• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina Chronolympic ''Regatta'' Valjoux 728

Danielle

Panerai
Skön, udda och cool klocka, även historien vaken var trevlig Vintage92 ponken! Stort fucking GRATTIS mannen och Danielle, för du lär väl låna den säkert skulle jag gissa :D;):cool:.
Nja, den kommer han nog få ha för sig själv ;)
Har märkt att han på senare tid har börjat köpa klockor som inte riktigt passar mig. Men smart drag av han som får ha sina klockor i fred ;)
Men det är huvudsaken att han är nöjd :)
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tack för alla glada kommentarer, värmer! :)


Vilken höjdare! Som en tidsmaskin med sina färger!
De är en klocka du aldrig kommer att glömma! Så flippa aldrig någonsin denna!
Stort Grattis!
Är otroligt glad att jag gick hela vägen. Har haft klockan i 6 dagar och den är verkligen fantastisk, känns definitivt som en keeper!

Trodde att du va den lycklige ,som knep en sådan här klocka på blocket för några timmar sen !
Nej, men det är väl nu när man väl har hittat en som dessa kommer dyka upp.. Dock tveksam att det går att hitta en i lika bra skick!

Älskar dinkan och galenskapen! Enbart ett nöje att få vara med på en hörna när det spånas finmögel.
Du vet att jag verkligen uppskattar din hjälp! :)

Vilken story! Kan tänka mig känslan när man hoppas på att ingen ska lägga märke till den och så dyker den upp på hodinkee av alla ställen :)
Kul att du vågade gå all in och stort grattis! (Synd man intr får se den på Skellefte GTGn :( )
Den känslan var riktigt jobbig, så många timmar man hade lagt ner att söka info kändes bara så bortkastad. Ja, det är tråkigt att jag inte kan närvara vid GTGn men vi kommer säkert få tillfälle att träffas någon gång i framtiden :)

Grattis till en riktig hårding!
Stoort plus till en über-coola olympiadlänken:)
Tackar! Jag kanske var lite otydlig men länken är tyvärr inte min. Den bilden är lånad från Google. Får hålla tummarna att man en dag kanske hittar en, även om jag tror den risken är liten.. Väntar som sagt på ett blått Tropic sport som jag tror kan passa riktigt bra till klockan, återstår att se!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tackar! Jag kanske var lite otydlig men länken är tyvärr inte min. Den bilden är lånad från Google. Får hålla tummarna att man en dag kanske hittar en, även om jag tror den risken är liten.. Väntar som sagt på ett blått Tropic sport som jag tror kan passa riktigt bra till klockan, återstår att se!

Rätt tveksam till att den länken skulle vara original. Skall bli kul att se om tropicet funkar.
 
Jävligt cool pjäs. Kan det vara samma boett som på min BWC chrono månne?

4846230846_35cb9966a3_b.jpg
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Förra veckan fick jag hem mitt blåa Tropic Sport och jäklar vad nöjd jag är, passar verkligen klockan perfekt!

c3.jpg

c4.jpg

c2.jpg


Hörde även av mig till Kaplans för att kolla om dem hade kvar någon katalog från auktionen och om det fanns möjlighet att få lägga vantarna på ett ex. Två dagar senare låg det en katalog på golvet innanför dörren – måste säga att jag har blivit riktigt bra bemött av Kaplans, hjälpsamma!

Har även försökt få fram lite information vart klockan kom ifrån och tydligen kom den från samma kund som lämnat in flera klockor till just denna auktion. Det var någon urbutik från landet.

c5.jpg
c6.jpg
 
Senast ändrad:

PR1973

Rolex
Pledge Member
Förra veckan fick jag hem mitt blåa Tropic Sport och jäklar vad nöjd jag är, passar verkligen klockan perfekt!

c3.jpg
c4.jpg

c2.jpg


Hörde även av mig till Kaplans för att kolla om dem hade kvar någon katalog från auktionen och om det fanns möjlighet att få lägga vantarna på ett ex. Två dagar senare låg det en katalog på golvet innanför dörren – måste säga att jag har blivit riktigt bra bemött av Kaplans, hjälpsamma!

Har även försökt få fram lite information vart klockan kom ifrån och tydligen kom den från samma kund som lämnat in flera klockor till just denna auktion. Det var någon urbutik från landet.

c5.jpg
c6.jpg


Förra veckan fick jag hem mitt blåa Tropic Sport och jäklar vad nöjd jag är, passar klockan perfekt!

Galet läcker klocka och helt perfekt med blått Tropic på den
 

nifag

Cartier
Förra veckan fick jag hem mitt blåa Tropic Sport och jäklar vad nöjd jag är, passar verkligen klockan perfekt!

c3.jpg
c4.jpg

c2.jpg


Hörde även av mig till Kaplans för att kolla om dem hade kvar någon katalog från auktionen och om det fanns möjlighet att få lägga vantarna på ett ex. Två dagar senare låg det en katalog på golvet innanför dörren – måste säga att jag har blivit riktigt bra bemött av Kaplans, hjälpsamma!

Har även försökt få fram lite information vart klockan kom ifrån och tydligen kom den från samma kund som lämnat in flera klockor till just denna auktion. Det var någon urbutik från landet.

c5.jpg
c6.jpg


Förra veckan fick jag hem mitt blåa Tropic Sport och jäklar vad nöjd jag är, passar klockan perfekt!
Så jävla bra!
 

_jonte

Patek
Det blev jäkligt bra på tropic'et! Perfect match som man brukar säga. :)

Edit: tror jag har ett blått tropic star liggande om du vill komplettera..
 

Limmy

Breitling
image.jpg
Hej.
Vet någon om det är samma klocka jag äger och om man vill sälja den vad man skall begära. Eller finns det någon auktion som funkar?
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    89.1 KB · Visningar: 34
Senast ändrad:

Limmy

Breitling
Tack för snabbt svar.
Ok den funkar felfritt och är knappt använd sedan min far gick bort 75 så jag får kolla med dom och se vad dom säger.
 
Topp