Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den var sjyst men är inte ute efter dykarur, kanske nästa klocka!Annars så tycker jag denna är en väldigt fin klocka, saknar dock glasbaksida.
Kan man spara ihop 12000 till en klocka kan man spara ihop lika mycket till. Att du frågar här är ändå ett tecken på att du bryr dig. Certina är tråkiga, så är det bara. Spara mer och köp något roligare. Att nöja sig med en Certina som "förstaklocka" är bara dumheter.
Och när du har sparat 24' upprepar man ett par gånger och skaffar sig Patek, Ferrari och kanske en liten yacht.
Fast grejen med klockor är att allt som är intressant (och inte är dykarur) är dyrare än 12 000, om man inte kan tänka sig begagnat.
Fast det roliga börjar ju inte direkt vid 24k heller.
Vad ligger servicekostnad på ungefär när det kommer till ett auto-krono från Certina?
Den var riktigt snygg, kanske kör på den i stället, påminner om en Carrera. Fast med Tackymetern på insidan.
![]()
![]()
Vad är att rekommendera, fysisk ÅF eller internet (klockia.se etc.)? Enligt Certina säljs dessa inte på internet och kan då bli problem med garanti/service etc. Har en kontakt på en Klockmaster som troligtvis kan ge mig ett liknande Klockia-pris.Jag har klämt på en 103:a och dem är gedigna. Är ju dock inte alla som tilltalas av Sinn. Certina är ju mer välkänt hos folk i allmänhet om än inte lika välrenommerat i våra kretsar.
Ska du köra på Certina så är www.klockia.se en bra handlare med bra priser.
Han är lugn. Är auktoriserad och har en fysisk butik på Gotland så det är inga problem alls. Men om din polare ändå kan ge dig samma pris så spelar det ju liksom ändå ingen roll.Vad är att rekommendera, fysisk ÅF eller internet (klockia.se etc.)? Enligt Certina säljs dessa inte på internet och kan då bli problem med garanti/service etc. Har en kontakt på en Klockmaster som troligtvis kan ge mig ett liknande Klockia-pris.
Bra att veta att han finns fysiskt också haha. Jag tycker den är snygg men måste säga att jag gillar Certinan bättre, lite cleanare. Gillar även tachymeter (trots att den troligtvis s aldrig kommer användas hah).Han är lugn. Är auktoriserad och har en fysisk butik på Gotland så det är inga problem alls. Men om din polare ändå kan ge dig samma pris så spelar det ju liksom ändå ingen roll.
Vad tänker du om Sinn?
Fördelar DS-1Vad tycker ni? Designmässigt dvs.
![]()
![]()
Håller med i vad du säger, t om att modellen du visar är snyggare, ska be Klockmaster ta in den så man får titta på denFördelar DS-1
- Mer tilltalande boettform, känns lite smidigare än Podium
- Gillar tachymetern bättre på DS-1
- Enbart stavindex, är ingen fan av arabiska siffror på tavlan
Fördelar Podium:
Sen är jag kluven vad gäller de röda visarna. Har historiskt inte varit så fötjust i visare (ellerandra smådetaljer) som sticker ut med någon färg på en annars ofärgad klocka, men har börjat ändra åsikt lite.
- Finare krona med kronskydd
- Knapparna är mindre olika
- Mindre plottrig tavla, småtavlorna har inte så breda ringar
- Gillar länken bättre på denna
Om jag personligen valde mellan dessa två skulle jag nog gå på DS-1. Just boettens form och index gör mycket för helhetsintrycket och det är inget fel på den länken heller.
Dock föredrar jag detta utförande:
![]()
(bild lånad från Certina)
/P
Håller med i vad du säger, t om att modellen du visar är snyggare, ska be Klockmaster ta in den så man får titta på den![]()