macallan
Basic
Kan man ha samma serienummer? Där ser man. Serienummer 8500000 och framåt berättar bara att den är tillverkad 1971 vad jag vet.Har samma siffror på min så skulle gissa att det snarare är ett referensnummer.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kan man ha samma serienummer? Där ser man. Serienummer 8500000 och framåt berättar bara att den är tillverkad 1971 vad jag vet.Har samma siffror på min så skulle gissa att det snarare är ett referensnummer.
Som tidigare sagt en trevlig tråd. Här kommer mina exemplar.
Rimligtvis kan man inte ha det, det är ju lite av grejen med ett serienummer - d.v.s. ett nummer som identifierar ett objekt i en serie. Det är därför jag gissar att det är en ref. istället. Om det nu inte är ett batchnummer. Men står det 20 mikrometer mellan bandhornen på din så är det ju det som gäller.Kan man ha samma serienummer? Där ser man. Serienummer 8500000 och framåt berättar bara att den är tillverkad 1971 vad jag vet.
Ja det kan man tycka. Men 85 i början säger ett helt annat verk så det stämmer inte heller in i såfall.Rimligtvis kan man inte ha det, det är ju lite av grejen med ett serienummer - d.v.s. ett nummer som identifierar ett objekt i en serie. Det är därför jag gissar att det är en ref. istället. Om det nu inte är ett batchnummer. Men står det 20 mikrometer mellan bandhornen på din så är det ju det som gäller.
Kanske helt enkelt är tillverkade efter 1974 istället, när de ändrade systemet enligt vintagecertinas.ch - vet inte hur länge modellen var i produktion.Ja det kan man tycka. Men 85 i början säger ett helt annat verk så det stämmer inte heller in i såfall.
Nu har vi sabbat tråden med en massa pladder.
Här kommer en bild på en lite mer udda Argonaut modell.
9 siffror är som du gissade 1974+ (så 74 till 77).Fast samtidigt är det en intressant diskussion om referens- och serienummer samt datering av modellen som tråden handlar om
Gör det! Otroligt bra färgJag har en liten dam argonaut som var ett felköp i tron om att det var en herrmodell. Nu har den legat till sig i lådan så nu börjar jag tycka om den ett nytt glas ska den få.
De brukar gå för ca 700-1700 på tradera. Kan bli mer för riktigt fina, och automatiska. Möjligen billigare för ett vrak. Jag har sålt ett toppexemplar för 3,5 men det är den dyraste Argonaut 280 jag nånsin sett. Det är plexi som går att polera sålänge det inte är sprickor. Men det är även lätt att byta ut plexit om det ser riktigt illa ut.Vad är rimligt att ge för en argonaut 280?
Antar att det är akryl så man kan polera upp något repigt ex?
Snyggt! Busigt med rallyläder på guldklockaEn vänlig själ förmedlade några orginal Argonaut band
Roligt att se originalband/länk! Kan ju tycka att de gör sig bra på ett enklare läderband iom formen i sig är rätt funky.Idag har jag petat dit en 70-talslänk på min 280 och tänker passa på att lägga in lite broschyrbilder (tagna från nätet) i den här trevliga tråden!
Broschyrbilder:
Javisst men jag tycker det mesta passar, vilket gör modellen rolig och anpassningsbar.Roligt att se originalband/länk! Kan ju tycka att de gör sig bra på ett enklare läderband iom formen i sig är rätt funky.
Inte alla kanske men 1 iaf!Så, var är alla dykare?