• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cartiertråden

8810? Används den någonting? Du har ju lite att välja mellan. Ser ut att vara vasst skick, även om jag anser att den större kronan som finns på de mekaniska gör stor skillnad visuellt för LC.

Ja, kvartstanken. Hade egentligen kunnat användas mer men jag föredrar den tunna med FP verket därför såldes denna efter servicen. Kan dock rekommendera den om kronan inte är så viktig.

Senast ändrad:
Ja, kvartstanken. Hade egentligen kunnat användas mer men jag föredrar den tunna med FP verket därför såldes denna efter servicen. Kan dock rekommendera den om kronan igen är så viktigt.
Ja, man är ju väldigt nära fin-LC rent utseendemässigt. Sedan tycker jag kronan ovan på kvarts är bättre än de nya de använder idag.

Rastar tanken lite
20260528_153452.jpg

Ser ut som att Cartier höjt listpriserna igen, i alla fall på güld, måste skett rätt nyligen, runt 4-6% på de modeller jag kollat på.

Senast ändrad:
Minitanken upp 3% (nytt pris 103’ kr). Guldvärdet på den lär ju vara max 10% av priset, så knappast det som driver det.
Santos Medium i güld på alligator har gått upp till 230K från 217K så 6% höjning där. Ser inte ut som att stål höjts på de modeller jag kollat på, så är nog sannolikt kopplat till güldpriset

On man vill ta sig till en butik för att prova lite olika Cartiers, vart rekommenderas då? Gärna i närheten av Gbg, Stockholm har en Cartierbutik så den är väl given om man är där uppe tänker jag.

Jag kommer från ganska stora klockor. Pam 382 Bronzo, AP Royal Oak offshore, kör Tudor Pelagos dagligen nu. Att jag skulle bli sugen och intresserad av Cartier trodde jag aldrig då det aldrig varit min typ av klocka eller något som tilltalar mig. Men saker i en förändras med tiden, man upptäcker något, kanske något med historian, någon bild man såg som var grymt bra eller liknande. Nu skall jag gräva mer i detta märke så får vi se vad det slutar med.

Santos i platina på förhandsvisning hos Monaco Legend Group.

IMG_1165.jpeg
IMG_1167.jpeg
What the actual fuck hände här. Platinum förståeligt men alltså 622k för stålisen med röd tavla.. sålt mina alldeles för billigt 🤦

Bilagor

• Screenshot_20260607_111452_Samsung Browser.jpg
    Screenshot_20260607_111452_Samsung Browser.jpg
    56.1 KB · Visningar: 2
  • Screenshot_20260607_111217_Samsung Browser.jpg
    Screenshot_20260607_111217_Samsung Browser.jpg
    55 KB · Visningar: 2
On man vill ta sig till en butik för att prova lite olika Cartiers, vart rekommenderas då? Gärna i närheten av Gbg, Stockholm har en Cartierbutik så den är väl given om man är där uppe tänker jag.

Jag kommer från ganska stora klockor. Pam 382 Bronzo, AP Royal Oak offshore, kör Tudor Pelagos dagligen nu. Att jag skulle bli sugen och intresserad av Cartier trodde jag aldrig då det aldrig varit min typ av klocka eller något som tilltalar mig. Men saker i en förändras med tiden, man upptäcker något, kanske något med historian, någon bild man såg som var grymt bra eller liknande. Nu skall jag gräva mer i detta märke så får vi se vad det slutar med.
Jarl Sandin vid Kungsportsplatsen.

Tillbaka
Topp