Nej, inte testat tidigare. Hämtade faktiskt precis ut det, känns över förväntan än så länge!Helt rätt look!
Har du provat tidigare, är de bra?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, inte testat tidigare. Hämtade faktiskt precis ut det, känns över förväntan än så länge!Helt rätt look!
Har du provat tidigare, är de bra?
Grattis, snyggt jobbat! Nu blev jag sugen på att hämta ut min från valvet...Bjuder på en bild från helgen, som jag väntat på att få posta i den här tråden!
Fler bilder kommer när nytt strap anlänt.
Ser trevlig ut!Her er min DS-3 PH100M - et fantastisk ur!
Ser trevlig ut!
Har du någon bild utan regn på glaset?
Vilket tillverkningsår?
Vackert!Her er et uden regn - ridser på glasset, men ret så fin tavla
Kender desværre ikke årgangen.
Fin! Men är den dålig i gängorna på kronan?Lite bilder på min Super PH500 som möjligen har serienumret direkt efter @Wolfie ’s PH500. Otroligt spännande
Wow! Den ser ju ut att vara i ett fantastiskt skick, stort grattis!Lite bilder på min Super PH500 som möjligen har serienumret direkt efter @Wolfie ’s PH500. Otroligt spännande
Tack! Kronhalsen har invändig gänga och är utskruvad på bilderna.Fin! Men är den dålig i gängorna på kronan?
Tackar! Langa gärna upp lite färska bilder på din medWow! Den ser ju ut att vara i ett fantastiskt skick, stort grattis!
Kan eventuellt ordna fram det, men det är bra om du dubbelkollar gängorna i halsen först. Behöver även måtten för att dubbelkolla att det stämmer.Tack! Kronhalsen har invändig gänga.
Kronan gängar fortfarande men har någon en krona liggandes så är jag mycket intresserad.
Tackar! Langa gärna upp lite färska bilder på din med
Återigen, vilken jäkla klocka!
Återigen, vilken jäkla klocka!
Spännande med våra serienr, man skulle vilja hitta källan till detta - massinköp av urmakare under slutet av 60-talet? Kanske sitter någon på ett gammalt lager? Man kan ju drömma.
Generalagent i Sverige för Certina back in the day var Max Huttner. Försvann tyvärr under quartzkrisen.Ja hur gick det till? Fanns det kanske en generalagent på den tiden?
Tjo!
Hur står det till med KS bestånd av PH-tjockisar egentligen?
Jag använder min rätt mycket. Den ultimata påskklockan
Vad får man betala för ett vettigt ex? Och vilken modell skulle ni rekommendera som första vintage ds ph?Har ägt den här i snart 10 år. Galet balla klockor. Och prisvärda.
Kör min på ett aningens ihopklämt 20mm Omega mesh.
525 kr 1971
Blunt force trauma... Om man har Certinan på ena handleden och The Grand på andra är man redo för fajt!
Ev. värde åsido - var jag tvungen att välja mellan dem skulle jag nog ta Certinan.
Edit och PS - den kostade lite knappt hälften av vad en Daytona kostade...
Läckert!Har ägt den här i snart 10 år. Galet balla klockor. Och prisvärda.
Kör min på ett aningens ihopklämt 20mm Omega mesh.
525 kr 1971
Blunt force trauma... Om man har Certinan på ena handleden och The Grand på andra är man redo för fajt!
Ev. värde åsido - var jag tvungen att välja mellan dem skulle jag nog ta Certinan.
Edit och PS - den kostade lite knappt hälften av vad en Daytona kostade...