• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

Har börjat haja grejen med äldre guld Cartier. Förvåndsvärt prisvärda dessutom, jämfört med nya stål Cartier. Jakten på nytt guld fortsätter.

Cartier Tank Francaise ref 1821

32430.jpg

32429.jpg

Var inne och provade nya Santos small, trevlig!
Smäcker och fin, quartz ftw.
IMG_1648.jpeg
IMG_1647.jpeg

IMG_1651.jpeg

Men tror jag skulle välja helstål.
Världshistoriens kortaste tår? 😯

Jäkligt snygg klocka, verkar vara perfekt storlek för dig, den såg jättemesig ut när jag provade den själv men på dig ser de riktigt bra ut. Och som du säger smäcker o smidig.

Världshistoriens kortaste tår? 😯

Jäkligt snygg klocka, verkar vara perfekt storlek för dig, den såg jättemesig ut när jag provade den själv men på dig ser de riktigt bra ut. Och som du säger smäcker o smidig.
Hehe försökte hålla mina fula tår ur bild men gick ju sådär🙃
Ah har du någon bild när du provar?

Hehe försökte hålla mina fula tår ur bild men gick ju sådär🙃
Ah har du någon bild när du provar?
Haha, fula eller små o gulliga, that's the question... (var verkligen inte illa menat)

Tog dessvärre ingen bild då den var/blev helt ointressant för mig, var mest tvungen att prova o jämföra med min medium version.

Märkligt, tycker att det alltid är tvärt om. Länken gör att det känns mer integrerat och att då boettens förlängning blir länken. Blir mer som ett armband. Avbrottet mot skinnband är väldigt kraftigt.
Håller med om att det blir ganska abrupt med läder och det är väl därför det är rätt sällsynt att se den så? Den känns ju väldigt gjord med länken i åtanke till skillnad från en vanlig tank. Men tyckte det var rätt coolt ändå.

Håller med om att det blir ganska abrupt med läder och det är väl därför det är rätt sällsynt att se den så? Den känns ju väldigt gjord med länken i åtanke till skillnad från en vanlig tank. Men tyckte det var rätt coolt ändå.
Samtidigt är det ju typ en vanlig tank med andra proportioner. De är oftast på skinnarmband.

Märkligt, tycker att det alltid är tvärt om. Länken gör att det känns mer integrerat och att då boettens förlängning blir länken. Blir mer som ett armband. Avbrottet mot skinnband är väldigt kraftigt.
Är lite tunt med bilder på française men Gummo hade lagt upp.

Provkör nya Tank Français. Santos Carree. Française Medium, Française Large Automatic.
432043EC-306C-405E-8DA7-6B0C7008F0F5.jpeg
F6A76775-D929-42DB-AD22-38DB7150B2EB.jpeg

B27574C6-AA25-488E-B6B9-A0E2525C00F5.jpeg

Bred och moffig länk, bred och krallig helhet IMO.
Men tycker hoppas på lite fler française inom kort i tråden så kanske det klarnar 🙂

Hur är det att ”leva” med denna? Gillar den väldigt mycket men är lite orolig för att den är svårmatchad och bäst gör sig som en typ tredje klocka att piffa lite med ibland men kanske inbillar mig? ☺️
Det går alldeles utmärkt. Givet att man inte klär sig i starka färger så ser jag inget problem. Bär min på ett midnattsblått band till det mesta.

Tillbaka
Topp