den varit mycket bättre imo.Var inne och provade nya Santos small, trevlig!
Smäcker och fin, quartz ftw.
![]()
![]()
![]()
Men tror jag skulle välja helstål.
Bara synd att Cartier valde sunburst, annars hade den varit mycket bättre imo.
Världshistoriens kortaste tår?Var inne och provade nya Santos small, trevlig!
![]()
![]()
![]()
Hehe försökte hålla mina fula tår ur bild men gick ju sådärVärldshistoriens kortaste tår?
Jäkligt snygg klocka, verkar vara perfekt storlek för dig, den såg jättemesig ut när jag provade den själv men på dig ser de riktigt bra ut. Och som du säger smäcker o smidig.
Haha, fula eller små o gulliga, that's the question... (var verkligen inte illa menat)Hehe försökte hålla mina fula tår ur bild men gick ju sådär
Ah har du någon bild när du provar?
Haha, fula eller små o gulliga, that's the question... (var verkligen inte illa menat)
Tog dessvärre ingen bild då den var/blev helt ointressant för mig, var mest tvungen att prova o jämföra med min medium version.
Gillar det på bild!
Ja de bilderna ser mycket bättre ut än vad jag tyckte det såg ut på mig, blev kanske färgad av att jag hade min medium size att jämföra med.Hehe inga problem
Ser att Aleks lagt upp lite bilder:
Gillar det på bild!
Fyfan vad snygg santosen är i helguldHehe inga problem
Ser att Aleks lagt upp lite bilder:
Gillar det på bild!
Klart mer harmonisk på länk då den är för kort.Även om det vore kul med guldlänken, så gillar även jag denna mer på läder. Gör sig också bra på en hel del olika läder och färger.
Tycker den ser bred och nästan lite klumpig ut på länkKlart mer harmonisk på länk då den är för kort.
Märkligt, tycker att det alltid är tvärt om. Länken gör att det känns mer integrerat och att då boettens förlängning blir länken. Blir mer som ett armband. Avbrottet mot skinnband är väldigt kraftigt.Tycker den ser bred och nästan lite klumpig ut på länk
Håller med om att det blir ganska abrupt med läder och det är väl därför det är rätt sällsynt att se den så? Den känns ju väldigt gjord med länken i åtanke till skillnad från en vanlig tank. Men tyckte det var rätt coolt ändå.Märkligt, tycker att det alltid är tvärt om. Länken gör att det känns mer integrerat och att då boettens förlängning blir länken. Blir mer som ett armband. Avbrottet mot skinnband är väldigt kraftigt.
Samtidigt är det ju typ en vanlig tank med andra proportioner. De är oftast på skinnarmband.Håller med om att det blir ganska abrupt med läder och det är väl därför det är rätt sällsynt att se den så? Den känns ju väldigt gjord med länken i åtanke till skillnad från en vanlig tank. Men tyckte det var rätt coolt ändå.
Är lite tunt med bilder på française men Gummo hade lagt upp.Märkligt, tycker att det alltid är tvärt om. Länken gör att det känns mer integrerat och att då boettens förlängning blir länken. Blir mer som ett armband. Avbrottet mot skinnband är väldigt kraftigt.
Provkör nya Tank Français. Santos Carree. Française Medium, Française Large Automatic.
![]()
![]()
![]()
Hur är det att ”leva” med denna? Gillar den väldigt mycket men är lite orolig för att den är svårmatchad och bäst gör sig som en typ tredje klocka att piffa lite med ibland men kanske inbillar mig?Mysig must![]()
Det går alldeles utmärkt. Givet att man inte klär sig i starka färger så ser jag inget problem. Bär min på ett midnattsblått band till det mesta.Hur är det att ”leva” med denna? Gillar den väldigt mycket men är lite orolig för att den är svårmatchad och bäst gör sig som en typ tredje klocka att piffa lite med ibland men kanske inbillar mig?![]()
Tror dock det iaf är nr 3. Man är inte owg med en röd Tank. Det går men tror inte många vill eller gör det.Det går alldeles utmärkt. Givet att man inte klär sig i starka färger så ser jag inget problem. Bär min på ett midnattsblått band till det mesta.
Var inne och provade nya Santos small, trevlig!
![]()
![]()
![]()
Skulle inte heller vilja vara OWG med den (inte med någon annan klocka heller ifs), men jag stöter i alla fall ytterst sällan på tillfällen då den väljs bort av den anledningen.Tror dock det iaf är nr 3. Man är inte owg med en röd Tank. Det går men tror inte många vill eller gör det.