• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

Nej jag har förstått det ,du tycker det inte spelar nån roll.

Jag håller inte med, de jag känner som kört med beads i över ett decennium, de handlare jag känner kör med destvatten varav två är de äldsta handlarna i världen och skaparen av produkten anser att man bör köra dest och inte renat som du säger :)

Nu har vi konstaterat att vi har olika åsikter och kan lämna detta.
Nu har jag fått svar från APL angående renat vatten.

"Vatten, renat (APL) är destillerat och avjoniserat.Avjoniserat vatten har gjorts rent på ämnen som finns i vanligt vatten, bland annat salter och joner."

Låter ganska lika avjoniserat (batterivatten) så det borde rimligtvis gå precis lika bra att använda som batterivatten. Destillerat vatten verkar inte gå att köpa som privatperson längre så renat vatten verkar va det närmsta man kommer destillerat vatten.

När vi är inne på detta med vatten, batteri eller renat, hur länge kan man använda sig av vattnet i flaskan? En stor flaska på 70cl räcker ju flera år...

När vi är inne på detta med vatten, batteri eller renat, hur länge kan man använda sig av vattnet i flaskan? En stor flaska på 70cl räcker ju flera år...
Ingen aning, men jag antar att det är mindre bakterier än i kranvatten så det borde ju hålla längre än vanligt kranvatten. Köper typ en flaska om året och det säkert för sällan men jag har aldrig haft något problem.

Ingen garre igår MEN idag!
image.jpeg

H. Upmann Magnum 50

Färsking som börjat nyligen och testar smaklökarna fortfarande :)
Gräver mig igenom tråden och är just nu på sidan 16, noterar alla tips ifrån er, guldgruva denna tråd.
Har just nu en liten samling som ska njutas nu när det börjar bli fint väder :)
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

Måste även ge han de dåliga nyheterna då han hade inte en låda, utan 4-5 lådor hemma...
Ouch :facepalm:

Gjorde en liten beställning på piptobak (om jag nu får diskutera piptobak här :D) från cigarworld.de. Någon som har någon aning om leveranstiderna? Hoppas kunna avnjuta några stopp i helgen.:pompus:

Vilken vecka, vad man inte vill ha för konversation när man redan har en dryg månad. Ja då vet ni vad skåpet landade på
image.jpeg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp