• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Exakt. Du ska kunna ändra till EUR. Bankens påslag lär vara lägre än Chrono24 :)
Hur menar du då? Du betalar ju med svensk valuta till c24 - oavsett vad du ställer in för valuta på siten. Det framgår tydligt att du ska betala till klientmedelkontot med svensk valuta när köpet sker från Sverige. 2,5 procent kanske var för mycket men ett påslag gör c24 för att casha ut till säljarens valuta.

Hur menar du då? Du betalar ju med svensk valuta till c24 - oavsett vad du ställer in för valuta på siten. Det framgår tydligt att du ska betala till klientmedelkontot med svensk valuta när köpet sker från Sverige. 2,5 procent kanske var för mycket men ett påslag gör c24 för att casha ut till säljarens valuta.
Kan man inte ändra att man vill betala till klientmedelskontot i EUR? Då sköter banken växlingen istället till bättre kurs.

Dåligt! Var säker på att det skulle gå…
Köper man en billig dinka spelar det mindre roll. Men när vi börjar närma oss Daytona priser i Europa - då kan man ta en minitripp ner till en säljare (Affär med en bra hemsida) t.ex. Amsterdam. Då betalar man ju med kort i butik. Priset i butik är garanterat lägre än deras pris på C24. Du har säkerligen en prutmån på 4-6 procent från priset på C24. Dessutom - ett par dagar i Amsterdam är ju helt ok + att du kan checka dinkan i realtid - dessutom helt tullfritt osv. 😎

Köper man en billig dinka spelar det mindre roll. Men när vi börjar närma oss Daytona priser i Europa - då kan man ta en minitripp ner till en säljare (Affär med en bra hemsida) t.ex. Amsterdam. Då betalar man ju med kort i butik. Priset i butik är garanterat lägre än deras pris på C24. Du har säkerligen en prutmån på 4-6 procent från priset på C24. Dessutom - ett par dagar i Amsterdam är ju helt ok + att du kan checka dinkan i realtid - dessutom helt tullfritt osv. 😎
Exakt! Det är ju bäst och roligast om det går :)

Jag köpte nyligen en klocka från en tysk web-butik (Uhren-miquel.de). De sålde även samma klocka genom Chrono24 men genom att handla direkt från butiken (med banköverföring) så sparade jag nästan 10% jämfört med vad de ville ha på Crono24 (på en klocka i 20k-klassen)

Jag köpte nyligen en klocka från en tysk web-butik (Uhren-miquel.de). De sålde även samma klocka genom Chrono24 men genom att handla direkt från butiken (med banköverföring) så sparade jag nästan 10% jämfört med vad de ville ha på Crono24 (på en klocka i 20k-klassen)
Men varför överföring? Varför inte betala med kort? Blir det någon skillnad?

Men varför överföring? Varför inte betala med kort? Blir det någon skillnad?
Tror att det blir billigare för leverantören (de slipper väl någon kortavgift) vilket gör att de som "ersättning" för att jag valde banköverföring gav mig 5 års gratis service (max en gång per år). Tveksamt om jag kommer nyttja det eftersom de naturligtvis inte bjuder på fraktkostnaden... Uhren-miquel erbjuder det för alla köp över €1000.

Är det någon som handlat hos den här snubben? https://www.re-marco.it/

Han har en klocka jag vill ha. Jag betalar med banköverföring, och han skickar.
Jag vill köpa direkt av butiken för det är ganska mkt billigare än på Chrono, där han också finns, och har (endast) 22 försäljningar med bara bra omdömen.

Men är det dumdristigt?

Köpte en IWC av European Watch Company funnen på c24. Både mailade, chattade och ringde innan affär. Riktigt bra service: mycket trevliga, tillmötesgående, och ordnade med en tidskritisk leverans utan problem. Klockan i exakt skick som i annons, bankövering och betalningsbekräftelse snabbt och smärtfritt. Kan varmt rekommendera.

Tillbaka
Topp