• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Certina DS-3 197X

Anlu

Omega
Jag tänkte att det skulle vara roligt att bjuda på lite bilder på min styvfars studentklocka från tidigt 70-tal.
Han hittade denna i en låda för ett tag sen och ville gärna börja använda den igen. Till hans stora förvåning så höll den tiden utan anmärkning trots utebliven service under sina nästan 50 år.
Jag blev tillfrågad att byta till ett gummiband istället för länken. Nu har jag putsat plexit och satt dit ett "tropicband" som jag tyckte passade bra. Är det någon som har mer info om urverk och exakt tillverkningsår så är det alltid kul att ta del av.
cds33.PNG


Efter lite Displexputs:
cds32.JPG


cds35.JPG

cds36.PNG

cds37.JPG

image.jpeg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag tänkte att det skulle vara roligt att bjuda på lite bilder på min styvfars studentklocka från tidigt 70-tal.
Han hittade denna i en låda för ett tag sen och ville gärna börja använda den igen. Till hans stora förvåning så höll den tiden utan anmärkning trots utebliven service under sina nästan 50 år.
Jag blev tillfrågad att byta till ett gummiband istället för länken. Nu har jag putsat plexit och satt dit ett "tropicband" som jag tyckte passade bra. Är det någon som har mer info om urverk och exakt tillverkningsår så är det alltid kul att ta del av.
cds33.PNG


Efter lite Displexputs:
cds32.JPG


cds35.JPG

cds36.PNG

cds37.JPG

image.jpeg
Härlig klocka! :)
Tror att med ett nos tropic skulle den bli ännu bättre.
 

Anlu

Omega
Jäklar, vad bra! Har jag varit inblandad...? ;)

Ja! Köpte detta band för några månader sen men har inte kommit till användning tills nu :)

Finns det ett serienummer på baksida?

Nej tyvärr, tänkte öppna den ikväll och kika :)

Härlig klocka! :)
Tror att med ett nos tropic skulle den bli ännu bättre.

Verkligen! Detta var det enda jag hade att tillgå för tillfället. Originallänken var jäkligt cool också!
 
Topp