• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina SuperPH

Fel modell men ändå besläktad, jag försöker hitta nya visare till den här, och kanske någon räv i den här tråden kan hjälpa? Skicka ett DM isåfall. Den har levt ett hårt liv med dyk i flera hav.

Certina DS-2 PH200M ref. 5801 303

Nu vet jag inte något om den modellen - men jag uppfattar visarna som original till modellen? Om de är det skulle jag absolut inte byta dem. Tycker den ser kanonbra ut. För min del skulle det vara glaset som störde. Visarna matchar fint. Men det är jag.

Har en Eterna Kontiki där visarna är... påkletat ny lysmassa och glaset är...

52799814912_bf54a62a5d_h.jpg

38666145800_0e4110cbe5_b.jpg

Din är ju rena drömmen i jämförelse. Eternan har levt ett liv med en professionell dykare och jag gillar den - men jag hade önskat att visarna fått vara i fred.

Nu vet jag inte något om den modellen - men jag uppfattar visarna som original till modellen? Om de är det skulle jag absolut inte byta dem. Tycker den ser kanonbra ut. För min del skulle det vara glaset som störde. Visarna matchar fint. Men det är jag.

Har en Eterna Kontiki där visarna är... påkletat ny lysmassa och glaset är...

52799814912_bf54a62a5d_h.jpg

38666145800_0e4110cbe5_b.jpg

Din är ju rena drömmen i jämförelse. Eternan har levt ett liv med en professionell dykare och jag gillar den - men jag hade önskat att visarna fått vara i fred.

Visarna är original men färgen/lacken släpper från det kromade underlaget. Tänkte om någon på forumet möjligtvis samlat på sig sådana. Det ska tydligen vara likadana som på senare modeller med quartz. Kanske går att renovera genom att skrapa bort det som flagnar. Lysmassan får vara som den är.

Tillbaka
Topp