• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Cert?!

W@tch out

Breitling
Naturligtvis är det bra att kunna styrka att du äger en klocka med tillhörande box. Men många begagnade klockor som arvegods och som säljs på andrahands marknaden var och varannan dag saknar just box. Därav inget kvar från fbolagen att kunna visa upp just boxen. Däremot vet jag att de ibland har bett om fotografier där man bär klockan.
 

calzone

Vacheron
Kan ingen fråga Rob E hur vanligt det är att kunder som köper en ny Rolex tar på sig klockan och lämnar kvar resten i butik?
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Nix finns inget sånt register så det är en risk man får ta. AD kan dock ta reda på med hjälp av serienr vart klockan kommer från, dvs vilken butik som sålt klockan från allra första början.

Fast det är ju inte till så mycket nytta? jag hade inte mått så bra av bara tanken att veta att min klocka kanske är ett försäkringsbedrägeri. Därför man handlar på KS i framtiden:)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Behöver inte vara något skumt alls, som många nämt tror jag många ickenördar skiter fullständigt i alla papper (de slängs). Alternativt kan det vara som för en kollega till mig, som hade inbrott där några av de få saker som försvann var just certet och lådan (klockan hade han på sig så den låg inte hemma).
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Kan ingen fråga Rob E hur vanligt det är att kunder som köper en ny Rolex tar på sig klockan och lämnar kvar resten i butik?

Efter lite kommunikation med känd klockhandlare kan jag meddela att:

1. Mycket ovanligt att någon lämnar kvar cert.
2. Ibland lämnar turister kvar boxen (dock inte vanligt).
3. Anställda i klockbutiker uppmanar kunder att ta med cert och box.
 
Topp