• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chronai - ny svensk "klocktillverkare"

Beatern är ju dessutom bara en steril "Corgeut" till fyrdubbelt pris. Bara att skriva Corgeut på eBay så finns ju tiotals säljare och varianter. Billiga kinesiska Black Bay -kopior. Dyrt det naturgarvade lädret.
Corgeut.jpg

Alla delarna ser väldigt mycket ut som standardkomponenter man kan sourca via Aliexpress/Alibaba/Taobao. + Ett odekorerat 6498-1 som går att få för typ... $300. Max 3500kr materialinput samt noll $ kreativitet som de sedan vill ha 18000kr för??

Alla delarna ser väldigt mycket ut som standardkomponenter man kan sourca via Aliexpress/Alibaba/Taobao. + Ett odekorerat UNITA 6498 som går att få för typ... $300. Max 3500kr materialinput samt noll $ kreativitet som de sedan vill ha 18000kr för??
186 dollar på Ofrei till konsumentled, går säkert hitta betydligt billigare om man köper ett gäng som Chronai gjort.
http://www.ofrei.com/page_183.html

Snälla, snälla, snälla (à la Caroline af Ugglas) säg att det är på skämt och skrivet av ngn med tonvis av självinsikt och humor som är trött på alla Kickstarterklockor med namn från svensk natur eller geografi och med påhittad historik av typen "-Min farfar hade en klocka, så därför hedrar jag honom med att beställa 1000stycken horribla kinaklockor för 5kr" - annars är det här det mest patetiska jag sett i denna kategori
Med vänlig hälsning
Ola G

Det första uret är läckert men alldeles för högt prissatt. "Hommagen" är hemsk. Apropå floskler har vi nyss haft det i massor i och med lanseringen av ett annat kina-fabrlkat. Folk köpte tulpanlökarna och räkna på vad de uren kostar i tillverkning så är det inte ett dugg bättre. Skit är skit oavsett vilka livstilsformuleringar man använder.

Det första uret är läckert men alldeles för högt prissatt. "Hommagen" är hemsk. Apropå floskler har vi nyss haft det i massor i och med lanseringen av ett annat kina-fabrlkat. Folk köpte tulpanlökarna och räkna på vad de uren kostar i tillverkning så är det inte ett dugg bättre. Skit är skit oavsett vilka livstilsformuleringar man använder.
Vad är det för annan kina-tillverkad lansering du nämner?

Det första uret är inte läckert i min värld. Man blandar och ger och får det att låta coolt. Vill man ha vintage köper man nåt riktigt.

"......och skidåkarna som älskar dessa. Människor som från tid till annan flyger ner för bergen." o_O vad fan händer!
Är tavlan från 40-50 talets Kiev? Varför... varför?

Nej det här var skit :banghead:

Jag tycker inte att nåt som tycks vara en fult urtvättad gammal rysk urtavla på en ny klocka är läckert, snarare absurt. Lägger man då till priset blir det overkligt. Hoppas som sagt det är ett skämt.

Skön snubbe , han försöker också sälja stora "o-ringar" som armband.
Hoppas nästan att han finns här på forumet, så att han iaf kan försök försöka förklara hur han tänker :banghead:
Med vänlig hälsning
Ola G

Skön snubbe , han försöker också sälja stora "o-ringar" som armband.
Hoppas nästan att han finns här på forumet, så att han iaf kan försök försöka förklara hur han tänker :banghead:
Med vänlig hälsning
Ola G
Lite innovativt kanske? Ja, sådana där armband gör mina barn också fast med fler färger (gummisnudd).
17703-9ab706b8560b4f2bb0449149502680cd.jpg
17703-521b24d562514e80b21e9e39c50ca322.jpg

Bra scoop i vanlig ordning @Rozzy

Måste väl f.ö vara olagligt? Panerai kopia för 9k USD....
Även om kopian hade kostat 9 kr hade det varit olagligt (fast inte lika allvarligt bedrägeri)

Kom igen, blev ju positivt överraskad när jag såg första... Tänkte att det var Singer fast för klockor, men så blev det pannkaka av allt ändå.

En sak är deras ”Big wave”, som är en pilotdesign?! Hade jag inte velat surfa med så om jag fick betalt! Man vill ju inte dinga brädan ;)

Tillbaka
Topp