Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tur/otur, men vissa urverk har mer tur än andra. Jag har sett Rolex OQ som inte träffar rätt.
Jag har kollat på två, varav en inte träffade helt. Förstår inte riktigt vad det har med mina rolexkunskaper att göra.Du svamlar som vanligt, jag har kollat ett antal inklusive min egen och de är alltid spot on. Din kunskap om Rolex även om du älskar att uttala dig är ganska grund..
China kanske vet om/hur det går att lösa så att ett kvartsverk träffar markeringarna bättre?
Förutom att böja sekundvisaren då såklart. Har svårt att se hur man ska kunna fixa ett urverk som tickar före markeringarna halva varvet och efter markeringarna andra halvan.
Det tog ju jävligt lång tid att hitta ett exempel Spencer66
Edit: En till som inte träffar HELA VARVET. Kolla 30-59 sekunders-markeringarna.
Det är youtubefilmer...Och den kan inte vara fotad medans sekundvisaren rörde sig, plocka fram en film så tror jag dig.
Edit
Såg den.andra och den känns knappt äkta.
Det var ett skralt statistiskt underlag YonisJag har kollat på två, varav en inte träffade helt.
Ja, det är ju ingen statistiskt säkerställd undersökning direkt. Poängen var som sagt att det sker i alla prisklasser.Det var ett skralt statistiskt underlag Yonis![]()
john b
Minns du om din OQ träffade hela varvet?
Det är vanligt på kvartsklockor och tyvärr inget "fel". Vad jag vet finns det bara ett kvartsurverk där man garanterar att sekundvisaren träffar rätt.
Grand Seikos 9F-urverk tickar rätt.Vilket urverk är det som tickar rätt då? Har köpt en Gant L.A.S och den tickar snett.
Hej,Grand Seikos 9F-urverk tickar rätt.
Generellt gäller inte ju dyrare klocka ju mer rätt träffar sekundvisaren index´, man får se till vilket specifikt urverk klockan har.
Ronda gör ju mestadels väldigt billiga urverk så det beror på vad du menar med "bra".Hej,
Tack för ditt svar!
Har hört att Ronda swiss movement ska vara bra?
Har du koll på detta?
Tänkte köpa något i den prisklass som Gant klockan, runt 2k.Ronda gör ju mestadels väldigt billiga urverk så det beror på vad du menar med "bra".
Nej, så kan man inte generalisera. Citizen (miyota) gör några av världens bästa kvartsverk, det innebär däremot inte att alla urverk de gör är bra.Tänkte köpa något i den prisklass som Gant klockan, runt 2k.
Antar att det Ronda är bättre är miyota iallafall?
Om visaren tickar fel hela varvet måste det väl gå att justera det...Det är vanligt på kvartsklockor och tyvärr inget "fel". Vad jag vet finns det bara ett kvartsurverk där man garanterar att sekundvisaren träffar rätt.
Om den ligger före eller efter hela varvet kanske det går. Beror ju på varför den träffar snett.Om visaren tickar fel hela varvet måste det väl gå att justera det...
ETA är nog generellt bättre än Ronda. Både Seiko och Citizen har urverk i olika kvalité och pris. Casio gör enligt min erfarenhet urverk som håller tiden väldigt bra, om dom "prickar" alla index har jag dock ingen koll på. Kolla någon Citizen eco-drive eller Casio för dom pengarna. Det lär vara svårt att få bättre kvalité för 2k än vad Japan kan leverera.Tänkte köpa något i den prisklass som Gant klockan, runt 2k.
Antar att det Ronda är bättre är miyota iallafall?
Den Skyracer jag hade träffade inte heller index.![]()
Hade en Skyracer för ett tag sedan där 20-30 sekunder inte träffade rätt... irriterande men bara leva med.
Som sagt, finns senila Quartzare i alla prisklasser