Johanwi
Basic
Ja när jag räknar så blir det en tvåtusing ungefär att spara på en klocka för ca 9000EURExakt. Du ska kunna ändra till EUR. Bankens påslag lär vara lägre än Chrono24![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja när jag räknar så blir det en tvåtusing ungefär att spara på en klocka för ca 9000EURExakt. Du ska kunna ändra till EUR. Bankens påslag lär vara lägre än Chrono24![]()
Hur menar du då? Du betalar ju med svensk valuta till c24 - oavsett vad du ställer in för valuta på siten. Det framgår tydligt att du ska betala till klientmedelkontot med svensk valuta när köpet sker från Sverige. 2,5 procent kanske var för mycket men ett påslag gör c24 för att casha ut till säljarens valuta.Exakt. Du ska kunna ändra till EUR. Bankens påslag lär vara lägre än Chrono24![]()
Kan man inte ändra att man vill betala till klientmedelskontot i EUR? Då sköter banken växlingen istället till bättre kurs.Hur menar du då? Du betalar ju med svensk valuta till c24 - oavsett vad du ställer in för valuta på siten. Det framgår tydligt att du ska betala till klientmedelkontot med svensk valuta när köpet sker från Sverige. 2,5 procent kanske var för mycket men ett påslag gör c24 för att casha ut till säljarens valuta.
Inte från Sverige - vad jag kan se. Bara från ett Euroland till ett annat Euroland.Kan man inte ändra att man vill betala till klientmedelskontot i EUR? Då sköter banken växlingen istället till bättre kurs.
Dåligt! Var säker på att det skulle gå…Inte från Sverige - vad jag kan se. Bara från ett Euroland till ett annat Euroland.
Köper man en billig dinka spelar det mindre roll. Men när vi börjar närma oss Daytona priser i Europa - då kan man ta en minitripp ner till en säljare (Affär med en bra hemsida) t.ex. Amsterdam. Då betalar man ju med kort i butik. Priset i butik är garanterat lägre än deras pris på C24. Du har säkerligen en prutmån på 4-6 procent från priset på C24. Dessutom - ett par dagar i Amsterdam är ju helt ok + att du kan checka dinkan i realtid - dessutom helt tullfritt osv.Dåligt! Var säker på att det skulle gå…
Exakt! Det är ju bäst och roligast om det gårKöper man en billig dinka spelar det mindre roll. Men när vi börjar närma oss Daytona priser i Europa - då kan man ta en minitripp ner till en säljare (Affär med en bra hemsida) t.ex. Amsterdam. Då betalar man ju med kort i butik. Priset i butik är garanterat lägre än deras pris på C24. Du har säkerligen en prutmån på 4-6 procent från priset på C24. Dessutom - ett par dagar i Amsterdam är ju helt ok + att du kan checka dinkan i realtid - dessutom helt tullfritt osv.![]()
KlockaHaha, nybörjare här. VAD ÄR DINKA?![]()
Åk till Södermalm så får du lära dig södersnack.Haha, nybörjare här. VAD ÄR DINKA?![]()
Haha ja jag hann kolla chatgptÅk till Södermalm så får du lära dig södersnack.![]()
Jag köpte nyligen en klocka från en tysk web-butik (Uhren-miquel.de). De sålde även samma klocka genom Chrono24 men genom att handla direkt från butiken (med banköverföring) så sparade jag nästan 10% jämfört med vad de ville ha på Crono24 (på en klocka i 20k-klassen)Köper man en billig dinka spelar det mindre roll. Men när vi börjar närma oss Daytona priser i Europa - då kan man ta en minitripp ner till en säljare (Affär med en bra hemsida) t.ex. Amsterdam. Då betalar man ju med kort i butik. Priset i butik är garanterat lägre än deras pris på C24. Du har säkerligen en prutmån på 4-6 procent från priset på C24. Dessutom - ett par dagar i Amsterdam är ju helt ok + att du kan checka dinkan i realtid - dessutom helt tullfritt osv.![]()
Men varför överföring? Varför inte betala med kort? Blir det någon skillnad?Jag köpte nyligen en klocka från en tysk web-butik (Uhren-miquel.de). De sålde även samma klocka genom Chrono24 men genom att handla direkt från butiken (med banköverföring) så sparade jag nästan 10% jämfört med vad de ville ha på Crono24 (på en klocka i 20k-klassen)
Tror att det blir billigare för leverantören (de slipper väl någon kortavgift) vilket gör att de som "ersättning" för att jag valde banköverföring gav mig 5 års gratis service (max en gång per år). Tveksamt om jag kommer nyttja det eftersom de naturligtvis inte bjuder på fraktkostnaden... Uhren-miquel erbjuder det för alla köp över €1000.Men varför överföring? Varför inte betala med kort? Blir det någon skillnad?