• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cashmere/kashmir

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Med tanke på hur du viker måste du sett den där Netflix serien med Marie Kondo som frugan kollar på :)

Inga fler tips på full zipper kashmir tröjor? Jag kanske får leva med hög hals, tyvärr.
:D, det är en tjej kompis med adhd som hjälpte frun att röja hemma en gång, som vek alla våra kläder så där (även kalsong och strumplådan ser lika dana ut:D). Sen har jag fortsatt eftersom det får plats bättre :cigar:
 

Dt250

Rolex
Paneristi
Sista dag på rea hos Rose and Born. Riktigt tjock vintertröja nedsatt från 4.500 till 1.200 får väl anses vara ett fynd

B64A9578-3AEB-4285-980F-E19502DC283E.jpeg
 

johpe

Panerai
2-Faktor
På torsdag eftermiddag kan man fynda kashmir skulle jag säga. 40% rea på Rosewall i Mood gallerian.

Har en cable knit från dem som jag tycker håller riktigt bra kvalité, piskar Softgoat (enl mig) och ett bättre pris dessutom.
 

daniel_se

Omega
Japp, va på den förra året. Herrarnas del stod för typ 1/50del av alla plagg och va typ bara skit. Hoppas det är bättre i år
Haha okej, tack för den infon. Då ids jag nog inte gå upp i ottan för den, utan satsar på Rosewall istället. Har klämt lite på deras grejer tidigare, verkar bra skit, och hittar man på -40% så är jag game!
 
På torsdag eftermiddag kan man fynda kashmir skulle jag säga. 40% rea på Rosewall i Mood gallerian.

Har en cable knit från dem som jag tycker håller riktigt bra kvalité, piskar Softgoat (enl mig) och ett bättre pris dessutom.

Spännande! Har du någon länk eller liknande? Vilka tider är rean och gäller de hela sortimentet? Jag har ett par mjukisar från soft goat som jag är nöjd med, men tycker rosewalls cableknits såg riktigt bra ut! :)
 

johpe

Panerai
2-Faktor
Spännande! Har du någon länk eller liknande? Vilka tider är rean och gäller de hela sortimentet? Jag har ett par mjukisar från soft goat som jag är nöjd med, men tycker rosewalls cableknits såg riktigt bra ut! :)
28/3 16:00-20:00 enligt deras nyhetsbrev som jag prenumererar på. 40% på Hela sortimentet utom hoodies stod det (och 30% på deras merino).
 

hampusg

Panerai
Friends Of KS
2-Faktor
Okej dagens ångest avklarat. Kom dit typ halv 9, kö in och sen möttes man av ett hav av folk i en trång lokal som kändes som 40 grader. Kändes som man var tvungen att köpa något för att det inte skulle varit i onödan
20190329_092048.jpg
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
Idag var jag på Muji och köpte tröjor till frun, inte Kashmir, men riktigt trevlig ändå... 70% Ull och 30% Yak
Det fanns både tröja och Cardigan till herr i samma material, och med tidigare erfarenhet av Jak måste jag säga att det både är mjukt, varmt och slitstarkt
 
Bra tråd, kör en del med cashmere, mössa, halsdukar, fingervantar och tröjor.
Tycker Uniqlos tröjor har hållt bra, har någon som är 7-8 år.
Ska kolla ADM’s tröjor, tack för tipset.
Asket kör en variant med 97% recyclad cashmere och 3% ull, 1900 pix
 
Topp